AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Hei, jeg har fått noen tanker nå som jeg sitter med en snart ni måneder gammel baby, vi koser oss masse og kan ikke huske å ha vært så avslappet med første, altså det gikk seg jo til etterhvert .. Håper egentlig ikke jeg er eneste som innser slike ting.? Men hvor mye "feil" jeg gjorde med nr 1? Hvor mye mer jeg forstår nå, som jeg ikke forstod med nr 1. Selvsagt ikke alvorlige ting, men feks hvor mye man kan gjøre mer komplisert enn det det faktisk er. Hvor mye mer man stresser over ting som kanskje ikke er så farlig. At man kanskje stresser så mye over småting, at man kanskje bare glemmer å kose seg og nyte tida? Husker jeg stresset masse over duppetider, amming ute, planlegging rundt det. Husker jeg stressa fordi hun ikke var klar for fast føde til riktig tid.. Lurer litt på om det er flere? Jeg sitter her og har dårlig samvittighet og skulle ønske jeg ikke stresset så. At jeg kunne ta ting litt mer på sparket... Anonymkode: 68ac1...29f 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Gravid med nummer to nå, og ble veldig letta av å lese dette. Det er liksom håpet. Samtidig er ser jeg for meg at jeg også kan være mer bekymret. Var liksom så ung og problemfri forrige gang, mens noen år med småbarn har gjort nervene mer tynnslitte og følelsene er mer utenpå kroppen. En venninne som nettopp fikk nummer 2, sa hun bekymrer seg mer for nr. 2., men da mer med tanke på ulykker i hjemmet, trafikk o.l. Anonymkode: bb0a2...f14
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Prøv å få et barn nr tre du 😉 Tror de fleste kjenner igjen det du skriver. Læringskurven er bratt når man får sitt første barn og det er mye som skal finnes ut av. Andremann og senere søsken nyter godt av «feilene» man gjorde med førstemann. Det gir seg ikke heller. Jeg er eldst av seks søsken og hadde en mye strengere oppvekst enn lillesøstra mi som er nr seks i rekka 😅 selv har jeg tre barn og prøver å slappe av, men eldste har det nok litt hardere enn nye to og tre 😉 Anonymkode: de585...17e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Nå er du mer erfaren. Med nr 1 hadde du NULL peiling på hva som ventet rundt neste sving! Du rutinerte deg på sikkerhetsprodukter og ble hudflettet på KG hvis du røpte at du brukte natusan våtservietter. Med nr 2 hadde du vett til å holde kjeft + å late som at du lagde all mat fra bunnen av! Nå har ikke mannen noe valg. Nå MÅ han trå til om det skal bli noe på han. Og da kan han avlaste deg med minsten også så du kan ta deg en lur! Anonymkode: 77ea7...c2c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 Jeg leste et eller annet sted at "det første barnet er som den første pannekaka - noe man øver seg på". Det er ingenting her i livet som vi klarer perfekt på første forsøk. Nyt roen og selvtilliten med nr 2 Anonymkode: 1ae74...77a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 Her var det omvendt. Fik verdens roligste fornøyde sovebaby som nr 1. Vi hadde SÅ god tid til alt, og jeg følte meg som en verdensmester. Så kom nr 2 med kolikk, hylgråt og spygulp annenhver time. I tillegg til at du skulle ta deg av en aktiv 2 åring. Lite søvn og ingen rutiner som holdt mer en 2 dager i slengen. 🤣 Anonymkode: b52c3...855
Heln Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 Jeg er ikke tobarnsmamma enda, men merker på hvor lite jeg stresser denne graviditeten iforhold til forrige! Tiden går uten at jeg googler hvert minste symptom opp og i mente. Jeg håper jeg blir like lite stresset på småting når babyen kommer. Jeg var en typisk førstegangsmor og er det nok enda, men som noen sndre nevner så er læringskurven bratt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå