Egenskap Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 (endret) Det er utrolig hvor mye media velger å overkjøre folk flest ved å benytte seg å fortelle til stadighet om antall smittede. Og vi kan vel trygt si det at media lett kommer rett inn i stuer og hjem til folk, og med nyheter som kan komme på samme sekund mobilen, forteller jo at hverdags gleden til folk ikke blir det samme. Er det sånn det skal være? Har regjering fått stor makt over folk nå? Endret 25. november 2021 av Egenskap 6
Tussa84 Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 (endret) Jeg vurdere å kutte ut tv2, nrk, document, nettavisen, vg, dagbladet etc. for å leve lykkelig i min egen boble. Endret 25. november 2021 av Tussa84 4
Capt. Obvious Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Sånn er det, man blir nok påvirket i mye større grad enn før, og det kommer til å endre folks oppfatninger og etter hvert demokratiet. Men de glade tiårene er over og fremtiden er totalitær. 2
NorthernLight Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Egenskap skrev (4 minutter siden): Det er utrolig hvor mye media velger å overkjøre folk flest ved å benytte seg å fortelle til stadighet om antall smittede. Og vi kan vel trygt si det at media lett kommer rett inn i stuer og hjem til folk, og med nyheter som kan komme på samme sekund mobil på nyheter, forteller jo at hverdags gleden til folk ikke blir det samme. Er det sånn det skal være? Har regjering fått stor makt over folk nå? Man må tåle å høre hvor mye smitte det er i en pandemi. 5
kar90 Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 Tussa84 skrev (4 minutter siden): Jeg vurdere å kutte ut tv2, nrk, document, nettavisen, vg, dagbladet etc. for å leve lykkelig i min egen boble. Men det er jo det som er cluet. Lev lykkelig i din egen boble hjemme, og slutt å oppsøk folk og spre smitte. Eller er det bare vi andre som skal bli utsatt for bobla de, du skal slippe å forhold deg til den alene? 2
Bjørnedyr Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 (endret) Når jeg var ung var det reklame innimellom, nå er det meste reklame. Endret 25. november 2021 av Bjørnedyr 2
Kaur Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 Er jo bare å scrolle forbi. Jeg har ikke lest tallet på antall smittede på et års tid engang til tross for at jeg leser nyhetsmediene hver dag 2
Gjest Warrior Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 Blir lei meg og redd når jeg ser antall smittede og det bare øker, men det er viktig å vite hvor mye smitte det er uti samfunnet synes jeg. Det som tar mest hverdagsglede fra meg er folk som ikke bryr seg om pandemien i det hele tatt og er med på å spre smitte nettopp for de driter i det og driter i om de smitter folk som ikke tåler det. Når jeg hører om det, da blir jeg enda mer lei meg.
17.11 Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 10 minutter siden, Kaur said: Er jo bare å scrolle forbi. Jeg har ikke lest tallet på antall smittede på et års tid engang til tross for at jeg leser nyhetsmediene hver dag Enig. Leste en del om antall smittede i starten, men nå ignorerer jeg det like lett som andre nyheter som ikke interesserer meg. 2
Gjest Lawyam Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 Tussa84 skrev (2 timer siden): Jeg vurdere å kutte ut tv2, nrk, document, nettavisen, vg, dagbladet etc. for å leve lykkelig i min egen boble. Jeg vil ha de. Å følge med på smittetall når de går ned er pur glede. At vi kan følge utvikling gjør det enklere for samfunnet å tilpasse seg virkeligheten og å få tallene ned.
Egenskap Skrevet 26. november 2021 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2021 Det er utrolig i seg selv, å være smittet og antall smittede har visstnok en annen forståelse. Jeg synes det er merkelig at vanlig influensa aldri har vært prioritert? Nå er det vaksine som skal bidra å få ned smittetallet, eller har jeg misforstått noe? for meg virker det som at det er evigvarende Spinn-hjul som går rundt og aldri kommer til å slutte. 1
LeneXCII Skrevet 26. november 2021 #12 Skrevet 26. november 2021 Media kjører på med antall smittede, mens det er innlagte som er mest interessant. Det sier jo også myndighetene og senest i dag velger de jo ikke å innføre nasjonale tiltak. 3
Tussa84 Skrevet 26. november 2021 #13 Skrevet 26. november 2021 LeneXCII skrev (58 minutter siden): Media kjører på med antall smittede, mens det er innlagte som er mest interessant. Det sier jo også myndighetene og senest i dag velger de jo ikke å innføre nasjonale tiltak. Mediene opptrer som en aktør og forsøker å styre politikken i retning nedstengnnger. Vi får se hvem som skal styre landet framover AMedia eller regjering. 2
NenehGoji Skrevet 26. november 2021 #14 Skrevet 26. november 2021 Følger ikke så veldig mye med jeg, sjekker nyheter ja, og gjerne de utenlandske/internasjonale, men følger ikke ekstremt mye med. I går satt jeg med noen og tok en øl, en av de sa plutselig "ja, når dette er over så kan vi endelig begynne å tenke fremover (om noe spesielt)." Jeg bare "hæ, når hva er over?", svaret var selvsagt "korona!" -og jeg bare "eh, jeg er så lite ute, sitter lite oppi folk, og når jeg er sammen med folk så tar jeg metern, sitter med maske på bussen osv., tenker ikke noe mer over det enn det jeg". Så sånn er det for meg, livet går videre som normalt, bare med litt maskebruk og litt avstand. Og har tatt to vaksiner da.
Gjest Lawyam Skrevet 26. november 2021 #15 Skrevet 26. november 2021 Egenskap skrev (4 timer siden): Det er utrolig i seg selv, å være smittet og antall smittede har visstnok en annen forståelse. Jeg synes det er merkelig at vanlig influensa aldri har vært prioritert? Nå er det vaksine som skal bidra å få ned smittetallet, eller har jeg misforstått noe? for meg virker det som at det er evigvarende Spinn-hjul som går rundt og aldri kommer til å slutte. Influensatype skifter årlig - og det vaksineres mot det også hvert år. Men dette smitter lettere og er ikke influensa.
tussi84 Skrevet 26. november 2021 #16 Skrevet 26. november 2021 Mediene har drevet med skremselspropaganda siden dag 1. De hadde senest en artikkel om uvaksinerte i utlandet på sykehus i går som holdt på å dø, og vinklet det inn på at det var fordi vedkommende ikke hadde tatt vaksinen. Jeg er helt inneforstått med at sjansen for å få et alvorlig forløp, og evt dø av corona er noe høyere når man ikke er vaksinert, men jeg synes mediene skremmer folk til å ta vaksine. En frivillig vaksine er noe man skal ønske å ta selv, basert på fakta. Enn skal ikke føle seg tvunget til å gjøre det, fordi media forsøker å skremme deg til å ta den. Det var en lignende artikkel fra Tyskland tror jeg for noen dager siden også med overskriften Vaksiner deg eller dø. Dette blir også helt feil, da de fleste uvaksinerte også overlever corona. Helst skulle jeg ønske at mediene fjernet sine daglige status rapporter om antall smittende, antall på sykehus etc. De kunne heller hatt en ukes rapport i egen meny for de som absolutt ville lese det. 5
Enda en tulling Skrevet 26. november 2021 #17 Skrevet 26. november 2021 tussi84 skrev (52 minutter siden): Mediene har drevet med skremselspropaganda siden dag 1. De hadde senest en artikkel om uvaksinerte i utlandet på sykehus i går som holdt på å dø, og vinklet det inn på at det var fordi vedkommende ikke hadde tatt vaksinen. Jeg er helt inneforstått med at sjansen for å få et alvorlig forløp, og evt dø av corona er noe høyere når man ikke er vaksinert, men jeg synes mediene skremmer folk til å ta vaksine. En frivillig vaksine er noe man skal ønske å ta selv, basert på fakta. Enn skal ikke føle seg tvunget til å gjøre det, fordi media forsøker å skremme deg til å ta den. Det var en lignende artikkel fra Tyskland tror jeg for noen dager siden også med overskriften Vaksiner deg eller dø. Dette blir også helt feil, da de fleste uvaksinerte også overlever corona. Helst skulle jeg ønske at mediene fjernet sine daglige status rapporter om antall smittende, antall på sykehus etc. De kunne heller hatt en ukes rapport i egen meny for de som absolutt ville lese det. Enig, men det er jo skremsel de tjener de store pengene på, spesielt tabloidene. Heldig for dem at korona dukket opp siden flåtten begynte å gå ut litt på dato. Likevel tragisk at det skattefinansierte NRK også har kastet seg på denne bølgen. 2
Egenskap Skrevet 27. november 2021 Forfatter #18 Skrevet 27. november 2021 Lawyam skrev (9 timer siden): Influensatype skifter årlig - og det vaksineres mot det også hvert år. Men dette smitter lettere og er ikke influensa. Myndighetene sa de ville anse det som vanlig influensa fremover når dem åpnet opp landet for fullt. 2
Egenskap Skrevet 27. november 2021 Forfatter #19 Skrevet 27. november 2021 Enda en tulling skrev (8 timer siden): Enig, men det er jo skremsel de tjener de store pengene på, spesielt tabloidene. Heldig for dem at korona dukket opp siden flåtten begynte å gå ut litt på dato. Likevel tragisk at det skattefinansierte NRK også har kastet seg på denne bølgen. Media, journalister, driver dårlig håndverk, og hvor mange ganger har vi ikke hørt at riksdekkende avisene har tatt et ord ut av sammenheng i intervjuer til å bli plassert som førsteside stoff? Og nå smører riksdekkende aviser særdeles godt når et virus har kommet i fokus. Det er vel vennligsinnede nyheter vi alle vil lese. 2
Anbefalte innlegg