Gå til innhold

Jeg skal slutte med lettbrus - noen som har erfaring med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har drukket Pepsi Max/Cola Zero hver dag siden barndommen, og nå er jeg 26 år gammel. Har ikke kjøpt inn mer Cola Zero nå enn at jeg har to bokser i kjøleskapet, samt en åpnet boks ved siden av meg. Og jeg sitter her og tenker.. Hvorfor gidder jeg egentlig helle innpå med brus når vi i Norge har verdens beste vann i springen?

Så jeg har bestemt meg for å slutte med det. Iallfall gjøre et skikkelig forsøk!

Googlet litt og fant ut at jeg garantert kommer til å få hodepine og søtsug, og visstnok er det også best å kutte helt ut framfor å trappe ned. Merker uansett at dette her er et prosjekt som skremmer meg litt, samtidig vil jeg gjerne få det til. (Har også lest at å drikke mye vann visstnok skal være veldig bra for huden, så det hadde jo vært et veldig stort pluss!)

Uansett.. Noen som har kuttet ut lettbrusen og kan fortelle hvordan det gikk? På en skala fra 1-10, hvor nært døden kommer jeg til å havne? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er null problem. Ingenting kommer til å skje unntatt muligens noe mild hodepine og litt søtsug/lyst på brus.

Hvis du ikke sitter deg ned og tenker på det, så kommer du stort sett til å glemme det mens du holder på med noe annet.

Anonymkode: 4a193...0c3

Skrevet

Det er vel ikke noe vanskeligere en å slutte med fks kaviar på skiva? Eller fks kutte ut å gå med stripete sokker? :klo:

Anonymkode: cb410...a79

Skrevet

Jeg bytta til kullsyrevann med smak i en periode, og syns dette var veldig godt å ha når brussuget meldte seg. Senere måtte jeg også venne meg av kullsyrevannet, men det var gjort ila et par dager.

Alt i alt gikk det ok å slutte, selv om jeg hadde veldig sug etter brus noen ganger. Og det var absolutt verdt det med tanke på tennene og økonomi. Nå drikker jeg egentlig kun brus hvis jeg blir servert det av andre. Foretrekker vann til maten.

Anonymkode: 81b21...f7f

Skrevet

Ja,brus generelt.Dyrt er det også.

Anonymkode: da415...451

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...