AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Jeg skulle liksom ikke falle for noen igjen på leeenge, iom. at jeg nylig har blitt singel igjen og generelt ikke har godt av sånne type relasjoner, da jeg lenge har slitt med psyken og lett blir "trigget" av svingende følelser og eventuelle nedturer. Har ADHD og diverse tilleggsvansker; mye trust issues, redd for avvisning, ect. Men så møtte jeg en som jeg per nå liker veldig godt. Han har ikke (bank i bordet) gjort noe for å trigge meg eller bekymre meg foreløpig, men jeg kjenner på en intens uro av og på. Livredd for at det skal skjære seg, og veldig plaget av de store følelsene som dukker opp. Søvnmangel, mister matlyst, får panikkanfall og har tydd til valium igjen for å roe ned - noe jeg yderst sjelden gjør! Det er et red flag! Men samtidig er det ikke HANS feil, og jeg liker ham så godt. Kan ikke huske at jeg har blitt SÅ forstyrret av forelskelse før, vet ikke hvordan jeg skal håndtere det i det hele tatt.... Anonymkode: fbae6...82f 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Det høres slitsomt ut. Får du noe oppfølging? Hvis ikke, kanskje du skulle hatt det? Anonymkode: d6a29...a90 2
Kaur Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Du bør for din egen del begynne i terapi for å jobbe med issuesene du sier du har ellers kommer de til å alltid sabotere for deg 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 hæ? forelsket deg en? prater du med han da? har dere kommet langt? Anonymkode: 4851d...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 Jeg syns den perioden før man blir et ordentlig etablert par er slitsom. Jeg har ikke adhd, og bruker ikke valium. Anonymkode: f01b1...ef4 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 Har adhd selv og de samme problemene. Er i et nytt forhold da, men de følelsene før var nesten helt forferdelig samtidig som verdens beste følelse. Knytter meg ekstremt fort, og klarer ikke å bli forlatt. Å nå sitter jeg med følelsen av at jeg ikke takler forhold og bare vil være alene selvom jeg vil ha han. det er vanskelig med alle følelsene, gjøre seg forstått og forstå, hatt mye panikkanfall under diskusjoner, livredd for at han skal forlate meg. En dag er det bra, neste dag er følelsene og tankene helt kaos, så mye at jeg blir kvalm, griner, nesten spyr innimellom fordi jeg blir så dårlig. Føles ut som adhd’en har nådd maks 😅 sikkert ikke det svaret du ville ha, men tenker du bare må slappe av, puste, prøve å ikke la følelsene ta overhånd❤️ Og gjør det du mener er riktig. Bruk hodet og magefølelsen før følelsene sier bare jeg, for den smellen har jeg gått på mange ganger. Anonymkode: 82883...4a1 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Samme her Anonymkode: 2fa21...458
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 Har det på samme måte og har også ADHD, må bare meditere meditere meditere! Pusteteknikk og snakk positivt til deg selv. For meg så hjelper det å dra på trening og som sagt positive tanker. Fortell deg at du er verdifull og du er bra! Og slapp av! ❤️ Har startet å date en fyr selv, fortalt han at jeg synes relasjoner er vanskelig, men ikke noe mer, han virker god på å kommunisere, men frykten for å bli forlatt og såret sitter dypt og sterkt i. Men du må stole på at du klarer å komme deg igjennom alt. Du er sterk! Jeg vil ikke gi opp på kjærligheten pga dette, det tror jeg kommer til å angre på når jeg er gammel å grå, så må bare igjennom faenskapet. Ikke lett å være sårbar for oss som kjenner følelser så sterkt. Anonymkode: 65c9d...98c 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har adhd selv og de samme problemene. Er i et nytt forhold da, men de følelsene før var nesten helt forferdelig samtidig som verdens beste følelse. Knytter meg ekstremt fort, og klarer ikke å bli forlatt. Å nå sitter jeg med følelsen av at jeg ikke takler forhold og bare vil være alene selvom jeg vil ha han. det er vanskelig med alle følelsene, gjøre seg forstått og forstå, hatt mye panikkanfall under diskusjoner, livredd for at han skal forlate meg. En dag er det bra, neste dag er følelsene og tankene helt kaos, så mye at jeg blir kvalm, griner, nesten spyr innimellom fordi jeg blir så dårlig. Føles ut som adhd’en har nådd maks 😅 sikkert ikke det svaret du ville ha, men tenker du bare må slappe av, puste, prøve å ikke la følelsene ta overhånd❤️ Og gjør det du mener er riktig. Bruk hodet og magefølelsen før følelsene sier bare jeg, for den smellen har jeg gått på mange ganger. Anonymkode: 82883...4a1 Jeg har hadde på samme måte og har ikke adhd. Anonymkode: f01b1...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har hadde på samme måte og har ikke adhd. Anonymkode: f01b1...ef4 Kanskje du har opplevd noe traumatisk tidligere? Utrygg barndom osv? Slike ting kan også utløse det samme som mange med ADHD kan slite med. Anonymkode: 65c9d...98c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #11 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kanskje du har opplevd noe traumatisk tidligere? Utrygg barndom osv? Slike ting kan også utløse det samme som mange med ADHD kan slite med. Anonymkode: 65c9d...98c Nei, har egentlig ikke det. Er bare slitsomt i starten da ting ikke er helt etablert enda. Men så fort jeg følte meg trygg på at det ble oss to så slappet jeg helt av:) Anonymkode: f01b1...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #12 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nei, har egentlig ikke det. Er bare slitsomt i starten da ting ikke er helt etablert enda. Men så fort jeg følte meg trygg på at det ble oss to så slappet jeg helt av:) Anonymkode: f01b1...ef4 Skjønner, for meg så slapper jeg nok mer av etterhvert, men aldri helt, noe av det blir igjen hele veien i relasjonen og det er så slitsomt, har så lett for å overtenke og overføle alt hele tiden, så relasjoner er vanskelig i alle stadier. Med tiden blir man mer glad i personen og da blir det ikke enklere akkurat heller pga større sjanse for å bli såret. Jeg er ikke enkel å være sammen med, trenger en mann som kommuniserer veldig godt og tydelig med meg. Frister å bare holde meg singel, men det er også ensomt i lengden. Anonymkode: 65c9d...98c 2
Gjest Chroma Skrevet 26. november 2021 #13 Skrevet 26. november 2021 Jeg har hatt det på lignende måte. Har ikke ADHD, såvidt jeg vet. Men jeg takler heller ikke slike relasjoner. Det trigger spiseforstyrrelsen og jeg blir helt overveldet og klarer ikke å fokusere på noe annet. Utrolig slitsomt. Nesten litt godt (ikke vondt ment) å høre om andre som også har det sånn, jeg har jo til tider følt meg fullstendig mislykket.
Nåleputa Skrevet 26. november 2021 #14 Skrevet 26. november 2021 Kan vi ha en klubb?? Jeg har ikke fått påvist Ad/HD, men er nok i faresonen eller jeg har det. Ødela for meg selv med min ekstreme pågåenhet nå i sommer med en så bra mann. Tenkte hele tiden på å roe ned, og han sa det også. 😥😥😥 Jeg var også redd for at noen andre skulle ta han. 🙈
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #15 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner, for meg så slapper jeg nok mer av etterhvert, men aldri helt, noe av det blir igjen hele veien i relasjonen og det er så slitsomt, har så lett for å overtenke og overføle alt hele tiden, så relasjoner er vanskelig i alle stadier. Med tiden blir man mer glad i personen og da blir det ikke enklere akkurat heller pga større sjanse for å bli såret. Jeg er ikke enkel å være sammen med, trenger en mann som kommuniserer veldig godt og tydelig med meg. Frister å bare holde meg singel, men det er også ensomt i lengden. Anonymkode: 65c9d...98c Syns du skal ta sjansen likevel ❤️ Anonymkode: f01b1...ef4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #16 Skrevet 26. november 2021 Nåleputa skrev (2 timer siden): Kan vi ha en klubb?? Jeg har ikke fått påvist Ad/HD, men er nok i faresonen eller jeg har det. Ødela for meg selv med min ekstreme pågåenhet nå i sommer med en så bra mann. Tenkte hele tiden på å roe ned, og han sa det også. 😥😥😥 Jeg var også redd for at noen andre skulle ta han. 🙈 Hvordan endte det? Anonymkode: f01b1...ef4
Nåleputa Skrevet 26. november 2021 #17 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan endte det? Anonymkode: f01b1...ef4 Han sa at han ikke hadde tid til å date i sommer. Og i går var han på datingsida igjen. 😥 Så det endte dårlig… 😔😔 Hadde en chatt om d, og han sa at jeg gikk for fort «all in» for tidlig. Han trengte lang tid. Og at han følte at han ikke stod opp til mine forventninger.
Gjest Chroma Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 Nåleputa skrev (13 timer siden): Han sa at han ikke hadde tid til å date i sommer. Og i går var han på datingsida igjen. 😥 Så det endte dårlig… 😔😔 Hadde en chatt om d, og han sa at jeg gikk for fort «all in» for tidlig. Han trengte lang tid. Og at han følte at han ikke stod opp til mine forventninger. Du finner nok en annen. ❤️
Nåleputa Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 Chroma skrev (7 timer siden): Du finner nok en annen. ❤️ Takk❤️
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 14.05): Jeg skulle liksom ikke falle for noen igjen på leeenge, iom. at jeg nylig har blitt singel igjen og generelt ikke har godt av sånne type relasjoner, da jeg lenge har slitt med psyken og lett blir "trigget" av svingende følelser og eventuelle nedturer. Har ADHD og diverse tilleggsvansker; mye trust issues, redd for avvisning, ect. Men så møtte jeg en som jeg per nå liker veldig godt. Han har ikke (bank i bordet) gjort noe for å trigge meg eller bekymre meg foreløpig, men jeg kjenner på en intens uro av og på. Livredd for at det skal skjære seg, og veldig plaget av de store følelsene som dukker opp. Søvnmangel, mister matlyst, får panikkanfall og har tydd til valium igjen for å roe ned - noe jeg yderst sjelden gjør! Det er et red flag! Men samtidig er det ikke HANS feil, og jeg liker ham så godt. Kan ikke huske at jeg har blitt SÅ forstyrret av forelskelse før, vet ikke hvordan jeg skal håndtere det i det hele tatt.... Anonymkode: fbae6...82f Forelskelse bringer enorm turbulens til følelseslivet. Folk har blitt sinnsyke i gjerningsøyeblikket og løyet, bedratt, drept, stalket, latt barna sine gå for lut og kaldt vann, manipulert, baksnakket, anmeldt.. en kan lure på hvordan et ellers vanlig, velutdannet, psykisk friskt menneske med et godt liv og gode relasjoner kan bli til feks en stalker over natten, men det skjer skremmende ofte. Sliter du med panikkanfall og dårlig søvn nå så betyr det kanskje at du ikke hadde håndtert et forhold til denne mannen. At du hadde hatt en grusom tid i datingprosessen fordi du blir redd for å bli såret, avvist eller ikke holde mål. En som gir deg så intense følelser på godt og vondt villet ikke jeg satset på om jeg var deg. Ville gått for noe trygt og mindre engasjerende. Anonymkode: d4d1c...e67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå