Gjest Sesselja Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 Noen som har et godt ord eller uttrykk på norsk som tilsvarer concept statement?
Gjest Gjesta Skrevet 10. oktober 2005 #2 Skrevet 10. oktober 2005 Hva er sammenhengen, da? ordet i seg selv er nemlig så vagt at det nesten ikke lar seg oversette uten å kjenne sammenhengen.
Gjest Sesselja Skrevet 10. oktober 2005 #3 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg skal skrive et proposal på et prosjekt, og skal ha en halvside med concept statement. Dette er en slags kort innføring/sammendrag/beskrivelse av prosjektet, et kortfattet salgspitch før selve proposalet. *sukk* Proposal, concept statement, pitch... Hvor blir det av norsken min? I blant straffer det seg å være gift med en engelskmann...
Gjest Gjesta Skrevet 10. oktober 2005 #4 Skrevet 10. oktober 2005 Blir det som et slags prosjektsammendrag? Eller formål med prosjektet? Prøv å gjøre det klart for deg selv hva du vil ha med, så er det sannsynligvis også lettere å finne et dekkende begrep. Jeg må innrømme at jeg ofte sliter med norsken selv i slike sammenhenger, og jeg har skrevet min søknad om prosjektmidler på engelsk, nettopp av denne grunnen. (proposal heter forresten på godt norsk forslag )
Gjest Sesselja Skrevet 10. oktober 2005 #5 Skrevet 10. oktober 2005 Takk for innspill. Jeg blir så opphengt i den engelske betydningen at jeg ikke klarer å gi slipp og tenke norske variaskoner. Skulle gjerne skrevet det på engelsk siden alle notatene min er på engelsk, men akkurat i denne sammenhengen går ikke det. Tror kanskje jeg går for noe så enkelt og greit som 'Sammendrag'.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå