Friendss Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 (endret) Har en vennegjeng. Jeg har kjæreste og en annen i vennegjengen har kjæreste. Våre kjærester har vært kjærester før og tilfeldig blitt kjæreste med to nye som er meg og en til i min venngjeng. Så gjør at de kommer til å møtes der. Det plager meg, at SÅKLART er det slik. Vil ikke ha med min kjæreste til arrangementer fordi jeg synes det er ubehaglig…. (Altså de mer intime atrangementene, hvor det kun er oss som lager middag, kosedrikki g og koselig ting vi finner på….) Vil helst ikke at noen av de er med. Er jeg urimelig…? Endret 25. november 2021 av Friendss
McMary Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Friendss skrev (5 minutter siden): Har en vennegjeng. Jeg har kjæreste og en annen i vennegjengen har kjæreste. Våre kjærester har vært kjærester før og tilfeldig blitt kjæreste med to nye som er meg og en til i min venngjeng. Så gjør at de kommer til å møtes der. Det plager meg, at SÅKLART er det slik. Vil ikke ha med min kjæreste til arrangementer fordi jeg synes det er ubehaglig…. Vil helst ikke at noen av de er med. Er jeg urimelig…? Urimelig vet jeg ikke. Men livet blir enklere for deg om du tenker at din kjæreste var en annen den gang han var sammen henne. Nå er han med deg og er din. Med mindre han flørter med henne burde det gå helt fint. Hvis han er over henne og de ikke har noe særlig kontakt utover at de nå skal treffes i vennegjengen, går det sikkert bedre enn du tror. 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 det er ikke unaturlig det du føler, men det er litt urimelig å ikke stole på kjæresten din om han ikke har gjort noe som tyder på at det er noen grunn til det. Det jeg ville gjort er å fortelle han om usikkerheten din, fortell hva du føler, slik at han vet om det. Da kan han ta hensyn og trygge deg, og unngå situasjoner som gjør deg usikker. Men vanlige treff med flere tilstede bør du klare å tåle. Alle har en fortid, og det er en grunn til at det er fortid. De aller fleste har faktisk null ønske om noe mer med eksen. Anonymkode: a9252...c98 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Aldri om jeg ville vært i middag eller på fest med eksen til min kjæreste. Hun er nå blitt sammen med kompisen til min kjæreste, og vi kommer ikke til å henge med de. Men - hun prøvde seg på kjæresten min i begynnelsen av vårt forhold, og fram til vi møttes har de vært av og på-kjærester i ti år. Så selv nå etter 3 år vil det aldri være greit for meg å omgås henne. Anonymkode: 79ae2...dfd 2
ClausSaus Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 (endret) Friendss skrev (14 timer siden): Har en vennegjeng. Jeg har kjæreste og en annen i vennegjengen har kjæreste. Våre kjærester har vært kjærester før og tilfeldig blitt kjæreste med to nye som er meg og en til i min venngjeng. Så gjør at de kommer til å møtes der. Det plager meg, at SÅKLART er det slik. Vil ikke ha med min kjæreste til arrangementer fordi jeg synes det er ubehaglig…. (Altså de mer intime atrangementene, hvor det kun er oss som lager middag, kosedrikki g og koselig ting vi finner på….) Vil helst ikke at noen av de er med. Er jeg urimelig…? Om du er "urimelig" er vanskelig å si, for det finnes ikke noe objektivt mål på rimelighet. Høres kanskje litt kverulerende ut, men det er det ikke. For spørsmålet er til syvende og sist kun hva som er greit for deg. Det er ikke andre som skal avgjøre dette på dine vegne. For min del hadde det du beskriver vært uaktuelt. Jeg skal ikke henge sammen med eksen til kjæresten min, og ferdig med det. Men jeg hadde nok av den grunn heller ikke oppsøkt den situasjonen du befinner deg i. Endret 26. november 2021 av ClausSaus
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Spørsmålene er: - tåler du at typen din omgås eksen? - hvis ikke; godtar han å holde seg unna sammenkomster hvor hun er til stede? - hvis dere ikke blir enige, hva gjør dere da? Lever du i sjalusi, eller dumper du han? Anonymkode: 20948...e68
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Hva synes kjæresten din om dette? Jeg er sånn at når det er slutt så er det veldig slutt og jeg har ikke noen interesse av å henge med eksen i slike sammenhenger som du nevner. Og han er jo i samme situasjon som deg, hans eks er også med slik jeg forstår. Er han komfortabel med dette? Jeg spør fordi det kan være at han tenker som deg og dere er klare for å finne nye venner, da er ikke du den urimelige i dette forholdet. Anonymkode: 84d83...477 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 Dere er sikkert unge, men husk at mange etter hvert kommer i en situasjon der de må tåle at kjæresten omgås med eksen, når de har barn sammen. Kanskje lurt å se på HVORFOR man syns det er så ille? Og er man i riktig forhold når man ikke tør stole på kjæresten? Hvorfor føler du deg usikker? Anonymkode: a9252...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå