Gå til innhold

Bruker dere tanntråd på barna?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Poden er straks 4 år, og var hos tannpleier i dag. Null hull heldigvis! :)

Men hun sa at vi skulle bruke tanntråd, i alle fall noen ganger i uka. Alle barn bør visst det, hun sa ikke noe at det var begynnende hull som var årsaken.

"For et styr" var det første jeg tenkte, tannpussen kan fortsatt være litt konfliktfylt, og så skal vi til med store klumsete fingre i en liten munn også. Kan ikke huske at vi fikk beskjed om det med eldstemann da han var så liten, og han har aldri hatt hull. Det var aldri noe mine foreldre gjorde på meg heller, men jeg er kanskje så gammel at det ikke teller?

Derfor lurte jeg på om dere bruker/brukte tanntråd på deres 3/4- åring? (Ble litt ekstra skeptisk til rådet siden det var tannpleier og ikke tannlege, men det er vel urettferdig ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har brukt tanntråd siden h*n var 3 år, har ikke alltid vært like flink å huske på det, men bruker det innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker tanntråd ja. Har vel brukt det fra 4-5 års alderen på henne. Men da de nye fra Jordan kom ble tanntrådstunden forandret. :) De er kjempegreie!!

Se her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så barna synes det er greit, altså? Ja, må jo prøve i alle fall.

Men er litt skeptisk (igjen! :ler: ) til den Jordangreia også. Tennene mine sitter så tett sammen at jeg må "ta i " for å få tanntråden opp og ned på meg selv... det funker ikke med en sånn greie. Og poden har arvet tennene mine, ser det ut til.

Endret av cruel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker tanntråd ja. Har vel brukt det fra 4-5 års alderen på henne. Men da de nye fra Jordan kom ble tanntrådstunden forandret. :) De er kjempegreie!!

Se her.

Vi bruker også denne! Den er alletiders!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennene mine sitter så tett sammen at jeg må "ta i " for å få tanntråden opp og ned på meg selv... det funker ikke med en sånn greie. Og poden har arvet tennene mine, ser det ut til.

Desto viktigere å bruke tanntråd altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desto viktigere å bruke tanntråd altså! ;)

Mjaaa, virker som det er minimalt av plass til "ulumskheter" der når de står så tett. ;)

Endret av cruel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjaaa, virker som det er minimalt av plass til "ulumskheter" der når de står så tett.  ;)

Nåja, bakterier trives gjerne der det er varmt, fuktig og trangt. Når det i tillegg bygger seg opp matrester der, får de skikkelig grobunn for et festmåltid. Hull mellom tennene er ikke noe å trakte etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjaaa, virker som det er minimalt av plass til "ulumskheter" der når de står så tett.  ;)

:overrasket: Ja ja, jeg regner med at du tuller nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullet egentlig ikke.

Bruker som sagt tanntråd, men det pleier ikke å sitte stort på tråden. Tror rett og slett ikke matrester får kilt seg inn der noe særlig. I ungdomstiden var jeg heller dårlig (for å si det pent) på å bruke tanntråd, men fikk ikke hull. Men er flink pike nå altså, og vet at tanntråd er viktig for tannkjøttet også. Slipper å bli flakkende i blikket når jeg får spørsmål om jeg bruker tanntråd. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...