Gå til innhold

Kredittsjekk ved flytting til utlandet.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg skal flytte til et annet land i Norden nå snart permanent, også har jeg litt gjeld som jeg holder på å betale ned på her i Norge. Jeg har en ganske dårlig kredittscore. Det jeg lurer på er om dette følger meg til det landet jeg flytter til? Har tenkt å skrive meg der og åpne bank konto der siden jeg skal jobbe der. Vil da det nye person nr jeg få vise min kredittscore fra norge? f.eks hvis jeg skal kjøpe et mobil abonnoment i det nye landet, eller når jeg skal leie en bolig? Jeg blir ikke ferdig med å betale alt til jeg skal flytte.

Endret av Disken91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din kredittscore er synlig innenfor Norden. Kanskje ikke banken vil ha deg som kunde? Du kan ikke rømme fra gjelden din, dessverre. 

Anonymkode: 1f28f...d07

• Liker 1
Skrevet

Som nevnt ovenfor her så vil din kredittscore følge deg innenfor de nordiske landene. De fleste bankene vil foreta en kredittsjekk ved åpning av bankkonto (bodd selv i flere Nordiske land), ved dårlig score så vil du få en bankkonto men ikke kort eller tilgang til nettbank (gjelder Sverige, Island og Finland)

Gjelden følger deg og er vanskelig å tømme fra.

Anonymkode: 99dcd...cc1

• 3 uker senere...
Skrevet

Følger den deg kun i de nordiske landene? Ikke Europa, som Tyskland? Har selv ikke verdens beste kredittscore og har prøvd ulike kredittsjekk deg selv på nett løsninger og håper det ikke blir værende med til Tyskland, for å si det sånn :P For da har jeg et problem der nede mtp tlf osv.

Anonymkode: fbae8...803

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...