Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager superlange innlegg!!

Mannen min hadde en periode en tendens til å blotte meg for sine venner og våre bekjente. Hver gang vi kranglet om noe så måtte han «ha noen å snakke med». Med andre ord fortelle om mine intime følelser/usikkerheter og våre problemer. Selvfølgelig forklart av han da kun hvor idiot jeg er og ikke mye av den andre siden av historien. 

Vi har eller skal jeg si hadde.. et vennepar. Hvor av mannen i forholdet hos dem var venn til min mann. De har visst hatt god kjemi og kontakt over flere år. Jeg ble introdusert til han og hans kone. Vi ble dermed et vennepar. 

Når vi kranglet en gang så ringte mannen min denne vennen av seg. Snakket i 25 minutter ca frustrert over at han er så lei osv. 

Mannen min fortalte meg etter krangelen var over og vi var blitt venner igjen. At han hadde ringt denne vennen og fortalt han nesten alt om det vi kranglet om. 

jeg sykes det var respektløst å blotte meg på den måten og at ting som er i mellom oss skal være andres sak. 

Dette ødela mine følelser over denne vennen av min mann. Jeg ser ikke lenger på dem som et vennepar. Jeg har gjort det tydelig st han for all del må fortsette å være venn med denne personen. Men jeg ønsker ikke å ha noen ting med han å gjøre og sitte og drikke kaffe med han. 

mannen min synes det er barnslig av meg å reagere så sterkt. 

jeg vet ikke hvordan jeg skal få i hodet til mannen min at han ikke kan ringe kompis eller andre og snakke dritt om sin kone hver gang det er noe kranglet. Det er heldigvis blitt mindre av det etter denne hendelsen med hans venn da han forstod alvoret. Hvor trist at det har det som skulle til. Jeg tror fortsatt ikke han er overbevist om at han skal respektere ting som skal forbli i mellomtids. 

jeg vet ikke hva jeg vil med denne tråden  - andres erfaringer og eventuelle råd hadde vært bra å få. :( 

mannen min er verdens snilleste ellers og vi har det generelt veldig fint sammen. Så jeg ønsker å fraråde dere som har KG tendenser til å angripe med første kommentar til «gjør det slutt».. for det skjer ikke!!!

Anonymkode: 8d40b...66e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din mann ringte vennen og du er nå sur på denne vennen. Makes no sense….. 

Anonymkode: 7427f...5cf

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Din mann ringte vennen og du er nå sur på denne vennen. Makes no sense….. 

Jeg er ikke sur på vennen. Jeg har bare ikke lenger noen ønske om å ha noe med han å gjøre. denne vennen er ikke klar over det og jeg kommer til å være høflig om vi møtes. Han har sikkert skjønt det er noe da, siden vi ikke har møttes igjen siden det skjedde. 

jeg føler at mannen min ved å ta denne samtalen ekskluderte meg fra vennskapet. Da får han ha sin kompis for seg selv. Så skal jeg slippe å drikke kaffe med han og vite de snakker dritt om meg bak min rygg. 

Skrevet

Det er vel mannen du skal ta det med, ikke være irritert på vennen hans? For alt du vet så kan vennen ha fått han på rett kjøl igjen dersom han hadde kjipe tanker. 

Anonymkode: 56ccc...ddd

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke sur på vennen. Jeg har bare ikke lenger noen ønske om å ha noe med han å gjøre. denne vennen er ikke klar over det og jeg kommer til å være høflig om vi møtes. Han har sikkert skjønt det er noe da, siden vi ikke har møttes igjen siden det skjedde. 

jeg føler at mannen min ved å ta denne samtalen ekskluderte meg fra vennskapet. Da får han ha sin kompis for seg selv. Så skal jeg slippe å drikke kaffe med han og vite de snakker dritt om meg bak min rygg. 

Spesiell reaksjon fra deg. Men den er din og du får eie den 

• Liker 7
Skrevet

Det er vel mannen du skal ta det med, ikke være irritert på vennen hans? For alt du vet så kan vennen ha fått han på rett kjøl igjen dersom han hadde kjipe tanker. 

Anonymkode: 56ccc...ddd

Jeg er ikke irritert på vennen. Jeg skjønner jo at det var min mann som tok opp tråden og ringte han. Les mitt svar over. Håper det gir mening. 

ts 

• Liker 1
Skrevet

Spesiell reaksjon fra deg. Men den er din og du får eie den 

Hvorfor spesiell reaksjon? Er du uenig?

ts 

Skrevet

Voldsomt til drama da. Ikke noe å bry seg med. Og å ikke orke vennen mer er rimelig spesielt 

Anonymkode: 07fa9...553

• Liker 5
Skrevet

Det er utrolig stygt å dele ting som krangler med felles venner. Diskusjoner og utfordringer mellom et par er privat. Selvsagt kan man betro seg til nære venner, men ikke på denne måten. Ikke felles venner. Det gjør jo alt bare kleint.

• Liker 11
Skrevet
TinaChristina skrev (7 minutter siden):

Det er utrolig stygt å dele ting som krangler med felles venner. Diskusjoner og utfordringer mellom et par er privat. Selvsagt kan man betro seg til nære venner, men ikke på denne måten. Ikke felles venner. Det gjør jo alt bare kleint.

Helt enig i dette👍

• Liker 4
Skrevet

Mannen din er den som burde konfronteres her. Men jeg skjønner godt hva du mener. Vennen hans har jo sikkert fått farget sitt syn på deg siden din mann har fortalt ting om deg - som sikkert er fremlagt på en måte som taler til hans og ikke din fordel. Jeg hadde selv følt det veldig ukomfortabelt å skulle omgås denne vennen om jeg var i dine sko, om han vet mye han ikke har noe med å gjøre. Selv om jeg ikke hadde vært direkte sint på han. Det er absolutt din mann du bør være sint på. Og han bør godta at du synes samvær med denne vennen er uaktuelt når han driver å utstiller deg slik han gjør.  

• Liker 4
Skrevet

Hva er poenget med å poste her når du har så forutinntatt holdning? "KG tendenser" og "angripe" deg med å si at du skal gjøre det slutt? Du vet at sånt sies fordi man vil trådstarteren vel ikke sant? Og det samme ville moren eller bestevenninnen til trådstarteren sagt. 

Jeg hadde tenkt til å svare deg men nå gidder jeg ikke siden du virker som en utakknemlig person uansett 

Anonymkode: f98b5...326

Skrevet

Er ikke dette slike ting kvinner snakker om med venninner, med den største selvfølgelighet? Da må det vel være greit at menn gjør det samme? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig med deg, TS. Jeg er ikke i et forhold nå selv, men har merket meg at alle vennene mine som er gift tar opp problemer og krangler i relasjonen seg i mellom. De deler ikke dette med meg. Det gjør at de fremstår som et team utad. 

Som venn kan det være sårt fordi jeg ikke lenger "slipper inn" i det aller nærmeste og sårbare i deres liv, men sånn er det. 

For en som er singel blir det derfor færre og færre personer som det føles ok å dele ting fra mitt liv med, siden de virker så skuddsikre utenfra og har hverandre. Som singel blir man gjerne den som blottlegger seg mest i vennskap, og den som folk føler de kan "mene noe om" og komme med "velmente råd" til. I tillegg blir det man sier til vennen/venninna si ofte luftet og diskutert med hens partner. Jeg holder derfor mer tilbake ovenfor venner som er gift, og sitter ofte igjen med en dårlig smak i munnen etter å ha delt for mye med de.

Anonymkode: a0bc7...9a1

Skrevet
13 minutter siden, Traktor said:

Er ikke dette slike ting kvinner snakker om med venninner, med den største selvfølgelighet? Da må det vel være greit at menn gjør det samme? 

Ikke de som er gift eller som er i godt etablerte forhold, etter min erfaring. Ref. innlegget mitt over ditt.

Anonymkode: a0bc7...9a1

• Liker 1
Skrevet

Jeg må si at jeg aldri gidder å krangle om ikke jeg har en god grunn, og hvis jeg har en god grunn, gjør det heller ikke noe at andre får vite det. Problemet hadde vel kanskje først oppstått om jeg hadde mistenkt han for å lyve, men det kan han jo gjøre uansett om vi har kranglet eller ikke. Jeg tror ikke jeg ville lagt så mye vekt på dette. Jeg vet jo ting om menn til venninner uten at det gjør det mindre hyggelig å være sammen med dem.

Anonymkode: 5490a...ddd

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan denne vennen reagerer på din mann når han tar disse tlf. 

Men noen menn trenger en sånn venn, for å samle seg og klare å finne ut av ting for å få ting til å fungere. 

Jeg hadde en mannlig venn som alltid kom til meg etter damekrangler. Men jeg sa alltid hva jeg mente til han, og ofte at han måtte ta seg sammen. Den siste dama hans ble sjalu, og trodde vi hadde et forhold. Så han/de kutta meg ut. Han mistet den ene som fikk litt fornuft i toppen på han, så de endte opp i mange år med turbulent forhold. 

Så hun skulle bare visst hvor mye bra hun egentlig hadde det med våre samtaler. 

Men jeg forstår også hennes reaksjon men hun visste selvfølgelig ingenting om hva jeg sa til mannen hennes, som fikk han til å ta seg sammen. 

Anonymkode: fe201...ecc

Skrevet

Det gjør jeg som kvinne med mine venninner ( eller ei da) hele tiden og min mann med sin venn.. er ikke det normalt? Alle trenger noen å snakke med som ikke er partner. Men om det KUN skjer når dere har kranglet så kan jeg muligens forstå noe av det.  For hos oss gjelder det løst og fast, ikke bare krangler..  trodde det var en fin ting jeg! 

Anonymkode: 4687f...985

Skrevet
Traktor skrev (9 timer siden):

Litt forskjell å lufte seg til egne venninner og felles venner. 

Anonymkode: 04c26...e56

• Liker 1
Skrevet

Åå jeg skjønner deg så godt. Jeg synes ikke man skal lufte sånt med felles venner, det kan påvirke vennskapet. Som det tydeligvis nå har gjort. 

Anonymkode: 48c40...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...