AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Trenger en vare til i morgen kveld. Ikke mange av den på lager så jeg på nett. Så istedet for å stikke innom i morgen etter jobb og se om varen er tilgjengelig.. ordna jeg "klikk og hent" med vipps som betalingsmetode I kveld. Etterpå huska jeg at det er black friday, og ser at det blir 40% på varen da. Men på vipps står det at summen for dagens pris er reservert der. Hva gjør jeg for å få rabatten? Bare stikke innom etter jobb og kjøpe på vanlig måte, ikke si noe om min klikk og hent-greie? Pengene trekkes vel ikke, hvis varen ikke hentes? Anonymkode: 5de22...53a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Det står vel i vilkårene for klikk og hent i den aktuelle butikken hva som gjelder der? Anonymkode: f1228...3db
Kaur Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Pleier å ordne seg sånt ved å spørre butikken om du kan få rabatten om rabatten gjelder fra kort tid etter du bestilte produktet. F eks om du bestilte i går og rabatten er i dag men ikke om du bestilte forrige uke. Hvis de sier nei så bare sier du at du bruker angreretten og hever kjøpet også kjøper du varen på nytt.
Kristin70 Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Når du handler over nettet har du angrerett, dette gjelder også for klikk og hent. Du har ikke angrerett hvis du handler over disk (med mindre butikken gir deg det).
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Pengene er trekt fra konto, så dumt å ikke hente. Det er derfor de tar betaling ved reservasjon, for å slippe å tape penger på de som reserver og driter i å hente uten å si ifra. Så hent som planlagt og spør om det er mulig å levere tilbake for så å kjøpe ut de rabatert pris. Anonymkode: bf756...d45 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Kristin70 skrev (11 minutter siden): Når du handler over nettet har du angrerett, dette gjelder også for klikk og hent. Du har ikke angrerett hvis du handler over disk (med mindre butikken gir deg det). Det er feil. https://advokatmatch.no/angrerett Det blir vanligere og vanligere med handler i form av klikk og hent i butikk. I flere av tilfellene vil du ha mulighet til å reservere varen i butikken, og betale når du henter den. Her er det verdt å merke seg at man er innom forretningslokalet før handelen er gjennomført, og angreretten faller bort. Et salg gjennom klikk og hent regnes ikke som et internettsalg! Anonymkode: bf756...d45
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Nå i disse Black Friday-tider så vet man jo at å kjøpe noe rett før «den store dagen» er litt risikabelt. Hvis man venter kan man kanskje få en bedre pris, men man har ingen garanti for at ikke varen er utsolgt før det skjer. Det synes jeg er en del av gamet. Man har selvsagt ingen rett til å få en billigere pris etter kjøp. Du kan spørre i butikken, men du har jo ikke en veldig sterk sak her. Å bare droppe å hente uten å si fra synes jeg er dårlig gjort. Anonymkode: e60f5...d78 1
Kristin70 Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er feil. https://advokatmatch.no/angrerett Det blir vanligere og vanligere med handler i form av klikk og hent i butikk. I flere av tilfellene vil du ha mulighet til å reservere varen i butikken, og betale når du henter den. Her er det verdt å merke seg at man er innom forretningslokalet før handelen er gjennomført, og angreretten faller bort. Et salg gjennom klikk og hent regnes ikke som et internettsalg! Anonymkode: bf756...d45 Her har hun betalt på nett, handel er gjennomført. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 Butikken åpna ekstra tidlig i dag. Rakk det før jobb. Jeg spurte om det var mulig å få dagens rabatt. Litt pinlig, men ordna seg uten trøbbel. Anonymkode: 5de22...53a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå