Gå til innhold

Ectopisk svangerksap (exu) og smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til deg som har vært igjennom exu og ruptur av eggleder. Hvor lang til tok det ca fra smertene dukket opp til du måtte inn på sykehus/kollapset/opererte? 

Har en exu, men fremdeles tidlig, 5+4. Har hatt smerter gjennom hele dagen i dag, de har til tider vært ganske kraftige, men kommet og gått. Har derfor avventet kontakt med sykehuset.  Er dette veldig tydelig tegn på begynnend ruptur av tube? Eller kan jeg fint gå sånn en stund til frem til evnt operasjon når jeg er litt lengre på vei? 

Takk for svar

Anonymkode: 2cf95...1e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en telefon til sykehuset for sikkerhetsskyld. Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite 😊

Jeg hadde nesten ikke smerter i forkant. Hadde noe som kjentes ut som svake luftsmerter dagen før, og ubehag helt nederst i magen, uvel og svimmel den dagen egglederen sprakk. Tok litt i overkant av et døgn fra "luftsmertene" oppstod til jeg ble operert.  Jeg vet ikke hvor langt på vei jeg var da jeg har veldig uregelmessig syklus. 

Håper det går greit med deg ❤

Anonymkode: 0195b...9e4

Skrevet

Jeg ville ringt. Hos meg hadde det sprukket og lekket ut i buken, noe de først fant ut da de opererte, men jeg hadde lite smerter. Noe de syns var rart. Jeg var innlagt hele den perioden, frem til det ble operasjon. Dette var 2. gangen jeg hadde exu, så derfor ville de ha meg inne, også fordi de ikke kunne finne det. Det viste seg at det lå i eggstokken og denne måtte de fjerne.

Men ring, om det lekker, kan du bli ganske syk. Er du satt opp på operasjon? Uansett, lykke til, det er fælt å gå gjennom noe slikt!

Anonymkode: 59cc2...d89

Skrevet (endret)

Hadde noe murring som kom og gjekk i dagene i forveien. Så kom det plutselig sterke smerter kl. 11 som minna meg om mensx100. Kunne såvidt prate og låg i fosterstilling. Roa seg etter eit par timer, da kunne eg snakke og fungere så lenge eg låg i ro. Etter første undersøking på sjukehuset kl 19-20 dabba smertene litt av og fungerte ok nok til at det ikkje vart hasteoperasjon. Operert dagen etterpå, då fann dei at det var gått hol på eggleder. Veit ikkje kor mykje eg blødde invendig, men dei fulgte med på blodtrykket mitt annakvar time før operasjonen så det var nok ein risikosituasjon. 

Ville ha ringt sjukehuset asap og IKKJE undervurder smertene. Vi tåler så sykt mykje meir enn vi burde.

Håper det går bra med deg. Sender deg styrke❤️

Endret av Miss_pancake
Skrevet

Takk for svar dere! Ettersom det er såppass tidlig skal jeg i utgangspunktet bare følges med hcg og ultralyd til de klarer å se hvor det sitter. Også blir det operasjon når de har klart å lokalisere. Jeg har bare så veldig avsmak på sykehus, så klarer ikke tanken på å ligge mange dager til observasjon. Skal på kontroll nå i dag, så får se hva de sier... Smertene er mye bedre enn i går, men er fremdeles litt av og på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...