Gå til innhold

Interessant kronikk fra flere eksperter : Nasjonale tiltak nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
LeneXCII skrev (5 timer siden):

Hvorfor mener du det? Du virker diktatorisk med din holdning. 

Tallene for innleggelser er rimelig stabilt. Det burde muliggjøre en gradvis oppbygging av kapasiteten i helsevesenet i stedet for enda flere dramatiske tiltak, som uansett har vist seg å ha kortvarig effekt... 

Vi må selvsagt bygge opp norsk helsevesen som har vært nedprioritert i mange år. Men siden det er særlig intensiv sykepleiere vi mangler og det tar flere år og ferdig utdanne disse så hjelper ikke det her og nå. Vi er nødt til å verne om de få vi har igjen, og forholde oss til enkle smittevernsregler for å holde smitten nede. Må si meg enig med Dear Darling at å bruke munnbind der det er trengsel må man virkelig kunne greie. Det er så langt i fra et dramatisk tiltak. Norge har stort sett vært åpent unntatt de ukene i mars 2020 og i Oslo området. Total lock down er noe andre land har vært til å innføre. Vi har vært veldig heldige i Norge. 

Endret av J.E
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.E skrev (18 minutter siden):

Vi må selvsagt bygge opp norsk helsevesen som har vært nedprioritert i mange år. Men siden det er særlig intensiv sykepleiere vi mangler og det tar flere år og ferdig utdanne disse så hjelper ikke det her og nå. Vi er nødt til å verne om de få vi har igjen, og forholde oss til enkle smittevernsregler for å holde smitten nede. Må si meg enig med Dear Darling at å bruke munnbind der det er trengsel må man virkelig kunne greie. Det er så langt i fra et dramatisk tiltak. Norge har stort sett vært åpent unntatt de ukene i mars 2020 og i Oslo området. Total lock down er noe andre land har vært til å innføre. Vi har vært veldig heldige i Norge. 

Har vi i det heletatt begynt å bygge opp helsevesenet? Hadde vi startet med en gang så hadde vi sett resultater nå.

• Liker 3
Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Har vi i det heletatt begynt å bygge opp helsevesenet? Hadde vi startet med en gang så hadde vi sett resultater nå.

Ja, de kunne brukt noen av kofonnamidlene de gav til mange som ikke trengte dem (Stordalen bl.a) og heller brukt de på sykehus - spesielt når andre ikke fikk noe - bare beskjed om at 'hvordan hadde de det før' og 'de hadde ikke klart seg likevel'.

Det er mange år siden det ble sagt at det måtte rustes opp til en pandemi. Da den kom var ingenting gjort og ingenting er gjort ennå - fordi de sikkert ventet på at pandemien skulle forsvinne sånn at de slapp. 

Gjest rampenissen72
Skrevet

Nå er jeg så dritt lei dette frem og tilbake opplegget, nye varianter i alle vinkler og skremselspropaganda. Jeg ser mange her på kg er redd og vil stenge ned bla bla bla. Men hvor fins disse i virkeligheten? I min kommune nå er det maskepåbud, men ingen bruker det. Ikke ansatte på butikk, ikke taxisjofører, nesten ingen sivile. På kjøpesenteret i går på Black Friday så jeg 4 mennesker med maske. 4 av sikkert nermere 2K. Så hvor er disse som er redde da?? 

Jeg var i utgangspunktet imot corona-pass, men nå er det nokk. Bare kjør på. Alle må ta «vaksina» hver 6mnd resten av livet, ferdig snakka. Og de som ikke gjør det stenger vi ute fra alt. De får ikke jobbe, gå på butikk, fly, ta buss, ha barna sine i bhg/skole. Totalt utestengt. Ikke kan de få penger fra Nav heller. Da skal du se disse 500k som ikke vil ta den snur om jævla kjapt. For jada, jeg vet du (som nekter å ta vaksina)så gjerne vil gro din egen mat, gå offgrid blablabla, men det skjer ikke. Det vet vi alle.Tar du vare på helsa di ellers, altså spiser sunt, trener, sover nokk osv, tåler du garrantert vaksina også. «Men hva med *sett inn ønsket konspi teori* da?!» Hold kjæften din å ta vaksina. 

Så kan de som er redde bli hjemme, mens resten av oss (de som tar vaksine hver 6mnd) får leve som normalt. Covid-19 har fortsatt 98% overlevelsesrate. 

Sykehjemmene er overfylte uansett, og det er en eldrebølge uten sidestykke på vei, så en liten uttynning av den eldre garde er bare bra for de som overlever uansett. Da slipper kanskje de som nå er 50 å dele et lite rom med 7 andre eller bo på gangen når den tid kommer. Og, ikke minst, få skiftet bleia si når det trengs. For slik tilstandene er i dag rekker ikke de få pleierne som er på jobb å skifte på alle alltid i løpet av vakta si. 

Skrevet
Frøyafar skrev (8 minutter siden):

I Norge? Tipper rundt 110000 døde. Eller 0,02% av Norges befolkning. I verst tenkelig tilfelle. 

rampenissen72 skrev (1 minutt siden):

Tipper rundt 110000 døde i Norge. Eller 0,02% av Norges befolkning. I verst tenkelig tilfelle. De fleste som dør er 80+ uansett, altså inget tap for samfunnet som helhet. 

Artig likhet:-)

Gjest rampenissen72
Skrevet
Gamle Smukka skrev (På 27.11.2021 den 20.16):

Ja. Copy paste. 

Gamle Smukka skrev (På 27.11.2021 den 20.16):

Eller på norsk; kopier og lim inn:-) 

• 4 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for vaksinemotstand og sitater uten kilder i tillegg til sitater av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

• Liker 1
  • Opprett ny...