skruf Skrevet 28. november 2021 #41 Skrevet 28. november 2021 Jeg gir personlige gaver til søskena mine, gjennomtenkte gaver til hver enkelt. Og såklart gaver til tantebarn. Gir også gaver til søskena til mannen min, men det har vært (etter avtale) mere symbolske gaver som vin, gode oster, spekemat. De siste årene har jeg strikket til de (votter, luer, sokker) Bruker ikke å gi fellesgaver som sengetøy eller bestikk. Etter at vi ble voksne så er det bare til jul vi gir hverandre gaver, har droppet bursdagsgaver (bortsett fra på runde dager) Å bare gi gaver til barna ville ikke blir riktig ovenfor de søskena som ikke har barn. Dessuten like jeg å gi gaver, det er skikkelig kjekt å få høre hvor glade de ble for gaven 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #42 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): "det burde alle klare" er en tolkning av deg, og det stod det ingenting om. Det var referert til et stort antall i familien, dyr utgift som tar knekken på økonomien til nyetablerte med alminnelig inntekt, og at det heldigvis gikk bra å hygge seg uten gaver for oss voksne søsken, for det var eneste alternativet. Så alt i alt er det du som tolker i verste mening, andre tok det ikke ille opp at jeg følte det sånn. Jeg svarte dessuten en som kjøpte mange gaver til få folk og fe, som ikke skjønte hva stress det var å gi voksne gaver, fordi hun ønsket seg så hverdagslige ting. Da fortalte jeg om stresset for en som har mindre og forventninger om å gi til veldig mange. Det er stress, og det er godt å slippe stresset. Du får også lære deg å lese hvilke som blir sitert. Anonymkode: 310ac...367 Nei det var en tolkning av flere. Er ikke jeg som skrev det over. Anonymkode: 52a08...448 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #43 Skrevet 28. november 2021 skruf skrev (4 minutter siden): Jeg gir personlige gaver til søskena mine, gjennomtenkte gaver til hver enkelt. Og såklart gaver til tantebarn. Gir også gaver til søskena til mannen min, men det har vært (etter avtale) mere symbolske gaver som vin, gode oster, spekemat. De siste årene har jeg strikket til de (votter, luer, sokker) Bruker ikke å gi fellesgaver som sengetøy eller bestikk. Etter at vi ble voksne så er det bare til jul vi gir hverandre gaver, har droppet bursdagsgaver (bortsett fra på runde dager) Å bare gi gaver til barna ville ikke blir riktig ovenfor de søskena som ikke har barn. Dessuten like jeg å gi gaver, det er skikkelig kjekt å få høre hvor glade de ble for gaven Samme her. Jeg syns det aller morsomste med julen er å gi gaver. Føler jeg sprer litt julestemning også hos de voksne, som kanskje har innstilt seg på at Magien med julen kun er for barn. Derfor bruker jeg lang tid på å tenke ut fine gaver som gjerne er ting mottakeren ikke hadde tenkt på. Jeg gir også hele familien søsken foreldre og katten og unger og mann julesokker på julemorgen… Anonymkode: 52a08...448 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #44 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nei, da er det du som har misforstått eller tolket i verste mening 🤷♀️ så den får du ta på egen kappe. Anonymkode: 310ac...367 Nei, og som du ser flere er enig med meg Anonymkode: b63de...e21 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #45 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det var helt åpenbart at det innlegget henviste til at de var så flinke som klarte å kose seg uten gaver og at det burde alle klare. det var ikke noe galt med tilsvaret. Det er også lov å kose seg med å gi og motta gaver! Det er da vitterlig opp til hver familie. Og man er ikke noe bedre enn andre om man koser seg uten gaver. Anonymkode: 52a08...448 Takk:) Anonymkode: b63de...e21 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #46 Skrevet 28. november 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei, og som du ser flere er enig med meg Anonymkode: b63de...e21 Nei en herlighet kan du ikke bare akseptere det jeg ettergikk i sømmene for deg? Forklarte da vitterlig hva jeg mente og at det selvsagt ikke handlet om noe annet enn hva vi klarer å få til på vårt budsjett, og ikke om det du antyder. Anonymkode: 310ac...367
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #47 Skrevet 28. november 2021 Jeg og søsknene mine gir hverandre. Jeg synes det er koselig 💕 Samboeren min gir også til sine søsken. Anonymkode: 052cc...7fa
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #48 Skrevet 28. november 2021 Vi er flere søsken på begge sider med partnere og bruker ca 500 kr per gave, i tillegg til alle barna og foreldre. Føler ikke det er rom for symbolske/hjemmelagede gaver, det kommer svært detaljerte ønskelister fra de voksne... Mener ikke at kun barna skal få gaver, men mener de skal få mest. Det får de ikke nå når alle gir gaver til alle. Foreldre vil selvsagt få noen gaver, fra barn, fra partner evnt, fra foreldre og evnt venner/naboer (gjerne mer symbolske ting). Og syns selvsagt at barnløse søsken bør få gave. Men som foreldrer finner jeg faktisk julemagi i selve stemningen, maten, glade barn og noen få gaver. Trenger ikke gaver fra hele storfamilien for å kjenne på julestemning. Og så er det en ekstra utgift per par på ca 5000. Anonymkode: 29274...a80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå