Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker du dyre hudpleieprodukter eller kjøper du hudkrem og annet på dagligvare/apotek/vita?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker dermalogica krem. Den koster vel 800 for 100 ml, men den gjør at huden min holder seg hydrert så jeg synes det er verdt det. Bruker også litt hyaluronsyre innimellom og så har jeg en rensemelk fra exuviance som også koster litt, men til gjengjeld holder en tube med alt dette i mange måneder og jeg bruker nesten ingen andre produkt (inkl sminke) enn dette. 

Anonymkode: 2841d...2fb

• Liker 1
Skrevet

Syntes dyre produkter kan være veldig oppskrytt. Uavhengig av pris/merke så vil noen produkter funke bedre til din hud enn andre. Bruker selv noen produkter fra Vita, the Ordinary, the body shop o.l. med en pris rangering mellom 100-350kr

bruker av og till litt Clinique o.l ettersom jeg får det i gaver, men er personlig mer fornøyd med mange andre merker.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg bruker la roche posay fra apotek. Har funnet ut at det er serien som virkelig faktisk fungerer for meg! Og jeg har prøvd MYE 😅 Anbefales 🥰

Endret av ClosedParadise
  • Liker 2
Skrevet

Bruker Lactasyd flytende såpe og spenol, eksfolierer forsiktig med frottéklut ett par ganger i uka, eneste måten å holde huden min fin på. Prøver jeg meg på LRP, Avene, The Ordinary, serumer og syrer osv så får jeg blank hud og kviser med en gang. Alltid trodd jeg har hatt dårlig og uren hud og prøvd maaange produkter opp gjennom årene for å få fin hud, og så viste det seg at jeg antakelig har veldig sensitiv hud som vil ha minst mulig behandling og produkter.

Anonymkode: e0f53...178

• Liker 1
Skrevet

Bruker Elixir cosmeceuticals. Dyrt men eneste som har funket for meg. 

Bruker også enkelte serum fra koreansk hudpleie og nettopp fått resept på tretinoin så blir spennende å prøve det. Håper jeg ikke får utbrudd! 

Anonymkode: 52bbc...73d

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet
ClosedParadise skrev (4 timer siden):

Jeg bruker la roche posay fra apotek. Har funnet ut at det er serien som virkelig faktisk fungerer for meg! Og jeg har prøvd MYE 😅 Anbefales 🥰

Jeg er også aller mest fornøyd med denne!

Lukter også veldig godt❤️ 

Skrevet

Jatakk, begge deler.

Av rens synes jeg rimelig fungerer vel så bra som dyrt. Garnier Micellar water, for eksempel. 

Av kremer og masker synes jeg dyrt gjør mye mer for huden min. Bruker blant annet en del fra Sisley, i prisklassen 1000-2000 kroner. 

Anonymkode: 03508...f14

Skrevet

Både - og, det viktigste for meg er at produktene gjør det de skal for huden min, og ikke inneholder ingredienser jeg vet huden reagerer negativt på, som f.eks. alkohol, det meste av eteriske oljer, mye parfyme osv.  Jeg har alltid hatt en hud som tålte "alt", men i sommer ble huden plutselig skikkelig sensitiv slik at jeg måtte kutte ut alt av aktive ingredienser som syrer, C-vitamin og retinol.

Huden har heldigvis stabilisert seg, men jeg er fortsatt forsiktig med aktive ingredienser. Jeg eksfolierer maks èn gang i uka med en mild syreeksfoliering fra SkinCity sitt eget merke, og har såvidt begynt å innføre C-vitaminserum, men det viktigste er å pøse på med fukt i flere lag, da blir huden glatt og spenstig .

Skrevet

Bruker nesten utelukkende La Roche-Posay, Dr Greve Pharma og Avéne fra apotek ❤️ Kjøper også en krem for sensitiv hud fra Dr. Greve på matbutikken. Det viktigste for meg med hudpleie er at produktene er milde, uten parfyme eller eteriske oljer og at de er non-comedogenic såklart. Studerer alltid ingredienser før kjøp og det er få produkter som går gjennom nåløyet på både kvaltet og pris.

Anonymkode: 4b754...7e5

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker kun the Ordinary.

Bruker buffet og squalane på morgenen.

Og granactive retinoid 5% in squalane og squalane på kvelden.

En gang i uken bruker jeg resveratrol og vitamin C suspension 23 og squalane istedenfor retinoid.

Anonymkode: f9590...cfe

Skrevet

Kjøper aldri hudpleie i dagligvare, reagerer superdårlig på utvalget. Dvs: Anglamark kunne vært et alternativ om jeg bare trengte litt fukt på vinteren i ny og ne, men serien er for lett i konsistensen for meg.

Merker som jeg har gjort gjenkjøp på etter å ha forsøkt haugevis siden tenår for kropp/ansikt er:

Paulas Choice, The Ordinary, Cerave, Skin Citys egen hudpleie, Cosrx, Hada Labo.

Kan kjøpe type spesialprodukter fra La Roche Posay, og bruker Locobase på hendene fra apoteket. 

Avene sliter jeg med fordi mye poretilstoppende ingredienser og ofte parfyme. 

Bruker rens, kjemisk eksfoliering, serum og fukt/fett. Samt tidvis produkter SPF (primer/krem). 

Skrevet

Har tidligere brukt myyye forskjellig.. Men nå bruker jeg tretinoin, lpr rens, cerave lotion og cream, litt ettersom, og canoderm enkelte dager. Har en fuktighetsmaske fra origins. Og mandelolje. 

Men det er kun fordi jeg bruker tretinoin at jeg må pøser på med fukt, til vanlig er jeg ikke så tørr I huden at det er nødvendig, da holder det lenge med cerave lotion. 

Skulle dog ønske jeg fant en krem som var så ren som mulig, uten fett alkoholer eller parfyme, heller ikke silikon. Kun ren fukt. Vanskelig.. 

Anonymkode: 3295d...f27

Skrevet

Jeg bruker KUN produkter til ansiktet fra the Ordinary. Man vet hva man påfører huden og velger selv hvilken styrkegrad du ønsker (som for eksempel retinoid). Dette er spesielt viktig for de av oss som har sensibel hud. 

The Ordinary er det eneste som har vist synlig effekt på huden min og det beste av alt: jeg reagerer ikke på noen produkter jeg har forsøkt. 

Skrevet

Bruker litt forskjellig. Har dagkrem fra Garnier, og serum både fra Clarins og the Ordinary.  Rens fra Cerave. Tenker å skaffe mer fra cerave, både toner og dagkrem, for liker at det jeg bruker i rens er samme serie. Tenker at produktene komplimenterer hverandre . Ikke sikkert det er sånn da, men 😜

Skrevet

Tror jeg har vært innom de fleste merker, men jeg sverger til koreansk hudpleie. Bruker mange ulike steg i rutinen min, og bestiller varer fra Korea, mye billigere enn ''vestlige'' merker. Utenom det har jeg  vært veldig fornøyd med Sensai og Filorga.

Skrevet

Økologisk og naturlig med sertifikater.

Nå kan man kjøpe Urtekram hos Meny. Weleda er best for meg, men Feel Free, Lavera  og Sylveco er også ok.

Skrevet

Det som skal ligge på huden legger jeg gjerne noen hundrelapper i, ja. Dermalogica og Ole Henriksen stort sett. 

Rens og masker kjøper jeg gjerne rimelig. Bruker lite hudpleie da, kanskje maske 2-3 ganger i året  og har en dagkrem jeg bruker dag og natt. Også bare en øyekrem :) så det er lave kostnader i året siden produktene varer lenge.

Anonymkode: 26c4a...07e

Skrevet

Jeg har blitt mer opptatt av hvilke ingredienser jeg ser etter i hudpleie, og hvilke jeg ikke vil ha. Kjøper ut fra det. Ser også endel på YouTube, da spesielt anbefalinger fra hudleger. Dyre merker har jeg gått helt bort fra, de kan ha like mye dårlige ingredienser som de billige. Har noe koreansk/japansk, noe fra Paulas choice, noe fra the ordinary og noe fra apotekmerker.

Skrevet

Bruker en blanding av dyrt og billig. En ny oppdagelse er Q + A, som de til min store glede har fått i noen Coop-butikker. Gode ingredienser til en rimelig pris. Ellers liker jeg blant annet Cosrx, Klairs, Cerave, Medik8 og Paulas Choice veldig godt. Kjøper rens og fuktighetskremer billig (Cerave eller koreanske merker) liker koreanske tonere og serum som gir fukt (Klairs, Cosrx, Isntree) og legger litt mer penger i aktive ingredienser og solfaktor (Paula’s Choice, Medik8). 

Anonymkode: 508ba...47d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...