AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Altså jeg må le når jeg leser slike tråder på feks Facebook hvor hunkjønn skriver vi ønsker oss sengetøy, men får penger slik at vi kan kjøpe i de fargene vi ønsker oss. Eller vi ønsker oss service, vinglass eller bestikk. Det er ikke vi vettu det er du altså kvinnen som ønsker seg slik. Hvilken mann har noen gang tenkt åh det eneste jeg vil ha til jul er sengetøy, men det må være i riktig stoff og mønster. 🤣 Eller huslige ting generelt. Disse forholdene er dømt til å ryke. Når en ikke engang kan få ønske seg sine egne julegaver uten at det skal bli vi så er det noe riv ruskende galt. Jeg er selv kvinne og vært i et forhold i snart 20 år og her har vi aldri ønsket oss noe. Det er jeg eller han. Vi er selvstendige individer med ulike ønsker og behov. Ikke noe flåsete vi. 😀 Anonymkode: f88c6...cee 9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Jeg er singel kvinne, og ønsker meg heller ingenting. Har jo alt. Det man trenger kan man kjøpe selv. Anonymkode: 31db3...7ea 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 25. november 2021 Vi tar en samtale på forhånd om hva vi trenger, til en fornuftig pris. Og sier vi ønsker oss, til personer som kjøper fellesgave. Det kan bli dyrt om alle skal kjøpe gave til hver av oss, pluss barn. Så vi gjør det av hensyn til de som gir oss gave. Ikke fordi JEG kunne tenkt meg sengtøy eller HAN ønsker seg håndklær. Men fordi vi er fornuftige mennesker. Sengtøy trenger vi uansett. Og gagner oss begge. Og de som kjøper slipper å kjøpe 2 gaver. Anonymkode: ceb53...e3c 64
Hactar Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jeg eller han. Vi er selvstendige individer med ulike ønsker og behov. Ikke noe flåsete vi. 😀 Jeg ønsker meg sengetøy til min dyne og pute, og han ønsker seg sengetøy til sin dyne og pute.🙃 Svigermor kan velge mønster, siden det var hun som spurte etter ønske. 15
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Disse forholdene er dømt til å ryke. Hvis du er så sikker, hvorfor ler du så hardt? Og hvorfor laget du tråd om emnet? Joda, kvinner og menn med selvrespekt inngår også varige forhold. Man er ikke nødt til å være en liksom-macho og en pickmeisha for å få det til, vet du. Eller, det vet du kanskje ikke. Men nå vet du det Anonymkode: 4cf23...eac 14
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 Lurer på hva slags neandertaler du er sammen med 🤔 Anonymkode: a46df...feb 15
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi tar en samtale på forhånd om hva vi trenger, til en fornuftig pris. Og sier vi ønsker oss, til personer som kjøper fellesgave. Det kan bli dyrt om alle skal kjøpe gave til hver av oss, pluss barn. Så vi gjør det av hensyn til de som gir oss gave. Ikke fordi JEG kunne tenkt meg sengtøy eller HAN ønsker seg håndklær. Men fordi vi er fornuftige mennesker. Sengtøy trenger vi uansett. Og gagner oss begge. Og de som kjøper slipper å kjøpe 2 gaver. Anonymkode: ceb53...e3c Ja, det høres bare barnslig ut for meg at man skal ønske seg hver sine ting langt oppi årene, bare fordi mannen for guds skyld skal få lov å være som et barn. Og hva med kvinnen, skal hun ønske seg alt som er felles til hus og hjem, så lille mannen kan få ønske seg ting å leke med? Eller skal hun også ønske seg ting som kun er til henne? Anonymkode: 4cf23...eac 36
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi tar en samtale på forhånd om hva vi trenger, til en fornuftig pris. Og sier vi ønsker oss, til personer som kjøper fellesgave. Det kan bli dyrt om alle skal kjøpe gave til hver av oss, pluss barn. Så vi gjør det av hensyn til de som gir oss gave. Ikke fordi JEG kunne tenkt meg sengtøy eller HAN ønsker seg håndklær. Men fordi vi er fornuftige mennesker. Sengtøy trenger vi uansett. Og gagner oss begge. Og de som kjøper slipper å kjøpe 2 gaver. Anonymkode: ceb53...e3c Hadde du godtatt at de kjøpte noe som kun han hadde lyst på og trengte? Blir jo fortsatt bare en gave da. Anonymkode: f88c6...cee
Gjest rampenissen72 Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 Syns det er veldig spesielt og merklig at voksne mennesker «ønsker seg til jul» noe som helst. Gå å kjøp det selv da vell?
Gjest På druen Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 rampenissen72 skrev (Akkurat nå): Syns det er veldig spesielt og merklig at voksne mennesker «ønsker seg til jul» noe som helst. Gå å kjøp det selv da vell? Helt enig.
Gjest Chroma Skrevet 25. november 2021 #11 Skrevet 25. november 2021 Her er det min mannlige samboer som ønsker seg juleservise og sengetøy i bomull. Jeg ønsker meg ingenting annet enn en avslappende jul. Folk er forskjellige, rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #12 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du er så sikker, hvorfor ler du så hardt? Og hvorfor laget du tråd om emnet? Joda, kvinner og menn med selvrespekt inngår også varige forhold. Man er ikke nødt til å være en liksom-macho og en pickmeisha for å få det til, vet du. Eller, det vet du kanskje ikke. Men nå vet du det Anonymkode: 4cf23...eac Fordi jeg har sett det så mange ganger at forhold hvor den ene parten føyer seg aldri varer fordi den ene undertrykker egne ønsker og tanker for å bevare husfreden. Anonymkode: f88c6...cee
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #13 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det høres bare barnslig ut for meg at man skal ønske seg hver sine ting langt oppi årene, bare fordi mannen for guds skyld skal få lov å være som et barn. Og hva med kvinnen, skal hun ønske seg alt som er felles til hus og hjem, så lille mannen kan få ønske seg ting å leke med? Eller skal hun også ønske seg ting som kun er til henne? Anonymkode: 4cf23...eac Han skal få ønske seg ting til han og hun til henne. Det syns jeg er helt på sin plass. Ting til hus og hjem anskaffer man selv i løpet av året av egen lønn. En kan ikke forvente at andre skal holde en med ting man selv fint kan skaffe seg selv som et voksent menneske. Anonymkode: f88c6...cee
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 Min voksne bror ønsker seg alltid ting til seg selv. Da er det ikke nok med et innrammet bilde av onkelbarnet eller en felles gave til han og partneren. Det SKAL helst være akkurat den og den boka, i hardcover tik rundt 400kr. Jeg, som er ufør alenemor og knapt har råd til smør på grøten, foreslo å kanskje kjøpe gaver kun til barna, ikke oss voksne men da ble de pottesure. For de selv har jo ikke unger. Syns det blir så feil å nærmest kreve en spesifikk ting i julegave ig dyr sådan også. Sånne ødelegger hele jula for oss som faktisk ikke har råd til deres luksus-krav… Anonymkode: fa12d...d80 7
RockyRose Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 rampenissen72 skrev (3 minutter siden): Syns det er veldig spesielt og merklig at voksne mennesker «ønsker seg til jul» noe som helst. Gå å kjøp det selv da vell? Får ikkje vaksne folk julegåver frå folk? 🙈 Kjekkare å gje gåve som du veit personane treng/ynskjer, i alle fall om det er vaksne folk "som har alt" 11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 Jeg er uenig. Vi er voksne mennesker og er vanskelige å kjøpe gaver til, det vi trenger og ønsker oss kjøper vi stort sett selv, derfor er det fint å ønske seg noe felles til huset. At foreldre og øvrig familie skal kjøpe en tilpasset gave til oss hver er for mye forlangt. Om svigermor spør hva vi ønsker oss svarer jeg f.eks «vi kunne trengt nytt sengetøy, nye vinglass eller nye hageredskaper» det er altså ikke noe vi har akutt behov for, men likevel noe som vil bli brukt og kjekt å få til jul. Jeg spør selvfølgelig min mann om det er ok å svare dette, og hans svar er utelukkende «si hva du vil, jeg aner ikke», lik som antagelig 90% av alle mannfolk ville svart. Anonymkode: d114e...d1b 19
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi jeg har sett det så mange ganger at forhold hvor den ene parten føyer seg aldri varer fordi den ene undertrykker egne ønsker og tanker for å bevare husfreden. Anonymkode: f88c6...cee For all del...innbiller meg ikke at mennesker her inne kommer fra samme kår som meg selv. La meg tippe, det er alltid mannen i de forholdene som sutrer over at han må "undertrykke seg selv" eller? Anonymkode: 4cf23...eac 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #18 Skrevet 25. november 2021 I min omgangskrets og familie ville det vært både uhøflig og rart å ønske seg hver sin ting som par. Det gir merarbeid for giveren å kjøpe flere gaver og det vil i de fleste tilfeller også føre til at man ønsker seg noe som blir dyrere. Som andre nevner, så ønsker man seg noe felles av hensyn til giveren. Voksne har vel ikke så voldsomt behov for masse egne gaver? Da kan man i så fall gi det til hverandre. Forøvrig blir mannen min glad for at jeg har noe konkret å komme med når svigermor spør hva vi ønsker oss til jul. Han ønsker seg aldri noe, og syns samtidig alt man sparer penger på er kjekt. Hvis vi ønsker oss en ny brødrister og får det, så slipper vi den utgiften selv, og det syns han er kjekt, selv om ikke brødrister er verdens kuleste gave. Anonymkode: 8f48d...61d 15
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #19 Skrevet 25. november 2021 Jeg trenger microbølgeovn. Anonymkode: b7366...d3f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #20 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han skal få ønske seg ting til han og hun til henne. Det syns jeg er helt på sin plass. Ting til hus og hjem anskaffer man selv i løpet av året av egen lønn. En kan ikke forvente at andre skal holde en med ting man selv fint kan skaffe seg selv som et voksent menneske. Anonymkode: f88c6...cee Godt vi har deg til å belære oss da Som du sikkert ser ut av svarene, er det langt fra alle som holder på som dere. Like fullt holder forholdene, år etter år. Anonymkode: 4cf23...eac 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå