AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #41 Del Skrevet 6. desember 2021 Jeg er tilhenger av at politi bør få opplæring. Anonymkode: a3801...3ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #42 Del Skrevet 6. desember 2021 On 11/25/2021 at 8:12 PM, AnonymBruker said: Hvis din sønn eller datter ville gått politihøgskolen, hadde du tenkt det var positivt eller negativt? Min datter vil det men jeg synes det er et dårlig utdanningsvalg. Anonymkode: c460f...0aa positivt for all del! Anonymkode: 5a924...0f6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #43 Del Skrevet 6. desember 2021 On 11/28/2021 at 9:32 AM, AnonymBruker said: Jeg er utdannet politi, er noen år siden jeg var ferdig utdannet vel og merke. Studiet er ganske krevende, det er mange ulike fag, krav og godkjenninger som man skal gjennom. Det er også mange eksamener. Jeg har alltid vært en person som tar ting lett og generelt hatt gode/greie karakterer. Men samtidig har jeg også vært en skippertak person. Dette fikk jeg til dels svi for da jeg begynte på studiet, karakterene mine var middelmådige, og det var vesentlig mer krevende enn det jeg hadde sett for meg. Jeg landet på beina og fikk meg jobb kort tid etter endt utdanning. Planen var egentlig å konte noen eksamener, men ettersom jeg fikk meg jobb, droppet jeg det. Etter to og et halvt år i vikariat fikk jeg meg fast jobb. Det er en solid utdanning som krever mye av deg. Jeg elsker jobben min og er ekstremt glad for at jeg valgte å bli politi. Er definitivt mye som kunne vært bedre i etaten på ledelsesnivå og lønnsvilkår. Totalt sett er yrket veldig givende. Største problemet er som folk nevner ovenfor her at det kan være vanskelig å få seg jobb etter endt utdanning. Mitt tips til det er å gjøre en veldig god figur i praksisåret (2 utdanningsåret). Skaffe seg kontakter. Det er også fordelaktig om man har mulighet til å jobbe hvor som helst og ta noen vikariater for å opparbeide seg erfaring og bygge cv. Anonymkode: 0e506...979 On 11/28/2021 at 11:02 AM, AnonymBruker said: Ikke helt sant! Jeg jobber turnus og tjener rundt 700 000 i året, har jobbet i noen år nå. Det er også minimalt med overtid. Grunnlønna er ikke mye å skryte av, men med diverse tillegg så blir det ikke så galt totalt. Men det koster jo å jobbe turnus. Så er både enig og litt uenig 😉 Anonymkode: 0e506...979 da er du viderutdannet etter det igjen ellers lyver du. vanlig politi MED overtid har under 500 00, det er nesten til å le av, syns synd i dere jeg er elektriker og har mellom 7-800 000 kommer helt ann på hvor mye jeg jobber, ferdig utdannet 21 år null studielån Anonymkode: 5a924...0f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 6. desember 2021 #44 Del Skrevet 6. desember 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: da er du viderutdannet etter det igjen ellers lyver du. vanlig politi MED overtid har under 500 00, det er nesten til å le av, syns synd i dere jeg er elektriker og har mellom 7-800 000 kommer helt ann på hvor mye jeg jobber, ferdig utdannet 21 år null studielån Anonymkode: 5a924...0f6 Nei... Det er grunnlønna du snakker om, som er dårlig. Med turnustillegg og overtid kan man fint tjene over 700.000 som vanlig politibetjent. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #45 Del Skrevet 6. desember 2021 Knirke skrev (På 4.12.2021 den 13.53): Jeg skulle likt å høre deg forklare hvordan vi skulle drevet samfunnet uten politiet... Det der med Knulletorsdag er en så utrolig harry ting å henge seg opp i. Er du i jobb selv? Har dere ikke internhumor på din arbeidsplass? Ingen grove vitser, tafsing på julebord eller sexskandaler? Det må i så fall være den eneste arbeidsplassen i hele verden. Politiet er bare mennesker. De bryter loven og gjør feiltrinn de også, som alle andre borgere. Man blir ikke gjort til helgen den dagen man uteksamineres fra PHS. For en fin stråmann. Hvor skrev jeg noe i retning av at vi ikke skal ha politi? Og hvorfor forsøker du å få dette til å handle om meg? I det andre avsnittet ditt fortsetter du å forsøke å få det til å handle om meg. 😴 Jeg snakker om systematiske lovbrudd i tjenesten og politiet har fått påpakk fra Riksadvokaten for den ulovlig inngripende praksisen sin. Datatilsynet kritiserte den ulovlige overvåkningen. Høyesterett har slått fast at praksisen med å frata folk lappen fordi de røyker hasj innimellom ikke står seg. Du er derimot mest opptatt av at de «bare» er mennesker. Tenker vi setter strek her, det er helt meningsløst for meg å diskutere på det nivået du legger deg på. 👋 Anonymkode: e2092...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 6. desember 2021 #46 Del Skrevet 6. desember 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: For en fin stråmann. Hvor skrev jeg noe i retning av at vi ikke skal ha politi? Og hvorfor forsøker du å få dette til å handle om meg? I det andre avsnittet ditt fortsetter du å forsøke å få det til å handle om meg. 😴 Jeg snakker om systematiske lovbrudd i tjenesten og politiet har fått påpakk fra Riksadvokaten for den ulovlig inngripende praksisen sin. Datatilsynet kritiserte den ulovlige overvåkningen. Høyesterett har slått fast at praksisen med å frata folk lappen fordi de røyker hasj innimellom ikke står seg. Du er derimot mest opptatt av at de «bare» er mennesker. Tenker vi setter strek her, det er helt meningsløst for meg å diskutere på det nivået du legger deg på. 👋 Anonymkode: e2092...264 Altså nei, du er ikke i jobb og har tydeligvis noe uoppgjort med politiet... 😂 Tipper de er evig takknemlige for å få lov til å diskutere med deg på ditt høye nivå 👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 6. desember 2021 #47 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 0.03): I prinsippet er det et nobelt yrke, men i praksis, sånn som lovverket og prioriteringene fra politisk hold er her til lands, går det i stor grad ut på å plage alminnelige mennesker og folk som sliter. Jeg håper din datter er forberedt på å stå med fartsmåler og sope inn penger i statskassen langs de tryggeste veiene i landet, eller å jage narkomane rundt fra park til park. Anonymkode: 0820c...4fb Tryggeste veiene i landet? Eh, de er trygge nettopp fordi det er mye kontroller og strengt regulert. Jesus Kristus, enkelte evner ikke å se lenger en egen navle... Og nei, de står ikke bare langs de tryggeste veiene. Hvorfor lyver du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 6. desember 2021 #48 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 8.45): Haha, det er ganske morsomt at du linker til den effekten. Den handler jo om deg! Har du ikke fått med deg knulletorsdag? Eller alle de systematiske lovbruddene fra politiets side? Politet bedrev ulovlig overvåkning av egen befolkning i over 10 år ved å kreve passasjerlister fra flyselskap (som har så korte ansatte at de oppriktig tror at politiet bare ber om ting de har krav på, her er legene derimot veldig gode og sier nei når politiet ber om informasjon de på ingen måte har krav på). Politiet bedrev ulovlig inngripende narkokontroller overfor barn minst like lenge. Politiet motarbeider en kvitteringsordning fordi de driver med raseprofilering. Politiet er også tungt innblandet i de systematiske lovbruddene gjennomført av videregående skoler og folkehøgskoler i en årrekke. Politiet har dessuten vært pådriver bak praksisen om å ta fra folk lappen dersom de innrømmer å røyke hasj innimellom. Praksisen sto seg ikke i Høyesterett. Politiet lurer lavt utdannet helsepersonell, lærere og andre til å bryte loven systematisk. Du må nok lese litt mer aviser enn du gjør i dag. Hvis mitt barn studerer til å bli politi blir hen arveløs. Det samme gjelder om hen blir sivilt ansatt i politiet. Jeg sier selvsagt ingenting om det, hen må få velge studier og karriere helt selv. Anonymkode: e2092...264 "Knulletorsdag" var en filleting som som vanlig ble blåst opp i media. Typisk hysteri. Du beviser jo bare hvor lite innsikt du har når du kun får med deg fordummende overskrifter og ikke klarer å sette deg inn i hvordan ting faktisk er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 6. desember 2021 #49 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): da er du viderutdannet etter det igjen ellers lyver du. vanlig politi MED overtid har under 500 00 Kilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerUlv Skrevet 6. desember 2021 #50 Del Skrevet 6. desember 2021 23 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er tilhenger av at politi bør få opplæring. Anonymkode: a3801...3ee i.....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #51 Del Skrevet 7. desember 2021 Har visst levd under en stein..hva er "knulletorsdag" for noe? Anonymkode: 50895...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 7. desember 2021 #52 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har visst levd under en stein..hva er "knulletorsdag" for noe? Anonymkode: 50895...fe9 Egentlig ingenting. Det var et uttrykk noen i media plukket opp fra en eller annen person i forbindelse med en eller annen enkelthendelse el.l., og så blåste opp og løy ved å fremstille det som at det var noe som foregikk i hele etaten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 7. desember 2021 #53 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 21.02): Jeg tenker at hvilken utdanning mine barn ønsker å ta, er noe jeg ikke skal blande meg inn i. De skal leve sine egne liv. Hadde det vært noe veldig spesielt innen en eller annen kunstform ville jeg kanskje sagt noe. Da særlig med tanke på studielån og utsikten for jobbmuligheter. Anonymkode: a2cda...b2f Så du mener barna dine har hatt en helt nøytral oppvekst fritt på religiøs, politisk eller emosjonell påvirkning? 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 7. desember 2021 #54 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 20.12): Hvis din sønn eller datter ville gått politihøgskolen, hadde du tenkt det var positivt eller negativt? Min datter vil det men jeg synes det er et dårlig utdanningsvalg. Anonymkode: c460f...0aa Jeg hadde tenkt at barnet mitt hadde gode verdier og at jeg i utgangspunktet hadde støttet valget. Under dagens omstendigheter hadde jeg likevel tatt en samtale om tanker rundt arbeidsmarkedet og -hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 7. desember 2021 #55 Del Skrevet 7. desember 2021 jabx skrev (5 minutter siden): Egentlig ingenting. Det var et uttrykk noen i media plukket opp fra en eller annen person i forbindelse med en eller annen enkelthendelse el.l., og så blåste opp og løy ved å fremstille det som at det var noe som foregikk i hele etaten. Korrekt. Kjenner veldig mange som gikk på PHS da dette ble blåst opp. Ingen som noensinne hadde hørt om fenomenet via via engang. Og slikt sprer seg fort, spesielt om det hadde funnet sted i omfanget som det ble presentert som. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #56 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 8.44): Positiv! Det er vel ikke så vanskelig å få jobb? Det er vel bare i de store byene. Faren min var politi (nå pensjonert) og han måtte flytte litt rundt i Norge før han fikk jobb der han ville (nær hans hjemsted eller moren min sitt hjemsted). Alle nyutdannede bør starte på et lite sted uansett. Så lærer de at de ikke kan oppføre seg som idioter på jobben, fordi alle vet hvem du er på små plasser, så du må ta med deg jobben hjem. Faren min har fortalt en historie om en nyutdannet som gikk rundt i ei bygd med 1000 folk og skrev parkeringsbøter. 😂😂😂 Han varte ikke så lenge der... Ble lagt litt for hat, kan du si. Anonymkode: 61533...0c8 Visst faen er det vanskelig. Kjæresten min var ferdig for snart fire år siden og han har flyttet til andre siden av landet tre ganger for midlertidige vikariater. Et av dem var på EN MÅNED... Og han har gått både halve og hele år som jobbsøker mellom disse vikariatene, så han må jo bare ta det han får, samme hvor upraktisk det er for oss. Vi må betale dobbel leie i hytt og pine, for vi kan jo ikke akkurat kjøpe noe når han må flytte hele tiden. Anonymkode: 15eca...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #57 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 1.44): da er du viderutdannet etter det igjen ellers lyver du. vanlig politi MED overtid har under 500 00, det er nesten til å le av, syns synd i dere jeg er elektriker og har mellom 7-800 000 kommer helt ann på hvor mye jeg jobber, ferdig utdannet 21 år null studielån Anonymkode: 5a924...0f6 Hvorfor skal jeg sitte anonymt og juge om hva jeg tjener? Tror kanskje jeg vet bedre hva jeg tjener enn du på 21 år som er elektriker. Nei jeg har ikke tatt noe videreutdanning typ master eller lignende. Jeg har kun kurs og ansiennitet. Jeg har aldri siden jeg begynte å jobbe ligget på under 500 000, lå på rett over 500 000 mitt aller første år da jeg var helt fersk, det var inkludert litt overtid. Tror ikke alle «vanlige» elektrikere ligger på det samme som deg heller. Anonymkode: 0e506...979 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #58 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 10.39): Jeg vet for øvrig om noen kvinner som har fullført politiutdannelsen, men endte opp uten jobb i ettertid. Pga svært ledige jobber, samt at kvinner ofte i lengden ikke finner denne "gatepolitirollen" særlig attraktivt. Turnusarbeid, nattjobbing, lange distanser og pendling i jobben setter familielivet på spill. Samt at jobben er fyllt med vold, skader og risikoer. Det er ikke for alle. Derfor dropper de ut av politijobben etter rimelig kort tid for å finne seg noe mer humant med bedre arbeidsvilkår. Politidrømmen er ofte bare en drøm bak et fint antrakk og logo. Å være politi betyr knallhard jobbing med mange timer i dårlige turnuser med tøffe arbeidsvilkår. Anonymkode: 917a9...657 Du vet at den yrkesgruppen som er mest utsatt for vold på jobb, er vernepleiere. Og der er det flest kvinner. Anonymkode: 946b4...912 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 8. desember 2021 #59 Del Skrevet 8. desember 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Du vet at den yrkesgruppen som er mest utsatt for vold på jobb, er vernepleiere. Og der er det flest kvinner. Anonymkode: 946b4...912 Vedkommende nevnte risiko på jobb som én faktor som er medvirkende til at kvinner slutter, det er ikke det samme som å si at alle kvinner er redd for risiko. Hovedårsaken til at spesielt kvinner velger bort politiyrket (hvis så er tilfelle, jeg har ikke sett noen tall på det) er nok familieliv (=barn), på lik linje med alle andre turnusyrker. Grunnlønna er så dårlig at det nesten er umulig å få endene til å møtes i en dagtidsstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #60 Del Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 7.40): Har visst levd under en stein..hva er "knulletorsdag" for noe? Anonymkode: 50895...fe9 Et skattefritt frynsegode. Anonymkode: a19c2...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå