AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Jordan Petersen på farten igjen. Påstår folk med IQ under 87 vanskelig kan fungere i et moderne arbeidsliv. Dette utgjør 15% av befolkningen. Og i fremtiden med et stadig mer teknologisk sammfunn kommer kravene i arbeidslivet til å bli enda høyere, og enda flere vil falle utenfor. Har vi et kjempeproblem? Anonymkode: 21371...400 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Ja, men det er ikke et nytt problem. Legg merke til hvem som får flest unger. Idiocracy er en dårlig film med et godt poeng. Anonymkode: 153b3...7ca 29
Xeniaz Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 (endret) . Endret 25. november 2021 av Xeniaz
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Vanskelig med overskrift, si. Anonymkode: 2b761...01d 19
Kågebruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 (endret) Ville kanskje ikke brukt IQ. Men ja, det er en tikkkende bombe, og etterhvert langt flere enn 15%. Alt snakket om omstilling i samfunnet har liten verdi med tanke på at mange ikke kan klare seg selv. Enten de er funksjonshemmede, rusavhengige, dumme, dårlig norsk. Faktisk så vil jeg mene at det er en legitim å være negativ til å ta imot mange flyktninger av den grunn at det blir altfor dyrt. Dagens taxisjåfører, bussjåfører kommer ikke til å styre roboter i fremtiden. Automatisering kommer til å gjøre det vanskelig om noen år. Vi må tenkte over det, skal vi tro på tullet om at det er arbeid til alle eller ta konsekvensen av realitetene? Jeg har ikke svaret. Folk ønsker å få det til i livet, men mange kommer ikke til å få det til. Det er derfor viktig at vi bevarer velferdsstaten. Vi kan ikke la disse menneskene bare råtne bort. Endret 25. november 2021 av Kågebruker 16
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men det er ikke et nytt problem. Legg merke til hvem som får flest unger. Idiocracy er en dårlig film med et godt poeng. Anonymkode: 153b3...7ca Smarte menn får flere barn. Men ikke smarte kvinner. Anonymkode: 15a2e...541 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 Syns godt voksne folk er dum i hodet fra før jeg. Noen ganger lurer jeg sånn på hvordan de sitter i de jobbene de gjør, når jeg ser hvor lite de forstår av basic shit. Jeg er også kanskje dust innimellom. Men sitter ikke "høyt på strå" og håver inn cash i en jobb langt over min IQ heller da. Anonymkode: 10aa0...b47
Cole Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 Troverdigheten til Jordan Peterson er lik null. 7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 Cole skrev (7 timer siden): Troverdigheten til Jordan Peterson er lik null. Peterson? Hva har han noen gang sakt som ikke er et faktum? Han presenterer bare fakta. Det er forøvrig ikke bare Peterson som har nevnt dette. I tillegg vil jeg nevne at du nå kom med en utelukkende subjektiv ubegrunnet påstand. Noe jeg aldri har hørt Peterson gjøre. Anonymkode: 84f58...98a 9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 8 hours ago, Cole said: Troverdigheten til Jordan Peterson er lik null. Helt enig. Men prøv å angrep sak, ikke person. At det blir verre for dumme folk i fremtidens jobbmarked kan da ikke være noen brannbombe? Anonymkode: ae156...d7e 7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #11 Skrevet 25. november 2021 Cole skrev (8 timer siden): Troverdigheten til Jordan Peterson er lik null. Hvorfor? Anonymkode: 6b5eb...917 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #12 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Syns godt voksne folk er dum i hodet fra før jeg. Noen ganger lurer jeg sånn på hvordan de sitter i de jobbene de gjør, når jeg ser hvor lite de forstår av basic shit. Jeg er også kanskje dust innimellom. Men sitter ikke "høyt på strå" og håver inn cash i en jobb langt over min IQ heller da. Anonymkode: 10aa0...b47 Fordi opplæringen er tilpasset dem og deres tempo 🙈 Anonymkode: a6b62...0e3 1
Flintis Skrevet 26. november 2021 #13 Skrevet 26. november 2021 JP bygger vel på at millitæret i USA har satt en grense på 83 for inntak da det tar for lang tid å lære dem opp ellers. Han sier også at en kan kompensere iq på 120 med å være arbeidssom og gjøre det bedre enn en med iq på 140. Andre legger enda mer vekt på arbeidssom enn Peterson. Når en ser på iq og geografi ser vi at dette varierer gjennom verden altså toppen på bellkurven. I enkelte fylker i Norge ligger den på 97 bare 10 poeng over grensen til Peterson på 87, der er det nok fler enn 15% som har lavere iq enn dette, mens i enkelte asiatiske land ligger den på 107 der vil jeg anta andelen med iq under 85 er vesentlig lavere. Siden iq er arvelig burde vi kynisk sett, som gruppe importere relativt intelligente damer fra asia til å gjøre lavstatusjobber i Norge , og dermed øke iq poengene for neste generasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #14 Skrevet 26. november 2021 Flintis skrev (4 minutter siden): Siden iq er arvelig burde vi kynisk sett, som gruppe importere relativt intelligente damer fra asia til å gjøre lavstatusjobber i Norge , og dermed øke iq poengene for neste generasjon. Det hjelper ikke dersom de får barn med norske mannfolk som velges bort av norske kvinner, det er en grunn til at de ikke velges og det er ikke fordi de har for høy IQ. Anonymkode: 153b3...7ca 5
Majer Skrevet 26. november 2021 #15 Skrevet 26. november 2021 (endret) Samtidig lever vi i et samfunn der de med høyest IQ også dropper ut av skolen. Vi lekker på begge sider og det er bekymringsverdig. Vi må ha et samfunn som ikke stiller så strenge krav at de med lav IQ faller utenfor og et samfunn som sikrer at man undersøker alle som gjør det middels godt på skolen for å se om de har en lærevanske eller konsentrasjonsvanske som blir kompensert for med høy IQ, såkalt twice exceptional. Sistnevnte sliter seg ut tidlig og ender ofte opp med store psykiske belastninger- helt unødvendig. Endret 26. november 2021 av Majer 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #16 Skrevet 26. november 2021 Dette blir ikke populært, men jeg mener at den store andelen av folk som går på nav, og som selv får mange barn, er med på å bringe den lave iq’en videre. Som med alt annet så bringes disse genene videre til neste generasjon. Man er i utgangspunktet ikke «dum», men man blir passivisert av denne navingen, og sakte men sikkert endres genetikken, man er et produkt av arv og miljø. Anonymkode: 4db9b...455 6
Flintis Skrevet 26. november 2021 #17 Skrevet 26. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 7.55): Det hjelper ikke dersom de får barn med norske mannfolk som velges bort av norske kvinner, det er en grunn til at de ikke velges og det er ikke fordi de har for høy IQ. Anonymkode: 153b3...7ca Å, så iq er grunnen, ja da så, da løser det seg selv. Skal vi se, snekker, bachelor i bygg agronom. Tilsvarende master ansatt i kommunen. For å nevne noen med lav iq, som ikke har damer. Så kan jo damene få tilgang på sæd og dermed få barn om mennene ikke er bra nok. Endret 27. november 2021 av Flintis
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #18 Skrevet 26. november 2021 Majer skrev (4 minutter siden): Samtidig lever vi i et samfunn der de med høyest IQ også dropper ut av skolen. Vi lekker på begge sider og det er bekymringsverdig. Vi må ha et samfunn som ikke stiller så strenge krav at de med lav IQ faller utenfor og et samfunn som sikrer at man undersøker alle som gjør det middels godt på skolen for å se om de har en lærevanske eller konsentrasjonsvanske som blir kompensert for med høy IQ, såkalt twice exceptional. Sistnevnte sliter seg ut tidlig og ender ofte opp med store psykiske belastninger- helt unødvendig. Problemet er at det norske arbeidslivet krever 110% eller ingenting. Hvorfor kan det ikke være en mellomting? Enten blir man pisket rundt, eller det blir satt null krav. Ser man i andre land så er det mye mer vanlig og akseptabelt at man jobber kanskje bare 3-4 dager i uken. Det gjelder både menn og kvinner. Du ser og at mange butikker og kafeer har flere ansatte, mens her er det en stakkar som løper rundt alene og skal betjene 20 stk. Anonymkode: 4db9b...455 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #19 Skrevet 26. november 2021 Flintis skrev (4 timer siden): JP bygger vel på at millitæret i USA har satt en grense på 83 for inntak Vi gjør det samme i Norge btw. Anonymkode: 6b5eb...917
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #20 Skrevet 26. november 2021 Vi ser jo alt dette problemet i uførestatistikken. Anonymkode: a608e...2b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå