Gå til innhold

Concept statement

Anbefalte innlegg

Gjest Sesselja
Skrevet

Noen som har et godt ord eller uttrykk på norsk som tilsvarer concept statement?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er sammenhengen, da? ordet i seg selv er nemlig så vagt at det nesten ikke lar seg oversette uten å kjenne sammenhengen.

Gjest Sesselja
Skrevet

Jeg skal skrive et proposal på et prosjekt, og skal ha en halvside med concept statement. Dette er en slags kort innføring/sammendrag/beskrivelse av prosjektet, et kortfattet salgspitch før selve proposalet.

*sukk* Proposal, concept statement, pitch... Hvor blir det av norsken min? I blant straffer det seg å være gift med en engelskmann...

Skrevet

Blir det som et slags prosjektsammendrag? Eller formål med prosjektet? Prøv å gjøre det klart for deg selv hva du vil ha med, så er det sannsynligvis også lettere å finne et dekkende begrep.

Jeg må innrømme at jeg ofte sliter med norsken selv i slike sammenhenger, og jeg har skrevet min søknad om prosjektmidler på engelsk, nettopp av denne grunnen.

(proposal heter forresten på godt norsk forslag ;))

Gjest Sesselja
Skrevet

Takk for innspill. Jeg blir så opphengt i den engelske betydningen at jeg ikke klarer å gi slipp og tenke norske variaskoner. Skulle gjerne skrevet det på engelsk siden alle notatene min er på engelsk, men akkurat i denne sammenhengen går ikke det.

Tror kanskje jeg går for noe så enkelt og greit som 'Sammendrag'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...