AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Jeg begynte å studere i "voksen" alder og det er nå i overkant av fire år siden jeg ble ferdig med studiene. Etter det har jeg hatt to jobber. Første jobben hadde jeg i 18 måneder og nåværende jobb har jeg hatt i to og et halvt år når oppsigelsestiden er over (dvs to år og tre måneder pr. dags dato). Jeg er nå i en prosess med å bytte jobb igjen. Det ble tatt opp på intervjuet at jeg har hatt korte jobber. Redd for at dette kan bli en utfordring i framtida om jeg skulle finne ut at den nye jobben var feil og at jeg igjen må bytte jobb. Er det noen som jobber med rekruttering eller har hatt korte jobber som kan dele sine tanker og erfaringer med det? PS. Før jeg begynte å studere jobbet jeg ca 14 år i en annen bransje. Anonymkode: cf939...85e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Dette er akkurat som å bytte sex-partner: Menn kan bytte så ofte som de vil. Kvinner må være mer trofaste. Anonymkode: 419a8...354
PetterKanin Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Det kommer an på kostnadene bedriften har ved å ansette nye.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Synes ikke det er noe feil i å bytte ofte når du er nyutdannet. Man må prøve og feile i begynnelsen av sin karriere. Jeg er selv på min jobb nr 2 og tenker å bytte igjen for å flytte på meg. Jeg har da kun jobbet 2 år til sammen. Men om planen er å bli lenger i neste jobb for deg så vil det nok hjelpe mer i lengden. Anonymkode: bd244...930
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Jeg tenker at to korte arbeidsforhold som nyutdannet er ok, men går du på et tredje som blir like kort ville jeg som arbeidsgiver lagt deg i nei-bunken. Men det spørs jo på bransje, sykepleier eller lærer som er profesjoner som er mer generelle har kanskje enklere for å flytte på seg enn noen i min bransje (utvikler) Anonymkode: 416de...efd
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Innenfor min bransje er det helt vanlig å bytte etter 2-4 år. Er du et sted lenger enn 5 år så sier folk alltid "oi, så du har vært her lenge". Har selv byttet jobb 3 ganger på de 4,5 årene jeg har jobbet etter studiene. Anonymkode: ba577...daf
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 Innen min bransje ville dine arbeidsforhold stort sett vært regnet som lange som nyutdannet. Ingen hadde løftet et øyebryn. Men som (sykehus)lege er 3-6-9 mnd vikariat helt normalt, og mange prøver litt forskjellig og kanskje forskjellige steder før de slår seg mer til ro. Enten fordi de vil eller fordi de må. Anonymkode: 34816...ee9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå