AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Hei. I morgen er vi invitert til vinterfrokost i barnehagen. Nytt konsept. Jeg spurte når det ble julefrokost, fikk beskjed om at julefrokost er kuttet ut. Nå heter det vinterfrokost og foregår i november. Hvorfor det spurte jeg. Jo pga utlendingene ikke ønsker så mye fokus på jul. Juletrefest har de også kuttet ut. Bare jeg som synes dette er trist? Anonymkode: bd0b4...d50 30
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Nja. Poenget med tilstelninger i skole og barnehage er det sosiale. Årsaken til hvorfor man samles er underordnet. Anonymkode: 72efa...81d 41
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Hos oss kalles det lysfrokost og er i desember….. Anonymkode: f4818...b6c 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Er vel det samme hva de kaller det? Er vel ikke navnet på frokosten som er poenget med den sammenkomsten. Anonymkode: 9738e...e9c 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 25. november 2021 Det som er litt ironisk er at det vanligvis er de norske som dropper dette fordi de er livredde for å krenke. De utenlandske familiene bryr seg som regel fint lite og de aller fleste er innerforstått med at vi har våre tradisjoner her. Her har vi fortsatt juletrefest, lucia, julefrokost, de lager julegaver og julekort osv og alle er med. Men så legger de mye fokus på å lære barna om andre kulturer også og har mange ulike markeringer i løpet av et år. Anonymkode: ff3fb...9e9 96
Populært innlegg Tanuki Skrevet 25. november 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 25. november 2021 *sukk* Hver eneste jul dukker det opp en tråd som dette, og hver eneste gang viser det seg at det ikke er "utlendingene" som ikke vil ha jul, men heller humanetikere. Helt ærlig, driter i om det kalles julefrokost eller vinterfrokost, spiller null rolle. 57
Tiuren Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 Beklager å spørre, men markeres id på noen måte? 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei. I morgen er vi invitert til vinterfrokost i barnehagen. Nytt konsept. Jeg spurte når det ble julefrokost, fikk beskjed om at julefrokost er kuttet ut. Nå heter det vinterfrokost og foregår i november. Hvorfor det spurte jeg. Jo pga utlendingene ikke ønsker så mye fokus på jul. Juletrefest har de også kuttet ut. Bare jeg som synes dette er trist? Anonymkode: bd0b4...d50 Dette er ille Anonymkode: 86e93...327 15
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 Åneeei, krise Anonymkode: 216af...6df 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det som er litt ironisk er at det vanligvis er de norske som dropper dette fordi de er livredde for å krenke. De utenlandske familiene bryr seg som regel fint lite og de aller fleste er innerforstått med at vi har våre tradisjoner her. Her har vi fortsatt juletrefest, lucia, julefrokost, de lager julegaver og julekort osv og alle er med. Men så legger de mye fokus på å lære barna om andre kulturer også og har mange ulike markeringer i løpet av et år. Anonymkode: ff3fb...9e9 7 minutter siden, Tanuki said: *sukk* Hver eneste jul dukker det opp en tråd som dette, og hver eneste gang viser det seg at det ikke er "utlendingene" som ikke vil ha jul, men heller humanetikere. Helt ærlig, driter i om det kalles julefrokost eller vinterfrokost, spiller null rolle. Samme erfaringer har jeg! Anonymkode: 004cc...854 10
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #11 Skrevet 25. november 2021 Tiuren skrev (2 minutter siden): Beklager å spørre, men markeres id på noen måte? Ja, ID markeres hvert år. Barna får smake på forskjellige matvarer fra andre kulturer, leser bøker og muslimene får fortelle om sin religion i samlingsstundene. ID markeres i større grad sammenlignet med jul. Ingenting skal minne om jul. Anonymkode: bd0b4...d50 16
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #12 Skrevet 25. november 2021 Tanuki skrev (5 minutter siden): *sukk* Hver eneste jul dukker det opp en tråd som dette, og hver eneste gang viser det seg at det ikke er "utlendingene" som ikke vil ha jul, men heller humanetikere. Helt ærlig, driter i om det kalles julefrokost eller vinterfrokost, spiller null rolle. I de fleste sakene som har havnet i media er det foreldre tilhørende Jehovas Vitner som ikke har ønsket jul inn i skolen. De ser på jul som en hedensk skikk Anonymkode: 72efa...81d 24
funginger Skrevet 25. november 2021 #13 Skrevet 25. november 2021 Sa seriøst barnehagepersonalet at "utlendingene ikke ønsker ha så mye fokus på jul"? Hva slags folk er dette egentlig? 27
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 Jeg er innvandrer som har lært meg å bli glad i jul og juletradisjoner og syns dette er trist. I hjemlandet er det uaktuelt å kutte ut tradisjoner fordi noen blir krenket av det. Man setter pris på egne tradisjoner og viser forståelse for at andre land har egne tradisjoner. Det er nå min personlig mening. Anonymkode: 40f3e...7bb 39
Tanuki Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, ID markeres hvert år. Barna får smake på forskjellige matvarer fra andre kulturer, leser bøker og muslimene får fortelle om sin religion i samlingsstundene. ID markeres i større grad sammenlignet med jul. Ingenting skal minne om jul. Anonymkode: bd0b4...d50 tror jeg ikke noe på 3 minutter siden, AnonymBruker said: I de fleste sakene som har havnet i media er det foreldre tilhørende Jehovas Vitner som ikke har ønsket jul inn i skolen. De ser på jul som en hedensk skikk ja, jehovas vitner, humanetikere etc. 12
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er innvandrer som har lært meg å bli glad i jul og juletradisjoner og syns dette er trist. I hjemlandet er det uaktuelt å kutte ut tradisjoner fordi noen blir krenket av det. Man setter pris på egne tradisjoner og viser forståelse for at andre land har egne tradisjoner. Det er nå min personlig mening. Anonymkode: 40f3e...7bb Glemte å legge til at det var via skolen i Norge at jeg ble kjent med julen og dets tradisjoner. Nå er det blitt en viktig feiring her hjemme. Anonymkode: 40f3e...7bb 8
Sinsiew Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 Tanuki skrev (1 minutt siden): tror jeg ikke noe på ja, jehovas vitner, humanetikere etc. Hvorfor tror du ikke på det? Det er da helt vanlig at id markeres i bhg. Her markeres også 6 januar, midtsommers og noe sikh greier jeg ikke husker når er. 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #18 Skrevet 25. november 2021 funginger skrev (4 minutter siden): Sa seriøst barnehagepersonalet at "utlendingene ikke ønsker ha så mye fokus på jul"? Hva slags folk er dette egentlig? Ja, jeg ville ikke hatt ungen min i en bhg hvor så tydelig rasistiske holdninger ikke ble slått ned på. Anonymkode: e257b...049 5
Tanuki Skrevet 25. november 2021 #19 Skrevet 25. november 2021 Just now, Sinsiew said: Hvorfor tror du ikke på det? Det er da helt vanlig at id markeres i bhg. Her markeres også 6 januar, midtsommers og noe sikh greier jeg ikke husker når er. jeg uthevet "ingenting kan minne om jul." 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #20 Skrevet 25. november 2021 Tanuki skrev (3 minutter siden): tror jeg ikke noe på ja, jehovas vitner, humanetikere etc. Tror ikke på? Hvis jeg først skal trolle så hadde jeg vært litt mer kreativ. De markerer adventsstund, men dropper nisser, juletre julesang og fokus på gaver. De pynter avdelingen med lyslenker, snømenn, snøkrystaller ++ men ingenting skal være med juletema. Anonymkode: bd0b4...d50 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå