Gå til innhold

Hjemmebesøk av barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har valgt å bli avlastningshjem/besøkshjem for en liten gutt i familien min. Før vi kommer igang ordentlig med dette, skal de fra barnevernet ha hjemmebesøk hos oss (uten barnet tilstede).

Vi har allerede vært på samtale hos barnevernet for å fortelle om oss selv og alt det der.

Det jeg lurer på er hva et slikt hjemmebesøk innebærer? Skal de rundt å sjekke hvordan huset vårt er, skal vi sitte rundt et bord og prate? Må jeg koke kaffe? Jeg vet ingenting om det her 😂

Anonymkode: 1646e...b32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke servere noe, men du kan om du vil 😊 Kanskje tilby vann i alle fall. De skal ikke kikke i skuffer og skap, men ønsker kanskje å se at dere har et ekstra soverom til barnet. De bryr seg ikke om rot. Det hele er veldig uformelt 🤗

Anonymkode: b8735...cac

Skrevet

De er nok mer opptatt av dere enn hvor fint dere bor, så lenge dere har normal boevne😉 Jeg synes for min egen del at det er hyggelig å servere noe når man setter seg ned for en prat, da senker alle skuldrene mer. I alle fall kaffe om besøket er på formiddagen☺️ 

Anonymkode: 92f93...653

Skrevet

Det er veldig uformelt og ikke noe du bør stresse over i det heletatt! Tilby kaffe og noe lett som kjeks eller frukt liksom. De er mest opptatt av hvem dere er som personer og om dere faktisk har rom til et barn.. jeg fikk høre at de hadde kommet på et slikt hjemmebesøk til noen som tenkte barnet kunne sove i boden, så det er mest slike ting de er opptatte av

Anonymkode: ad9f7...b08

Skrevet

Vil tro de skal se hvordan dere bor før de godkjenner dere. Det hadde vært veldig uansvarlig av barnevernet å bruke besøkshjem de ikke hadde vært i. Se for deg en sak der det skal skje noe med et barn barnevernet har plassert i besøkshjem, og huset er helt forferdelig med søppel og dritt. Det vil slå hardt tilbake på de. De må gjøre det for det er en del av jobben 

Anonymkode: 436f2...20b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...