AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Hei. Jeg tror jeg havner i psykose fordi jeg har sovet veldig dårlig de siste dagene. Jeg har sett enn mann i sidesynet som forsvinner når jeg ser imot han og jeg ser svarte skikkelser i sidesynet som forsvinner. Hva kan jeg gjøre? Skal ha legetime imorgen, er jeg trygg fram til da? Anonymkode: 7e0b0...ac7
Pragmatikeren Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Jeg vil tro det går fint å vente til i morgen. Bor du alene? 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Sikkert på at det ikke spøker der? Jeg ville ringt legevakta selv om du skal til lege i morgen. Hvis det er psykose kan den utvikle seg, og da kan det være du spiller normal overfor legen din. Anonymkode: 35f95...84c 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville ringt legevakta selv om du skal til lege i morgen. Hvis det er psykose kan den utvikle seg, og da kan det være du spiller normal overfor legen din. Anonymkode: 35f95...84c Hva mener du med at man spiller normal? Anonymkode: 3b2a1...cc1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Legg deg å hvil og hør på noe avslappende regndråpe video på youtube. Du kommer ikke i psykose, men skyggepersoner er en vanlig synsforstyrrelse når man ikke har sovet på en stund. Snakk med legen din i morgen Anonymkode: 67f2c...945
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva mener du med at man spiller normal? Anonymkode: 3b2a1...cc1 Hvis en psykose utvikler seg kan du til slutt tro at alle er i mot deg, at det er 3. verdenskrig, de fleste er spioner og har psykosen kommet så langt vil du ikke se at du er psykotisk og skjule den fordi du blir redd andre og spiller at alt er normalt. Ring legevakta og spør og be de kontakte din lege før timen? Kan også være AB 945 har rett og at man kan se skyggepersoner ved lite søvn. Anonymkode: 35f95...84c 1
Miranda Bailey Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Sikkert på at det ikke spøker der? Jeg ville ringt legevakta selv om du skal til lege i morgen. Hvis det er psykose kan den utvikle seg, og da kan det være du spiller normal overfor legen din. Anonymkode: 35f95...84c IKKE si sånne ting til mennesker som (muligens) sliter med psykiske lidelser/psykose. Det kan trigge og/eller forverre vrangforestillinger. Det spøker ikke, hun har hallusinasjoner og trenger medisinsk hjelp. Til TS: Det skal nok gå helt fint å vente til i morgen. Har du en diagnose eller historie med dette eller er det første gangen du opplever disse tingene? 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg tror jeg havner i psykose fordi jeg har sovet veldig dårlig de siste dagene. Jeg har sett enn mann i sidesynet som forsvinner når jeg ser imot han og jeg ser svarte skikkelser i sidesynet som forsvinner. Hva kan jeg gjøre? Skal ha legetime imorgen, er jeg trygg fram til da? Anonymkode: 7e0b0...ac7 Skjønner deg. Lite søvn er farlig for hjernen. Er i samme situasjon selv. Jeg stod opp kl0800 på mandag, siden da sov jeg 45 min natt til torsdag også sov jeg 15 min midt på dagen i går. Nå er jeg så utslitt av hjenen går helt i kaos. Hvis jeg får sove snart kommer det til å gå ille med meg. Kjenner psykotiske tendenser bygger seg opp nå. Er så sliten at det er så vidt jeg klarer å gå. Sliter du med søvn gå til legen, Søvn er viktig og mangel på søn er farlig. Anonymkode: d3073...8a0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 Er som du sier det med søvn, man klikker . Selv hadde jeg mye mindre søvn problemer en deg, men endre også adferd med 2 timer søvn mangel over 3-4 uker. Ble aggressiv og nervøs og trodde alle pratet negativt om meg… man blir syk av for lite søvn. Anonymkode: 395d2...41f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #11 Skrevet 26. november 2021 Jeg har 1 , 1.5 time tilsammen siden mandag. Jeg skal love deg at når det går så lenge uten søvn blir du sakte men sikkert gal. Det er helt forferdelig. Hjernen er helt avhenging av søvn. uten fungerer den ikke. Anonymkode: d3073...8a0 1
Gjest Airman Skrevet 26. november 2021 #12 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva mener du med at man spiller normal? Anonymkode: 3b2a1...cc1 Folkeparanoia, hvis folk mener en person er syk, men ikke blir stemplet som det av ldgen/psykiateren, så mener folk at HAN har lurt legen sin.. Gjelder som regel menn som har lurt legen og at det er kvinner som mener at de har lurt legen
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #13 Skrevet 26. november 2021 Fikk ingen hjelp av legen. Han sa at det er vanlig å ha hallusinasjoner pga for lite søvn. Fikk en medisin som jeg har brukt før som ikke hjelper. TS Anonymkode: 7e0b0...ac7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #14 Skrevet 26. november 2021 Så blir nok alvorlig syk til slutt, når fastlegen ikke tar meg seriøst engang, han forstår ikke at for lite søvn er farlig. TS Anonymkode: 7e0b0...ac7
Miranda Bailey Skrevet 26. november 2021 #15 Skrevet 26. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så blir nok alvorlig syk til slutt, når fastlegen ikke tar meg seriøst engang, han forstår ikke at for lite søvn er farlig. TS Anonymkode: 7e0b0...ac7 Nå må du ikke ta sorgene på forskudd her. Selv om du sliter med søvn og til og med kan oppleve hallusinasjoner i perioder med alt for lite av det, så betyr absolutt ikke det at du kommer til å utvikle en psykose eller bli alvorlig syk. Det legen din sier er helt sant, det er vanlig å oppleve disse tingene ved mangel på søvn. Hvilken medisin fikk du? Sovemedisin? Hvilke tiltak tar du selv? Er søvn noe du har slitt med lenge? Endret 26. november 2021 av Miranda Bailey 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #16 Skrevet 26. november 2021 Miranda Bailey skrev (8 minutter siden): Nå må du ikke ta sorgene på forskudd her. Selv om du sliter med søvn og til og med kan oppleve hallusinasjoner i perioder med alt for lite av det, så betyr absolutt ikke det at du kommer til å utvikle en psykose eller bli alvorlig syk. Det legen din sier er helt sant, det er vanlig å oppleve disse tingene ved mangel på søvn. Hvilken medisin fikk du? Sovemedisin? Hvilke tiltak tar du selv? Er søvn noe du har slitt med lenge? Jeg har slitt med søvn i 4-5 måneder ca. Og har prøvd en del sovemedisiner opp gjennom de månedene, som ikke har funket noe særlig. Eneste jeg fikk var en medisin som jeg har hatt før, som ikke har funket noe bra. Det virker ikke som om han forstår at jeg blir syk og helt utslitt av alt for lite søvn i flere måneder, han bryr seg ikke. Det eneste han sier at jeg ikke er psykotisk, men han nekter å forstå hvor sliten jeg er og at jeg ikke klarer meg gjennom dagene pga det. TS Anonymkode: 7e0b0...ac7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #17 Skrevet 26. november 2021 Hvilken medisin fikk du da? Jeg ville byttet lege. Gjør du det før 1. desember får du raskt en ny lege hvis det ikke er legemangel der du bor. Anonymkode: 35f95...84c 1
Miranda Bailey Skrevet 26. november 2021 #18 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har slitt med søvn i 4-5 måneder ca. Og har prøvd en del sovemedisiner opp gjennom de månedene, som ikke har funket noe særlig. Eneste jeg fikk var en medisin som jeg har hatt før, som ikke har funket noe bra. Det virker ikke som om han forstår at jeg blir syk og helt utslitt av alt for lite søvn i flere måneder, han bryr seg ikke. Det eneste han sier at jeg ikke er psykotisk, men han nekter å forstå hvor sliten jeg er og at jeg ikke klarer meg gjennom dagene pga det. TS Anonymkode: 7e0b0...ac7 Ville byttet fastlege. Her er det viktig å kartlegge hva som forårsaker disse søvnforstyrrelsene, slik at du kan få det bedre.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #19 Skrevet 26. november 2021 Miranda Bailey skrev (4 minutter siden): Ville byttet fastlege. Her er det viktig å kartlegge hva som forårsaker disse søvnforstyrrelsene, slik at du kan få det bedre. Og husk å gjøre det i løpet av november nå, for byttet gjelder ikke før månedsskifte. Så hvis du får gjort det før det, så slipper du å vente så lenge, nå når du har det så tungt. Anonymkode: bcb2f...633 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #20 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken medisin fikk du da? Jeg ville byttet lege. Gjør du det før 1. desember får du raskt en ny lege hvis det ikke er legemangel der du bor. Anonymkode: 35f95...84c Remeron fikk jeg. TS Anonymkode: 7e0b0...ac7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå