Gå til innhold

Dere i offentlig sektor: når fikk dere svar etter 2.gangsintervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før du fikk jobben? Fikk du vite hvor på innstillingslisten du sto?

Hvor lang tid gikk det før du fikk avslag?

Fikk beskjed om at vi skulle bli kontaktet i løpet av forrige uke, men har fortsatt ikke hørt noe. Ja, jeg vet ting kan ta tid i offentlig sektor og nei, jeg har ikke tenkt å kontakte for å mase på de😉 Er bare interessert i å høre deres erfaringer! 

Anonymkode: 15e03...e18

Skrevet

Det har variert. Venter fremdeles på svar på en søknad fra 2010😅 Men den jobben jeg har i dag ble jeg oppringt av sjefen et par dager etter intervjuet, hvor hun fortalte at jeg var innstilt som nummer 1, men at det måtte igjennom ansettelsesrådet før det var sikkert.

Anonymkode: 22e6a...69f

• Liker 1
Skrevet

Ble oppringt 3 dager etter intervjuet for å si at jeg lå godt an og at de skulle ringe referanser. Deretter gikk det 4 uker før jeg fikk muntlig tilbud, og ytterligere 2 uker før jeg fikk skriftlig tilbud.

Anonymkode: 4645d...387

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg var på intervju på tirsdag og fikk tilbud muntlig på telefon på fredag. Skriftlig tilbud den påfølgende uken. 

Anonymkode: 38ca2...c3a

Skrevet

Det har gått både to dager og ti dager før tilbudet kom for min del. 

Anonymkode: 5bf85...29f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor lang tid tok det før du fikk jobben? Fikk du vite hvor på innstillingslisten du sto?

Hvor lang tid gikk det før du fikk avslag?

Fikk beskjed om at vi skulle bli kontaktet i løpet av forrige uke, men har fortsatt ikke hørt noe. Ja, jeg vet ting kan ta tid i offentlig sektor og nei, jeg har ikke tenkt å kontakte for å mase på de😉 Er bare interessert i å høre deres erfaringer! 

Jobber med rekruttering i staten. Det kan fint ta 3-5 uker fra 2. gangsintervju til tilbud. Ansettelsesrådet har saksbehandlingstid. Vi pleier å opplyse de som er innstilt som 1 og 2 om rekkefølge. 

Anonymkode: 8b04b...5f0

Skrevet

Nå sist (kommune): Intervju fredag, tilbud mandag. 

De andre gangene har det tatt 2-3 uker (stat). 

Alltid fått tilbud om jobb (i det offentlige. Det private vil ikke ha meg 😂). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jobber med rekruttering i staten. Det kan fint ta 3-5 uker fra 2. gangsintervju til tilbud. Ansettelsesrådet har saksbehandlingstid. Vi pleier å opplyse de som er innstilt som 1 og 2 om rekkefølge. 

Tror du at det at jeg ikke har hørt noe selv om de sa de skulle kontakte oss forrige uke betyr at jeg er innstilt lavere? Eller bare at de har blitt forsinket i prosessen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...