AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #21 Skrevet 26. november 2021 Da vi fikk barn fikk vi spm fra svoger(som alt hadde barn) om vi skulle begynne å gi bare til barna, det var vi enige i. Mine (mye eldre) halvsøsken har aldri utveksla gaver med, men barna har fått. Da helsøsken fikk barn i år sa jeg at vi gjerne kan fortsette med gaver (vi har best økonomi), så var opp til henne om vi skulle gå over til å bare gi til barna. Vi har også fått et barn til, så ble en ekstra gave for henne. Hun ville fortsette litt til. jeg synes det har vært helt uproblematisk både å få og sende melding om å slutte med gaver til voksne. Anonymkode: fc69c...3d2
Lea Skrevet 26. november 2021 #22 Skrevet 26. november 2021 Jeg gir gave til søstera og brødrene mine. Synes det er koselig❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #23 Skrevet 26. november 2021 Jeg har en bror, og vi ble enig om å kutte ut gaver til hverandre for mange år siden. En stund holdt vi på og kjøpte til hverandres barn, men så har barna våre fått barn også, så da sa jeg at vi bare kutter alle gaver. Jeg orker faktisk ikke kjøpe gaver til både nieser, nevøer OG grandnieser og nevøer. Det får være grenser, da dette er barn jeg knapt kjenner. Den yngste har jeg ikke engang sett enda. Da er det bedre at vi bruker pengene på egne barn og barnebarn, begge to. Anonymkode: 95119...c21
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #24 Skrevet 26. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har liten familie. Det er virkelig ikke noe stress å handle gaver til søsken foreldre mann barn og katt. Listen er ikke lenger enn det. Hans side av familien er flere søsken. De har bestemt å kutte gavene. Syns det er så trist. Han sitter på julaften med bare gaver fra meg og min familie omtrent..jeg kompenserer med gaver fra ungene og katten.. de av dere som syns det er kjipt å kjøpe og å motta gaver fra søsken o.l må jo ha mistet alt av spenningen med julen? Jeg syns det er morro å være barnslig i julen, presanger er gøy!! Anonymkode: 52a08...448 Enig! Vil aldri slutte med gaver, jeg har også en liten familie så her er der gaver fra begge kattene også 😄 i år har de handlet et brett spill jeg ønsker meg.. flinke de dyrene 😂 Gaver tenger jo ikke være store tingen? Jeg samler på en type champagne glass. Liker å prøve nye te smaker. Er glad i kaffe, setter pris på en god olje og krydder. kose sokker, en bok jeg ønsker med osv hva er stress med det? Jeg elsker å gi gaver til voksne og barn, gleder med til at de skal åpne dem. Liker å gi noe jeg vet de liker/setter pris på ikke ræl. Anonymkode: 9b10b...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #25 Skrevet 27. november 2021 Vi gir bare gave til søsken som ikke har fått barn ennå. Anonymkode: 310ac...367 1
Silva Pluvialis Skrevet 27. november 2021 #26 Skrevet 27. november 2021 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #27 Skrevet 27. november 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Enig! Vil aldri slutte med gaver, jeg har også en liten familie så her er der gaver fra begge kattene også 😄 i år har de handlet et brett spill jeg ønsker meg.. flinke de dyrene 😂 Gaver tenger jo ikke være store tingen? Jeg samler på en type champagne glass. Liker å prøve nye te smaker. Er glad i kaffe, setter pris på en god olje og krydder. kose sokker, en bok jeg ønsker med osv hva er stress med det? Jeg elsker å gi gaver til voksne og barn, gleder med til at de skal åpne dem. Liker å gi noe jeg vet de liker/setter pris på ikke ræl. Anonymkode: 9b10b...e7e Tror ikke du hadde hatt samme synet om du skulle gi 25 gaver (det er utenom søsken) hver jul. 350kr hver er nesten 9000kr. Men så blir det litt ekstra på partner/foreldre/egne barn... Skulle du da gitt til 8 søsken/svoger/svigerinne-par i tillegg ville det fort blitt opp i over 11-12000kr i tillegg til det ekstra man gir i egen etablerte kjernefamilie.. Vi er bare to nyetablerte med helt alminnelige jobber og inntekt og synes det blir myyye penger i gave. Jeg er veldig glad for at vi søsken med barn ikke gir til hverandre. Vi hygger oss, og viser at vi setter pris på hverandre uten gavene ☺️ Anonymkode: 310ac...367 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #28 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tror ikke du hadde hatt samme synet om du skulle gi 25 gaver (det er utenom søsken) hver jul. 350kr hver er nesten 9000kr. Men så blir det litt ekstra på partner/foreldre/egne barn... Skulle du da gitt til 8 søsken/svoger/svigerinne-par i tillegg ville det fort blitt opp i over 11-12000kr i tillegg til det ekstra man gir i egen etablerte kjernefamilie.. Vi er bare to nyetablerte med helt alminnelige jobber og inntekt og synes det blir myyye penger i gave. Jeg er veldig glad for at vi søsken med barn ikke gir til hverandre. Vi hygger oss, og viser at vi setter pris på hverandre uten gavene ☺️ Anonymkode: 310ac...367 Hvordan klarer du å få til 25 gaver utenom søsken? Har du ekstremt mange tantebarn? Anonymkode: 52a08...448 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #29 Skrevet 27. november 2021 Vi gir noe spiselig/drikkelig. Det synes jeg også det er koselig å få - noen gode produkter for romjulen. Anonymkode: b798c...8bc
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #30 Skrevet 27. november 2021 Jeg gir gaver til min søster som er enslig. Som regel penger, men i år ble det pyntegjenstander Anonymkode: cf9f0...fc2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #31 Skrevet 27. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan klarer du å få til 25 gaver utenom søsken? Har du ekstremt mange tantebarn? Anonymkode: 52a08...448 Ja, jeg har det, vi har tross alt tilsammen 8 søsken, min samboer og jeg, to av de har ikke barn. I tillegg har fler bursdag tett opp mot jul, så det blir noen doble gaver også. Vi sparer så klart gjennom året, og halv skatt hjelper litt, men det er jo svindyrt. I slike tilfeller så er jo julegaver til hverandre som voksne søsken mer stress enn det er til glede. Da viser vi at vi er glade i hverandre på andre måter, uten at det er joe galt i det. Anonymkode: 310ac...367
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #32 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan klarer du å få til 25 gaver utenom søsken? Har du ekstremt mange tantebarn? Anonymkode: 52a08...448 Ikke meg du siterer, men da jeg var liten hadde mine foreldre: 13 nevøer/nieser, 2 barnløse søsken, 3 barn, 2 foreldre og hverandre(2), det blir 22 gaver, hadde flere av foreldre og steforeldre levd hadde det fort blitt 26, etterhvert kom det barnebarn, men da hadde de eldste nevøene blitt så store at de ikke lenger fikk julegaver. Skjønner godt at de ikke ga julegaver søsknene i mellom (de ga bursdagsgaver) i tillegg, bortsett fra til dem som ikke hadde barn selv. Anonymkode: fc69c...3d2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #33 Skrevet 27. november 2021 Selvsagt gir vi gaver til hverandre Anonymkode: b63de...e21
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #34 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tror ikke du hadde hatt samme synet om du skulle gi 25 gaver (det er utenom søsken) hver jul. 350kr hver er nesten 9000kr. Men så blir det litt ekstra på partner/foreldre/egne barn... Skulle du da gitt til 8 søsken/svoger/svigerinne-par i tillegg ville det fort blitt opp i over 11-12000kr i tillegg til det ekstra man gir i egen etablerte kjernefamilie.. Vi er bare to nyetablerte med helt alminnelige jobber og inntekt og synes det blir myyye penger i gave. Jeg er veldig glad for at vi søsken med barn ikke gir til hverandre. Vi hygger oss, og viser at vi setter pris på hverandre uten gavene ☺️ Anonymkode: 310ac...367 Vi gir 38 gaver og jeg har fortsatt samme syn som hun som du siterte . Vi klarer tilogmed å sette pris på hverandre, selv om vi gir gaver Anonymkode: b63de...e21 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #35 Skrevet 27. november 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Vi gir 38 gaver og jeg har fortsatt samme syn som hun som du siterte . Vi klarer tilogmed å sette pris på hverandre, selv om vi gir gaver Anonymkode: b63de...e21 Ja, og hvor mye penger bruker du på gaver ift hvor stor lønn du har da? Herregud så arrogant holdning. "klarer du til og med det du da"? Jammen er dere flinke og rause i forhold til oss som ikke klarer å gi gaver til alle 31, og "bare" må nøye oss med å sette pris på hverandre på andre måter. Anonymkode: 310ac...367
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #36 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, og hvor mye penger bruker du på gaver ift hvor stor lønn du har da? Herregud så arrogant holdning. "klarer du til og med det du da"? Jammen er dere flinke og rause i forhold til oss som ikke klarer å gi gaver til alle 31, og "bare" må nøye oss med å sette pris på hverandre på andre måter. Anonymkode: 310ac...367 Du må lære deg å lese innlegg som er sitert før du spyr ting utav deg. Når man skriver at man er glad man setter pris på hygge og på hverandre uten gaver, sier nan indirekte at de som gir gaver ikke gjør det samme! Spydighetene dine kan du ta med ett annet sted Anonymkode: b63de...e21
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #37 Skrevet 28. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Du må lære deg å lese innlegg som er sitert før du spyr ting utav deg. Når man skriver at man er glad man setter pris på hygge og på hverandre uten gaver, sier nan indirekte at de som gir gaver ikke gjør det samme! Spydighetene dine kan du ta med ett annet sted Anonymkode: b63de...e21 Nei, da er det du som har misforstått eller tolket i verste mening 🤷♀️ så den får du ta på egen kappe. Anonymkode: 310ac...367
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #38 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, da er det du som har misforstått eller tolket i verste mening 🤷♀️ så den får du ta på egen kappe. Anonymkode: 310ac...367 Det var helt åpenbart at det innlegget henviste til at de var så flinke som klarte å kose seg uten gaver og at det burde alle klare. det var ikke noe galt med tilsvaret. Det er også lov å kose seg med å gi og motta gaver! Det er da vitterlig opp til hver familie. Og man er ikke noe bedre enn andre om man koser seg uten gaver. Anonymkode: 52a08...448 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #39 Skrevet 28. november 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det var helt åpenbart at det innlegget henviste til at de var så flinke som klarte å kose seg uten gaver og at det burde alle klare. det var ikke noe galt med tilsvaret. Det er også lov å kose seg med å gi og motta gaver! Det er da vitterlig opp til hver familie. Og man er ikke noe bedre enn andre om man koser seg uten gaver. Anonymkode: 52a08...448 "det burde alle klare" er en tolkning av deg, og det stod det ingenting om. Det var referert til et stort antall i familien, dyr utgift som tar knekken på økonomien til nyetablerte med alminnelig inntekt, og at det heldigvis gikk bra å hygge seg uten gaver for oss voksne søsken, for det var eneste alternativet. Så alt i alt er det du som tolker i verste mening, andre tok det ikke ille opp at jeg følte det sånn. Jeg svarte dessuten en som kjøpte mange gaver til få folk og fe, som ikke skjønte hva stress det var å gi voksne gaver, fordi hun ønsket seg så hverdagslige ting. Da fortalte jeg om stresset for en som har mindre og forventninger om å gi til veldig mange. Det er stress, og det er godt å slippe stresset. Du får også lære deg å lese hvilke som blir sitert. Anonymkode: 310ac...367
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #40 Skrevet 28. november 2021 Vi er 3 søsken. Kun et av oss har barn. Vi kjøper gaver til alle, men vi kjøper 1 gave til hverandre. Altså jeg kjøper 1 gave til mitt søsken uten barn. Og 1 gave til mitt andre søsken med barn, der får også partneren 1 gave og barnet 1 gave. Mor og far får også 1 gave hver. Altså totalt 6 gaver til 6 personer. Ikke noe stress det. De fleste gaver ble handlet på nettet, ikke noe stress med å ut å kjøpe heller. Hvorfor skal barn få flere gaver bare for de er barn? Det er gøy å vise at man bryr seg om sine søsken også. Anonymkode: 2af65...65e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå