AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Hei. Har i omtrent fem måneder følt at jeg har hatt hovne lymfekjertler i halsen. I starten var det konstant, nå er det av og til, omtrent tre-fire dager i uka vil jeg si. Har ikke vondt og det plager meg ikke på noen annen måte enn at det er litt ubehagelig. Noen som har opplevd det samme og vet hva det kan være/om det er vanlig? Ønsker ikke å være noe hypokonder og orker ikke å kontakte lege dersom det er normalt, men blir litt bekymret når alle google-svar viser til forskjellige typer kreft, selv om jeg tror det er ganske usannsynlig. Jeg er i 20-årene. Anonymkode: a4979...b06 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Jeg har lignende problem. Oppdaget en opphovnet lymfeknute på nakken min rundt jula i fjor. Har hatt den siden. Jeg fylte 30 i år. De tok alle mulige slags tester. Flere leger kjente nøye på den. De klarte ikke helt å bestemme seg for om den kjentes "skummel" ut. Jeg hadde heller ikke noe særlig vondt (en vanlig hoven lymfeknute skal egentlig være øm) noe som var litt uvanlig. Ellers ingenting som var uvanlig på resten av kroppen/symptombildet mitt. Testet for kreft. Sjekket med ultralyd. Det er rett og slett bare en opphovnet lymfeknute og ikke noe annet - enda. Jeg må følge med på den så den ikke vokser, men mest sannsynlig skal det gå bra. Av og til blir lymfeknuter store uten at det er en god grunn til det. Av og til blir de store pga sykdom, som jo er normalt, men så går de ikke ned igjen, uten at det er noe farlig. Men jeg anbefaler deg å få en lege til å sjekke det ut for deg. Leger er godt trent når det kommer til å kjenne om en lymfeknute er farlig eller ikke. Det gjør de på legekontoret i løpet av et par minutter. Jeg anbefaler deg å få de til å sjekke den ut. Da kan de også skrive ned eventuelle symptomer du har eller ikke har. Så kan de notere ned størrelse og hjelpe deg å følge med på den en stund. Anonymkode: 350da...8aa 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har lignende problem. Oppdaget en opphovnet lymfeknute på nakken min rundt jula i fjor. Har hatt den siden. Jeg fylte 30 i år. De tok alle mulige slags tester. Flere leger kjente nøye på den. De klarte ikke helt å bestemme seg for om den kjentes "skummel" ut. Jeg hadde heller ikke noe særlig vondt (en vanlig hoven lymfeknute skal egentlig være øm) noe som var litt uvanlig. Ellers ingenting som var uvanlig på resten av kroppen/symptombildet mitt. Testet for kreft. Sjekket med ultralyd. Det er rett og slett bare en opphovnet lymfeknute og ikke noe annet - enda. Jeg må følge med på den så den ikke vokser, men mest sannsynlig skal det gå bra. Av og til blir lymfeknuter store uten at det er en god grunn til det. Av og til blir de store pga sykdom, som jo er normalt, men så går de ikke ned igjen, uten at det er noe farlig. Men jeg anbefaler deg å få en lege til å sjekke det ut for deg. Leger er godt trent når det kommer til å kjenne om en lymfeknute er farlig eller ikke. Det gjør de på legekontoret i løpet av et par minutter. Jeg anbefaler deg å få de til å sjekke den ut. Da kan de også skrive ned eventuelle symptomer du har eller ikke har. Så kan de notere ned størrelse og hjelpe deg å følge med på den en stund. Anonymkode: 350da...8aa Takk for svar. Da tenker jeg at jeg bestiller meg en legetime, for å være på den sikre siden. Anonymkode: a4979...b06 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå