Gå til innhold

Singel høres ikke riktig ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg som er det frivillig og ikke orker tanken på et forhold og familieliv. Singel høres ut som at du er på jakt, at du er tilgjengelig og ute etter en date. Enslig høres kanskje litt trist ut, sånn "synes synd på". Ugift er høres riktig ut, men nå er det ikke sånn at alle par er gift så det blir også feil. Aleneværende og/eller selvstendig høres riktig ut. 

Anonymkode: 75263...3d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg som er det frivillig og ikke orker tanken på et forhold og familieliv. Singel høres ut som at du er på jakt, at du er tilgjengelig og ute etter en date. Enslig høres kanskje litt trist ut, sånn "synes synd på". Ugift er høres riktig ut, men nå er det ikke sånn at alle par er gift så det blir også feil. Aleneværende og/eller selvstendig høres riktig ut. 

Hvorfor skal man kringkaste sin sivile status for alle? Å registrere seg som singel på sosiale media betyr ikke noe annet enn JEG ER PÅ JAKT. 

Meg forteller det bare at man sjekker online og er på diverse datingsider på facebook 😄 Men hver sin smak. 

Anonymkode: cd382...d3f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal man kringkaste sin sivile status for alle? Å registrere seg som singel på sosiale media betyr ikke noe annet enn JEG ER PÅ JAKT. 

Meg forteller det bare at man sjekker online og er på diverse datingsider på facebook 😄 Men hver sin smak. 

Anonymkode: cd382...d3f

Jeg vet ikke. Har aldri opplyst om det og er heller ikke på sosiale medier. Bare synes at ordet singel virker så desperat. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel er ikke annet enn pukk og grus. Det riktige ordet her er "single"

Anonymkode: e95ba...545

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrest ut som du finn problem overalt.

Eg legg ikkje ikkje negative konnotasjonar i singel, einsleg eller ugift. Eg kan fint reknast som alle dei tre.

Og sjølstendig kan ein no vere i eit parforhold og.

Anonymkode: 003ba...7ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Singel er ikke annet enn pukk og grus. Det riktige ordet her er "single"

Nei ordet singel er det riktige på norsk for enslig, i tillegg til grus og pukk. Man trenger ikke dra engelsk inn i tale og skriftspråket når det fins norske ord for det. 

Anonymkode: 51438...f34

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei ordet singel er det riktige på norsk for enslig, i tillegg til grus og pukk. Man trenger ikke dra engelsk inn i tale og skriftspråket når det fins norske ord for det. 

Anonymkode: 51438...f34

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at både singel og enslig gir assosiasjoner som ikke passer til alle. Når jeg er singel pleier jeg ikke kalle meg noe spesielt. Har det ikke på facebook om jeg er i et forhold eller ikke. "Jeg har ikke kjæreste" eller "jeg bor alene" eller noe sånt er vel hva jeg pleier å si. Å bo alene handler om noe jeg GJØR, ikke noe jeg ER. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanna! skrev (16 timer siden):

Enig at både singel og enslig gir assosiasjoner som ikke passer til alle. Når jeg er singel pleier jeg ikke kalle meg noe spesielt. Har det ikke på facebook om jeg er i et forhold eller ikke. "Jeg har ikke kjæreste" eller "jeg bor alene" eller noe sånt er vel hva jeg pleier å si. Å bo alene handler om noe jeg GJØR, ikke noe jeg ER. 

Samme her. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...