Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Fant for 1 uke siden ut at jeg er gravid m/ samboer. "Alle" praktiske forhold tilsier at vi ikke burde gå videre med det, men samtidig kjenner jeg at jeg syns det per nå er vanskelig å ta valget om og avslutte det. Han mener at det ikke passer nå, men at det til syvende og sist er opp til meg, og at han vil selvfølgelig stille opp om vi går videre. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har vært i samme situasjon, og har noen gode ord/ tips å komme med? 

Anonymkode: 6caeb...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, 

Fant for 1 uke siden ut at jeg er gravid m/ samboer. "Alle" praktiske forhold tilsier at vi ikke burde gå videre med det, men samtidig kjenner jeg at jeg syns det per nå er vanskelig å ta valget om og avslutte det. Han mener at det ikke passer nå, men at det til syvende og sist er opp til meg, og at han vil selvfølgelig stille opp om vi går videre. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har vært i samme situasjon, og har noen gode ord/ tips å komme med? 

Anonymkode: 6caeb...b9a

Du skriver at "det ikke passer nå". Vil det si at dere vil ha barn på et eller annet tidspunkt? Da ville jeg virkelig ikke tatt abort. Man avslutter ikke starten på et lite liv fordi det ikke passer akkurat nå. Virkelig. Da vil du mest sannsynlig slite med det i ettertid. Det passer uansett aldri 100%. Pluss at dere bor i Norge, og det ordner seg selv om det ikke passer helt.

Hvis dere absolutt ikke vil ha barn i det hele tatt, og barnet er 100% uønsket, da stiller det seg i et annet lys. Da ville jeg tatt abort.

Anonymkode: 87dbd...10f

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker jeg leste om forskning på abort en gang, hvor de fant ut at de som er i tvil om de skal ta abort eller ikke er de som sliter med det i ettertid. 

Bare vær sikker på at du tar det valget du faktisk mener er riktig, og ikke la deg presse av noen andre.

Anonymkode: a8417...76d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...