MarianneE Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Julaften 2000 skulle vi feire julaften hver for oss. Vi hadde bodd sammen et år og under juletreet lå en eske jeg var veldig nysgjerrig på. I esken lå en ringbrosjyre med valgt ring og en beskjed om å lese mail, der lå det et fint bilde av oss og et frieri. ❤ Og så husker jeg begynnelsen av 80 tallet da jeg fikk aerobicbarbie. Det var stort. 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Den julen jeg var 11-12 år så fikk jeg en lavalampe. Det var ganske nytt den tiden og jeg hadde virkelig ønsket meg en sånn. Sent på kvelden den juleaften så satt jeg og broren min som er 2 år yngre på rommet mitt, og så på den lampen mens den varmet seg opp og begynte å flyte. Vi satt sikkert i en time og bare på lampa, og sa hva det flytende innholdet minnet oss om av figurer når det fløt rundt. Vi var perlevenner jeg og broren min den kvelden, og det er et godt barndomsminne ❤ Anonymkode: 9c8bf...4c9 30
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Jeg husker da jeg ville sjekke om julenissen virkelig fantes. Jeg hadde blitt fortalt at han fulgte med gjennom vinduene før jul for å se om barna var snille og hva de ønsket seg. Jeg satt alene på rommet mitt og så i en lekekatalog, så så jeg et lekekjøkken jeg gjerne ville ha. Pekte på det og sa ut i lufta "det ønsker jeg meg". Sa det aldri til noen andre, men jammen fikk jeg det av julenissen. Det var stort. 😛 Skjønner fortsatt ikke hvordan det gikk til, kanskje mamma kikket i nøkkelhullet eller noe. Anonymkode: 7e3bf...179 11
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Ønsker meg sykt radiostyrt bil. Men fikk bare dukker. Så like skuffa til hver jul og bursdag fordi jeg aldri fikk noen radiostyrt bil. Men én gammel tante kjøpe en ufo som gikk rundt random på batteri og skjøt skiver. Og da ble jeg skikkelig glad for å få noe annet enn dukker og sokker Anonymkode: 94a63...04e 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Husker et år jeg fikk både havfruebarbie og polly pocket hus fra mamma og pappa. Trodde jeg bare kom til å få en av ønskene oppfylt. Det året hadde de begge jobbet mye og hadde litt ekstra penger fikk jeg vite senere. Var så lykkelig i lang, lang, lang tid etterpå. Anonymkode: fd51d...b66 4
Tuppeluri Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Trur den fineste julegaven var når jeg fikk en Gameboy Advance med Pokemon ruby for mange herrans år siden. Eller robotbikkja jeg fikk når jeg var 10. Værste er at den lever i beste velgående ennå 😅 Fått mange fine gaver etter det og altså, men hukommelsen sitter i barndommen 2
Cessa74 Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Når jeg var 12 år; fikk hvite skøyter med pelstrekk - var så lykkelig! Brukte de flere ganger i uken hele den vinteren og husker fortsatt hvor uendelig glad jeg ble da jeg virkelig, virkelig ønsket de Som voksen; diamantring med blå safirer fra mannen min- trodde aldri jeg skulle få en så dyr og nydelig ring - jeg elsker den og blir like lykkelig hver dag når jeg har den på. Problemet nå er jo at alle stort sett har det de trenger/ønsker seg - både barn og voksne. Når jeg var barn, så måtte man spare/ønske seg etc - og man fikk definitivt ikke alt man ønsket seg/trengte. Og d var lykken ekstra sterk når man faktisk fikk noe man virkelig ville ha. Nå føles gavekjøret mer som en bestilling; man får en bestillingsliste fra barn og familie som man pliktoppfyllende kjøper. Blir jo ikke samme magien over det akkurat... 5
MarianneE Skrevet 26. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 26. november 2021 Cessa74 skrev (4 minutter siden): Når jeg var 12 år; fikk hvite skøyter med pelstrekk - var så lykkelig! Å, husker jeg ønsket meg slike men aldri fikk. Hadde bare vanlig hvite kjedelige 1
Smilefjeset87 Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 Når jeg som 6-åring fikk barbiehus!! 😄 Nå har tantebarnet mitt arvet det 💖 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 Har aldri vært i et forhold hvor jeg ble gjort noe særlig stas på, selv om jeg la mye tid, penger og omtanke i det jeg ga i gave til de. Fikk typ en genser eller lignende i julegave. Derfor ble jeg utrolig glad og rørt når en mann jeg datet en stund rundt juletider kom innom jobben min med en julegave (vi hadde ikke avtalt å gi hverandre noe) og når jeg åpnet den julaften hadde han kjøpt en rådyr parfyme til meg i et merke jeg elsker. Han hadde også skrevet et personlig og søtt kort. Ble kjempeglad for det og jeg følte meg for første gang litt spesiell for noen. Den der følelsen av at noen virkelig har tenkt med hjertet og tenkt på DEG, er veldig spesiell og unik 🥰 Det ble dessverre ikke oss, noe jeg ofte tenker og angrer litt på. Ønsker den mannen virkelig det beste, den som får/fikk han er heldig Anonymkode: b9a46...cff 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #11 Skrevet 26. november 2021 Jeg fikk huset til Tyco Quints til jul en gang på 90-tallet. http://tycoquints.50webs.com/house.htm Jeg pleide aldri å få store, fine ting til jul. Aldri playmobil sjørøverskute eller borg, aldri de store legosettene, ikke noe Barbiehus. Jeg hadde ikke brydd meg med å ønske det en gang, så usannsynlig var det at jeg skulle få det. Men så fikk jeg det likevel!!! 😍❤️ Anonymkode: a628f...e24 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 Glemmer aldri da jeg fikk et stort sett med Prismacolors fargeblyanter. (Kvalitetsfargeblyanter) Jeg elsker å tegne. Det var langt over hundre farger, og jeg hadde ønska meg det kjempelenge. Nå syns dere kanskje det er litt spesielt at jeg fikk denne gaven i voksen alder. Glemmer det aldri, og ble så lykkelig av den gaven. Jeg følte endelig at noen av mine ønsker og interesser ble støttet opp om. Blir varm av glede bare jeg tenker på det. Anonymkode: bf8b1...213 4
Gjest rampenissen72 Skrevet 30. november 2021 #13 Skrevet 30. november 2021 Golden retriver valp med stor rød sløyfe. Skikkelig fim clishe.
Guddla Skrevet 2. desember 2021 #14 Skrevet 2. desember 2021 Julen 1990 var jeg 5 år og det jeg virkelig ønsket meg var rosa etasje seng til dukkene mine. Og det fikk jeg av min onkel❤ han hadde leitet i alle butikker han kunne tenke seg, men det hadde ingen hørt om. Dette var jo ikke noe jeg hadde sett noen plass, det var bare noe jeg virkelig ville ha. Så han tok like godt å bygget en til meg. Fikk rosa seng med madrasser og lilla dyner og puter. Lekte med den i flere år og det er det fineste jeg har fått. 19
MarianneE Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #15 Skrevet 2. desember 2021 Guddla skrev (4 timer siden): Julen 1990 var jeg 5 år og det jeg virkelig ønsket meg var rosa etasje seng til dukkene mine. Og det fikk jeg av min onkel❤ han hadde leitet i alle butikker han kunne tenke seg, men det hadde ingen hørt om. Dette var jo ikke noe jeg hadde sett noen plass, det var bare noe jeg virkelig ville ha. Så han tok like godt å bygget en til meg. Fikk rosa seng med madrasser og lilla dyner og puter. Lekte med den i flere år og det er det fineste jeg har fått. Så utrolig koselig! 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #16 Skrevet 2. desember 2021 En bok jeg hadde ønsket meg som jeg fikk av mamma. Begynte nesten å gråte når jeg åpnet den for hun hadde faktiskt hørt etter når hun spurte hva jeg ønsket meg. Anonymkode: 1c1a6...477 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #17 Skrevet 2. desember 2021 Familien min fremkalte en haug med gamle familiebilder og puttet dem i et album med små kommentarer ved siden av om når det var, hvem, i hvilken sammenheng etc. Anonymkode: 73a2e...5d0 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #18 Skrevet 2. desember 2021 Glemmer aldri dukkevognen med skikkelig bag, nedtagbar kallesj og rist under. Mørkeblå med teddybjørner over hele. Jeg var ikke den ivrigste på dukker, men den var nydelig, og bamsene fikk ligge godt i den. Pakken var stoor, for meg verdens største pakke. Den står hjemme hos mamma og pappa ennå, kanskje jeg skal gå opp og titte på den i jula. Anonymkode: a4b28...b48 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #19 Skrevet 2. desember 2021 Fikk billetter til Spice Girls-konserten i Oslo Spektrum da jeg var 9 år gammel, og blodfan. Det var helt uventet! Det var første gangen jeg gråt av glede, og hele familien begynte å gråte også 😂 Anonymkode: 322ae...6fa 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå