AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Grunnskolelærer på 1-7 trinn nivå Anonymkode: 85ef9...7ec
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 GLU. Har allerede tatt "Ork og lidelse", og synes GLU er mye mer spennende. Anonymkode: 776d1...9a8 1
Mariell1995 Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 (endret) Det var to vidt forskjellige studier - så ikke lett! Hvor ser du deg selv om 5-10 år ved første tanke? Og er det noe du EGENTLIG heller mest for, men er usikker? Hva tror du at du vil trives mest med i det lange løp, og har du orientert deg om hvordan jobbmulighetene er dersom du tar Administrasjon og organisasjonsvitenskap? For jeg vet ikke helt hva jeg hadde valgt, men egentlig, så er det en stemme i meg som sier GLU. Jeg vet ikke om Administrasjon og organisasjonsvitenskap hadde blitt for kjedelig for meg - men jeg er jo ikke deg... Hva med å skrive en liste med fordeler og ulemper for hvert av studiene? Og husk å velge utdanning etter hva du vil jobbe med (så lenge det er en utdanning som vil gi en sikker jobb) - og ikke kun pga. fagene i seg selv pga. at det høres spennende ut Lykke til! Endret 25. november 2021 av Mariell1995
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Mariell1995 skrev (1 time siden): Det var to vidt forskjellige studier - så ikke lett! Hvor ser du deg selv om 5-10 år ved første tanke? Helt ærlig? Underviser i et klasserom, problemet med GLU er at det er 5 nye år med skole. Jeg har en bachelor fra før og hvis jeg velger Admin og org vit kan jeg bli ferdig etter bare 2 år. Anonymkode: 85ef9...7ec
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt ærlig? Underviser i et klasserom, problemet med GLU er at det er 5 nye år med skole. Jeg har en bachelor fra før og hvis jeg velger Admin og org vit kan jeg bli ferdig etter bare 2 år. Anonymkode: 85ef9...7ec Da hadde jeg tatt admin og org. Er det master? Fem år med studier er lang tid og mye tapt arbeidsinntekt når man allerede har en bachelor. Unntaket er selvsagt hvis det er lærer du virkelig drømmer om å bli. Anonymkode: 94d25...9e3
Mariell1995 Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Helt ærlig? Underviser i et klasserom, problemet med GLU er at det er 5 nye år med skole. Jeg har en bachelor fra før og hvis jeg velger Admin og org vit kan jeg bli ferdig etter bare 2 år. Anonymkode: 85ef9...7ec Jeg skjønner deg godt, altså Men har du sett på studieplanen til GLU på aktuelle skoler? Kanskje det er mye praksis i løpet av de 5 årene, dersom det veier opp? Men igjen, jeg skjønner deg, da det er en lang utdannelse, og du allerede har gått noen år på skolen! Men dersom GLU er drømmen, kunne det vært aktuelt å ta en utdannelse som du også kan bruke i skolen, SFO, og barnehage på en annen måte? Tenker da f.eks. barnehagelærer, barnevernspedagog, sosionom eller vernepleier? Eller Barne- og ungdomsarbeider? Bare for å slenge ut noen alternativer Og med tanke på Administrasjon og organisasjonsvitenskap, har du sett på utdanneksen for å bli velferdsviter?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Mariell1995 skrev (7 timer siden): Jeg skjønner deg godt, altså Men har du sett på studieplanen til GLU på aktuelle skoler? Kanskje det er mye praksis i løpet av de 5 årene, dersom det veier opp? Men igjen, jeg skjønner deg, da det er en lang utdannelse, og du allerede har gått noen år på skolen! Men dersom GLU er drømmen, kunne det vært aktuelt å ta en utdannelse som du også kan bruke i skolen, SFO, og barnehage på en annen måte? Tenker da f.eks. barnehagelærer, barnevernspedagog, sosionom eller vernepleier? Eller Barne- og ungdomsarbeider? Bare for å slenge ut noen alternativer Og med tanke på Administrasjon og organisasjonsvitenskap, har du sett på utdanneksen for å bli velferdsviter? Har sett studieplan til begge, eneste jeg er redd for hvis jeg velger Admin og org vit er jobbledighet. Anonymkode: 85ef9...7ec
Mariell1995 Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har sett studieplan til begge, eneste jeg er redd for hvis jeg velger Admin og org vit er jobbledighet. Anonymkode: 85ef9...7ec Jeg tenker da at det kan være mest lurt å velge GLU. Tror ikke at du blir arbeidsledig da, i hvert fall Ja, det tar 3 år lenger, men det er i hvert fall noe du vil jobbe med. I verste fall, hvis du velger Administrasjon og organisasjonsvitenskap, blir du arbeidsledig for en kortere eller lengre periode, og kanskje du må ta de jobbene du får som du egentlig ikke har så lyst på (kanskje noe som ikke er relevant for utdannelsen din i det hele tatt heller) Nei, jeg hadde nok gått for GLU for å investere i fremtiden min. Årene raser jo av gårde, uansett - i hvert fall hvis man gjør noe man liker og trives med Endret 26. november 2021 av Mariell1995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå