Gå til innhold

Beste og verste julekalendere opp gjennom?🎅🏻📺

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er de mest likte julekalenderne opp gjennom? Og de minst likte? Kanskje dette kan være en slags inspo for noen der ute som ikke har sett så mange julekalendere på tv🎅🏻📺 

Anonymkode: 45e4a...028

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amalies jul ❤️

Anonymkode: 75876...6e4

• Liker 15
Skrevet

Amalie jul 😊 Gode barndomsminner 

Som voksen: Nissene på låven

• Liker 7
Skrevet

Amalies jul ❤️ 

Jul i blåfjell 💙

• Liker 7
Skrevet

The julekalender

Anonymkode: ec35c...8d4

• Liker 16
Skrevet

Jeg var, upopulært nok, aldri glad i Skomakergata. Synes det var kjedelig. Likte bedre Vertshuset den gylne hale. Men nå er jeg hundgammel, så det er sikkert ingen som husker den en gang 😄

Som voksen har jeg likt Nissene på låven best.

Anonymkode: 2dd65...2ed

• Liker 8
Skrevet

Juleøl kalender med Ylvis--- hysterisk morsom 

The Julekalender---- Legendarisk

Nissene på låven--- Tar parodien på reality på kornet

• Liker 3
Skrevet

Best: The Julekalender.  Den har ikke holdt seg så godt, men da den kom var den virkelig et friskt pust fordi det var noe helt nytt, og ikke fullt så kozemozete som julekalendere gjerne kan være.  Nissene på låven var også artig.

Verst: Julefergå.  Etter en kjempesuksess med The Julekalender, prøvde man å kopiere konseptet ned på detaljnivå - det floppet for min del.  Vazelinas hjulkalender likte jeg heller ikke, men det er nok fordi jeg ikke er så fan av dem i utgangspunktet.

Anonymkode: 9b3d8...df0

• Liker 9
Skrevet

Beste : Skomakergata 

Verste: Julefergå

Anonymkode: c3392...633

• Liker 5
Skrevet

Elsker Amalies jul, Blåfjell og Jul på Månetoppen. Koselige serier og gode minner. 
Synes mange av disse nye barne-tv kalenderne ikke er særlig julete (bortsett fra Snøfall), og det er mye triste greier. Så vi ser de «gamle» gjennom Desember i stede 😅 

Anonymkode: 75be4...257

• Liker 7
Skrevet

Best: the julekalender (Da den kom), den unge Fleksnes 

Verst: jul i Skomakergata 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var, upopulært nok, aldri glad i Skomakergata. Synes det var kjedelig. Likte bedre Vertshuset den gylne hale. Men nå er jeg hundgammel, så det er sikkert ingen som husker den en gang 😄

Som voksen har jeg likt Nissene på låven best.

Anonymkode: 2dd65...2ed

Jeg liker heller ikke skomaker gata.

De snakker jo til barnene som om de er tilbakestående. Uff, skomaker er den jævligste julekalenderen gjennom tidene.

Koseligste må være jul i svingen :) 

Anonymkode: 3414e...d2c

• Liker 10
Skrevet

Det er vel vanskelig å slå Julefergå når det er snakk om jumboplassen…

Anonymkode: d2482...55c

• Liker 4
Skrevet
Alliwill skrev (2 timer siden):

Juleøl kalender med Ylvis--- hysterisk morsom 

The Julekalender---- Legendarisk

Nissene på låven--- Tar parodien på reality på kornet

Ja, Juleøl - kalenderen var morsom!! 😅

Skrevet

Juleferga! Hysterisk morsom, men sannsynligvis bare for fergemannskap. Maskinisten er virkelig tatt på kornet. Og den svenske skipperen med sprit i kikkerten…

Jul i Valhall likte jeg godt, har den på dvd et eller annet sted (sannsynligvis sammen med alle jule-CD-ene som jeg har lett etter i 6 år).

Vertshuset den gylne hale får tredjeplassen. Fikk endelig sett siste episode da jeg fant den på NRK-appen i fjor (tv var forbudt hos oss etter 14.00 på julaften).

Den verste? Teodors julekalender. Den var så drepende kjedelig at de fleste av oss ga opp etter 3-4 episoder.

Men er det noen av dere som husker en adventserie som gikk i barne-tv på søndager ca midt på 70-tallet? En opplesningshistorie i 4 deler med bilder eller en slags enkel tegneserie? Tror det var juleevangeliet som ble fortalt.

Anonymkode: 80854...98c

• Liker 5
Skrevet

Jeg er vokst opp med Jul i Skomakergata, så for nostalgiens skyld må den ses hvert år. Minsten falt for Emblas Jul som gikk på NRK super, den var ikke en julekalender i så måte, men det var iallfall en episode hver dag fram til jul. Den ligger på nett, og kan anbefales. The julekalender har mista sjarmen litt, og nissene på låven ble kjedelig etter nye reprise😂 i år ser jeg det er en ny versjon, Nissene i Bingen.

• Liker 2
Skrevet

Jul i svingen er den beste 😀skomakergata er kjedelig😆

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Beste: Snøfall,  Julekongen, The Julekalender, Jul i svingen, jul på månetoppen, Jul i blåfjell.....ja jeg er glad i julekalendere. 

Verste: Julefergå, Nissene på låven..

Skrevet

Alle nisse kalendre på nrk. Var barn når jul på månetoppen kom, blåfjell og Amalies jul 🥰 

Og endelig skal de sende vazelina hjulkalender! Har ikke sett den siden barneskolen, er spent om den faller i smak i voksen alder :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Snøfall er min favoritt! Elsker The Julekalender også. Gleder meg til dette årets NRK julekalender! 😍

Anonymkode: c8861...d07

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...