AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Nå er det nokk mange som gjør dette forskjellig, feirer på en måte 2 jul, eller sender med gavene, eller de feirer sammen med barnets mor og far. Men Dessverre er det slikt hos fleste (som meg også) at jeg venter til 4 åringen kommer hjem så får hun åpne. Mest på grunn av at er redd alle lekene skal ligge igjen hos far som hun bare ser annen vær helg og greit for henne at hun har noen nye leker å leke med i hjemmet og så klart klær, Feks vis det er eldre barn og man kjøper en mobil stiller jo det seg anderledes. Men små barn og leker da er det ikke kontroll på hvor tingene blir. Så er det veldig kjekt og se de åpne gavene som er gitt fra meg og familien på min side tror far også synes er greit å ha gavene som er fra han og familien skal ligge hos han. hvordan gjør dere det? Anonymkode: 9ad39...b97
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Nei Man ordner en ekstra jul før eller etter. Anonymkode: 4007e...42d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Mine barn har fått bestemme selv, og de har alltid valgt å ha to gaveåpninger. Anonymkode: 70153...b9b 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Sender med. Har prøvd begge deler men gaveåpning nr 2 mangler den magien som er på julaften og det er barna enige i også nå som de har blitt litt større Anonymkode: d7580...6be 7
Ulrikke Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 Da mine stebarn var små bestemte mor og far at de skulle ha to gaveåpninger. Da barna ble litt større ville de selv bare ha en julaften. Det ble aldri det samme med den "ekstra". Jeg skjønner dem godt, og det var meg de kom til først for å si at de egentlig bare ville ha en julaften, de ville ikke skuffe foreldrene.... Men unger er jo forskjellige. 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 Har alltid kun hatt en jul og sendt med gaver til far. Har ikke feiret julaften med datteren min på 20 år. Jeg feirer ikke jul, mens pappaen hennes er helt ekstrem på jul og tradisjoner 😄 Selvsagt vil hun være der og det gjør meg ingenting. Anonymkode: 2256a...778 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 Hva i alle dager, glad jeg er så heldig at foreldrene mine hørte på mine ønsker da jeg vokste opp. Pakker ble selvsagt sendt med, det blir ikke det samme å åpne gaver med den andre forelderen en annen dag. De hadde meg heller ikke annen hver jul, men jeg var kanskje hver fjerde jul hos pappa fordi det var det jeg selv ønsket. Vi løste det slik at jeg heller fikk være med hans familie på lillejulaften og kanskje en dag eller to i romjula, men på julaften ønsket jeg som regel å feire med mamma og hennes familie. Anonymkode: 1e569...a94 8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 Er ikke skilt selv, men har flere skilte venner. Når barna er små har de pleid å ha to pakkeåpninger, men etter at de har blitt større har de sendt med pakkene. Hva "små" og "større" er, har variert litt. Anonymkode: d795d...c15
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 Selvsagt , det er bare en julaften ! Anonymkode: dc466...1f3 3
Daria Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 Jeg er så glad at dette ikke var et tema da jeg var barn med skilte foreldre - selvfølgelig var det bare en julaften og selvfølgelig fikk vi med oss alle gavene dit vi skulle feire. Det er først som voksen jeg har hørt om konseptet to julaftensfeiringer og jeg har aldri skjønt poenget. Det er også litt påfallende at de fleste foreldre jeg ser snakke om det, framhever at det er så hygge/koselig/viktig for dem (altså de voksne) å få se ungen åpne gavene fra seg selv - det er de færreste som sier at barna selv ønsker dette eller i det hele tatt snakker om det ut fra barnas synsvinkel og ønsker. 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #11 Skrevet 25. november 2021 Min bonus åpner fra oss hos oss å fra mor hos mor. Jeg var selv barn av to hjem, men fikk alltid alle gavene mine på julaften, synst egentlig det er best, skulle ønske det var mulig her med bonusen også. Kommer sikker veldig Ann på foreldrene og samarbeidet mtp hvilken måte man må gjøre det på Anonymkode: 1c11c...a9f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #12 Skrevet 25. november 2021 Vi har 2 julaftener Anonymkode: d0844...608
minister-mio Skrevet 25. november 2021 #13 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei Man ordner en ekstra jul før eller etter. Anonymkode: 4007e...42d Hva mener du med at "man" gjør det? Du gjør det sånn eller at du syntes alle skal gjøre det sånn? 2
NeverMore Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei Man ordner en ekstra jul før eller etter. Anonymkode: 4007e...42d Nei. Du gjør det. Ikke alle. Vi feirer en jul, pakkene blir med dit de skal. Før feira vi jul sammen hele bøtteballetten, med nye samboere, men med pandemi og det faktum at vi ble så mange delte vi opp. Det er julaften én dag i året. Vi opererer ikke med fler feiringer. 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 Gavene sendes ikke med. Når de kommer til far, etter julaften, stelles det i stand en ny julaften, med julemiddag, gå rundt juletre, nisse og hele pakken. Når de skal til mor etter julaften, åpnes bare gavene på formiddagen når de kommer dit, og har vanlig dag. Tror egentlig mor gjør best her.. Men, kunne gjerne sendt med alle gavene når det var julaften hos mor - men hun nekter å la dem ta med noe tilbake til far, så det ble bare gjort 1 julaften. Å feire alle sammen samlet er helt utenkelig. Foreldrene har nesten ikke kontakt. Tror ikke vi kommer til å feire sammen heller, om det blir slutt, men jeg hadde ikke laget til julaften nr. 2.. Anonymkode: ab158...84b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 Min ex reiste alltid bort med barnet når det var han som hadde jula (flyreise). Så da fikk barnet med 1 gave fra meg. Resten av gavene fra meg og min familie ble åpnet her enten før eller etter jul. Fungerte helt fint. Anonymkode: 4b976...2c6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 Siden mitt barn er eneste barn og barnebarn på min side, har vi alltid feiret en ny julaften når han kommer til meg i romjula. Da lager vi julemat, alle pynter seg og vi åpner pakker alle sammen. Både jeg og barnefar ønsker at pakkene han får fra vår side åpnes med oss. På julaften når han er hos far, har vi voksne vanlig julaften med akkurat de samme tingene minus pakkeåpninga. Nå har jeg fått et til barn med ny samboer, men hun er bare baby enda så vi fortsetter med denne ordninga enda ett år, så får vi se hva vi gjør etter det. Da er eldste blitt 14, så tipper det ikke er like viktig med full julaften på begge sider, hehe! Anonymkode: ea8a5...e69 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #18 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nå er det nokk mange som gjør dette forskjellig, feirer på en måte 2 jul, eller sender med gavene, eller de feirer sammen med barnets mor og far. Men Dessverre er det slikt hos fleste (som meg også) at jeg venter til 4 åringen kommer hjem så får hun åpne. Mest på grunn av at er redd alle lekene skal ligge igjen hos far som hun bare ser annen vær helg og greit for henne at hun har noen nye leker å leke med i hjemmet og så klart klær, Feks vis det er eldre barn og man kjøper en mobil stiller jo det seg anderledes. Men små barn og leker da er det ikke kontroll på hvor tingene blir. Så er det veldig kjekt og se de åpne gavene som er gitt fra meg og familien på min side tror far også synes er greit å ha gavene som er fra han og familien skal ligge hos han. hvordan gjør dere det? Anonymkode: 9ad39...b97 Trasig med 2 julaftener, påske, 17 mai, bursdag, konfirmasjon ++. Ja, min unge får med gaver til faren. Anonymkode: d2db3...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #19 Skrevet 26. november 2021 Vi hadde annenhver jul og gavene ble sendt med, hun er 24 år nå og enn så lenge feirer hun som før, og gavene er med, ikke det samme å åpne og feire en annen dag. Nå hadde vi aldri noen problemer med at ting ble liggende igjen, hvis det gjorde det så dro vi bare å hentet det. Vi hadde 50/50 og bodde i samme bygd så null problem. Anonymkode: 09bb7...0ee 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #20 Skrevet 26. november 2021 Julen er barnas høytid. At foreldre skiller seg har intet med barnas feiring av jul, bursdag etc å gjøre. Den som ikke «har» julen er selvsagt invitert på julaften, med alle sine eventuelle nye partnere og særkullsbarn. Noe annet ville vært så slemt at det er umenneskelig. Jeg kjenner for øvrig ingen som gjør noe annet. Hadde mine foreldre delt på julen så skulle jeg tatt den største glede i å ringe de begge når jeg fylte 18 og sagt at herfra og livet ut er de begge, sammen, invitert til meg julaften, bursdag etc etc. Kommer ikke den ene så av-inviteres den andre. Lager noen av dem kvalm av-inviteres vedkommende et helt kalenderår. Anonymkode: e1383...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå