AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #21 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig! Vi bruker mye krydder i alt, og helsesøstra bare «neeeei neeeeei krydder er farlig for babyer»… Hun ble helt rar da jeg sa jammen babyer i India overlever jo? Anonymkode: 63111...1d4 Du sier noe. Vi gir vår baby pakistansk mat fordi halve familien er pakistanere. Skal innrømme at jeg ikke salter og putter for mye chili i hans mat da.. Krydder er jo bare sunt og godt 😊 Anonymkode: debe3...d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #22 Del Skrevet 25. november 2021 RockyRose skrev (4 timer siden): + at melk hemmar jernopptaket, så ein blir jo anbefalt å ikkje bruke melk i matlaging før 10 mnd, og ikkje drikkemelk før 12 mnd. Kjøpegrøten er tilsatt ekstra jern som då sikkert erstattar det melkepulveret hemmar. Men er ein obs på jern og å unngå melk i det daglige skadar jo ikkje litt middag av og til 🙂 Melk hemmer ikke jernopptaket, nei. Men det kan fortrenge mer jernrike varer om det får for stor plass i kosten og babyer spiser ikke store mengder fast føde. Man kan fint bruke melk i matlaging før 10 mnd også, bare ikke i store mengder. i Sverige har de feks helt andre retningslinjer (6 mnd). Anonymkode: 34d00...db8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 26. november 2021 #23 Del Skrevet 26. november 2021 RockyRose skrev (11 timer siden): + at melk hemmar jernopptaket, så ein blir jo anbefalt å ikkje bruke melk i matlaging før 10 mnd, og ikkje drikkemelk før 12 mnd. Kjøpegrøten er tilsatt ekstra jern som då sikkert erstattar det melkepulveret hemmar. Men er ein obs på jern og å unngå melk i det daglige skadar jo ikkje litt middag av og til 🙂 Enig i dette. Det er stor forskjell på lasagne o.l. av og til, og det å f.eks. skulle servere melkebasert grøt hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 26. november 2021 #24 Del Skrevet 26. november 2021 Jeg fulgte i bunn og grunn bare denne. Står at melk kan brukes i matlaging etter 10 mnd. Hadde vel noe med jernopptaket å gjøre. Jeg fikk beskjed om at det var greit å gi mat som inneholdt melk så lenge vi passet på at ungen fikk noe jernrikt enten til frokost eller middag (Altså, at man ikke gir meieri og jernrikt samtidig). Det er jo bare 1mnd til ungen er 10mnd, om han spiser lasagne i en dag så trur jeg ikke det velter lasset, men ville ikke gitt han for mye før han er 10mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #25 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du skjønner ikke at ikke-mediert MPA slår ikke ut på blodprøver? Men barnet kan blø fra tarmen ved melk allikevel? Anonymkode: 8142f...914 Jeg vet godt at mpa ikke slår ut på blodprøver. Det gjør heller ikke parkinsons, men det betyr ikke at alle går rundt og har parkinsons av den grunn. Poenget er at dersom man skal kutte ut matvarer og kalle seg allergisk må det være i samarbeid med fagfolk. Anonymkode: f0ba5...ee6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #26 Del Skrevet 26. november 2021 Fra 10 måneder ga vi mat med melk i seg Anonymkode: ba6d4...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #27 Del Skrevet 26. november 2021 Britiske og svenske retningslinjer sier fra 6 mnd, så vi ga mat med melk i vi. Ikke risengrynsgrøt eller annen ren melkemat, men i sauser og lasagne og sånt Ikkeno stress. Anonymkode: 5ec63...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #28 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg vet godt at mpa ikke slår ut på blodprøver. Det gjør heller ikke parkinsons, men det betyr ikke at alle går rundt og har parkinsons av den grunn. Poenget er at dersom man skal kutte ut matvarer og kalle seg allergisk må det være i samarbeid med fagfolk. Anonymkode: f0ba5...ee6 MPA slår ut på blodprøver jo. Men ikke ikke-iEg-mediert🙄 du har ikke peiling Anonymkode: 8142f...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #29 Del Skrevet 27. november 2021 Hysterisk foreldre... 🙄 Anonymkode: 38494...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #30 Del Skrevet 27. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hysterisk foreldre... 🙄 Anonymkode: 38494...4b6 For en gangs skyld enig i denne, altså. Anonymkode: 6ab5b...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå