AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Del Skrevet 25. november 2021 Hei. Jeg lurer på om noen har noe tips til hva som kan hjelpe når ikke fuktighetskremer eller noe funker mot tørr og kløende hud? Spesielt i ansiktet 😕 Jeg har prøvd alt for mye forskjellige (både anbefalinger og resept fra lege + farmasøyt) fuktighetskremer, oljer og serum. Jeg har et sunt og variert kosthold, drikker nok vann og følger allerede alle råd mot tørr hud (renhold/hygiene, temperatur/lengde på dusj, smøring osv.), uten noe nytte.. Håper noen har noe gode tips ❤️ Anonymkode: 654ca...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Del Skrevet 25. november 2021 Jeg hadde veldig tørr hud av p-piller og følte ingenting hjalp av verken dyre kremer eller oljer. Nå som jeg har sluttet på dem er det mye bedre. Går du på p-piller? Og er du flink til å eksfoliere huden? Kan det ligge død/tørr hud på huden som irriterer og gjør det verre enn det er? Anonymkode: 19018...3ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hadde veldig tørr hud av p-piller og følte ingenting hjalp av verken dyre kremer eller oljer. Nå som jeg har sluttet på dem er det mye bedre. Går du på p-piller? Og er du flink til å eksfoliere huden? Kan det ligge død/tørr hud på huden som irriterer og gjør det verre enn det er? Anonymkode: 19018...3ec Går ikke på p-piller 😕 Eksfolierer huden jevnlig Anonymkode: 654ca...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 26. november 2021 #4 Del Skrevet 26. november 2021 Har du prøvd Locobase Repair?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Del Skrevet 26. november 2021 Kan det hjelpe med silketrekk til pute og dyne? Står litt om det her https://www.lindajohansen.no/no-no/beauty-while-you-sleep/ Kan du beskrive litt mer detaljert hvordan huden er? Og hvordan den forandrer seg i løpet av et døgn? Har du noe påvist diagnose når det kommer til hudproblemene? Anonymkode: 77771...b46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. november 2021 #6 Del Skrevet 26. november 2021 Dette spørs jo helt på hva du gjør og bruker Det som balanserte min tørre men samtidig fuktfattige hud var: Hada Labo Lotion (eller en annen type veldig mild fuktighetsgivende mist - gjør at hunden trekker inn mer produkt etterpå). Så et serum som gir fukt, for eksempel med hyaluronsyre. Så mild krem for tørr hud+noen dråper olje. En fuktighetsmaske som er veldig god, som jeg i tørre perioder brukte som nattkrem også er Origins overnight mask - den grønne tuben. Og superviktig: MILD rens. Jeg bruker rensebalm, og så mild rensekrem (enten fra La Roche Posay eller Cerave. Miscellarvann er også fint.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 26. november 2021 #7 Del Skrevet 26. november 2021 Pass på at rensen du bruker ikke stripper huden din (cerave har en moisturising cleanser som er veldig god og mild), fuktighetsgivende serum og krem med lipider over. Hvis ikke det hjelper så høres det ut som et medisinsk problem heller enn kosmetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 26. november 2021 #8 Del Skrevet 26. november 2021 (endret) Hva med å kutte ut exfoliering? Endret 26. november 2021 av MapleSirup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #9 Del Skrevet 26. november 2021 Jeg bruker bare Spenol, og det funket perfekt. Før jeg startet med det, var hendene mine ekstremt tørre, med åpne sår på knokene, så det så ut som jeg hadde vært i slåsskamp. Smører meg etter hver gang jeg har vasket meg, og det blir jo noen ganger i løpet av dagen. Det er her jeg tror mange med tørr hud synder, de smører seg ikke ofte nok. Jeg har veldig tørr hud under føttene også, og de smører jeg av naturlige årsaker ikke så ofte. Og da sprekker de opp med en gang. Anonymkode: d34d1...002 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 26. november 2021 #10 Del Skrevet 26. november 2021 Er huden din dehydrert, tørr, eller en kombinasjon av disse? Har huden alltid vært problematisk, eller er det noe som plutselig har oppstått? Siden du sier du eksfolierer jevnlig, hva med å bare legge det på hylla en måneds tid, så kan du finne ut av om det er hudbarrieren som er skadet? Tørr, kløende og sensitiv hud er vanlige symptomer på dette (men det kan selvsagt forårsakes av mange andre ting også). Fokuser på snille og milde ingredienser frem til du har fått huden mer under kontroll igjen. Helst uparfymert, uten eteriske oljer og uttørkende alkoholer. Det er mye man kan tåle selv om man har tørr hud, men det er greit å begynne med færrest mulig ingredienser, så kan du heller introdusere én og én ting etterhvert, for å finne ut nøyaktig hva som skaper irritasjon og hva som fungerer. Hyaluronsyre kan være supert for å trekke til seg fukt, men hvis den påføres på feil måte, eller lufta rundt deg er for tørr, kan den virke motsatt av sin hensikt - at den trekker fukt ut fra huden og til overflaten. Hyaluronsyre har vært populært en god stund nå, og finnes omtrent i annenhvert produkt (føles i alle fall slik ) , men skal man bruke den riktig må man påføre den på et lett fuktet ansikt, så helst spraye på bittelitt vann på toppen, for så å gå inn med en fet krem før huden rekker å tørke (spesielt viktig for en tørr/dehydrert hudtype). Som andre har nevnt: Mild rens. Her er det mange typer å velge mellom. Når man har tørr hud går det ofte fint å bruke oljerens uten å gå inn med en vanlig rens etterpå (bare pass på at det er en emulsifiserende olje). Selv bruker jeg kun oljebasert rens på de dagene huden føles ekstra tørr, ellers bruker jeg oljerens først, deretter vannbasert rens. Om morgenen holder det som regel lenge å skylle ansiktet med vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå