AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Jeg og kolleger får ofte høre "kom på jobb og bruk munnbind". Men er det egentlig ok? Hvor går grensen mellom restsymptomer og symptomer? Og hvordan avgjøre om man er syk nok eller ikke? På min arbeidsplass er det også til tider travelt, vi er nær på syke mennesker og ofte underbemannet. Jeg forstår det er vanskelig å få kabalen til å gå opp, men det er også tungt å gå på jobb når man er syk og ikke mulighet til å ta det litt roligere enn ellers. Anonymkode: b29b0...7b1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Er du for syk til å utføre arbeidsoppgavene dine så blir du hjemme. Anonymkode: 311a2...380
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 Kan relatere meg til det:( at man går på jobb selv om man har symptomer (testet negativt så klart) Anonymkode: 2e183...ffa 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 Ja definitivt. På min arbeidsplass er det så mye fravær, og sjefen blir sur og grinete hvis man er syk. Folk kommer i dårlig form etter å ha fått negativ test, har gjort det selv i det siste. Blir aldri frisk heller, fordi jeg sliter meg ut på jobb. Anonymkode: 7a1af...e36
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #5 Skrevet 29. november 2021 Nei, der jeg jobber er ledelsen strenge på sånt. Vi holder oss hjemme ved nyoppståtte symptomer og tar hurtigtester som vi får på jobb. Anonymkode: c6964...41b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #6 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, der jeg jobber er ledelsen strenge på sånt. Vi holder oss hjemme ved nyoppståtte symptomer og tar hurtigtester som vi får på jobb. Anonymkode: c6964...41b Her får vi hurtigtaster på jobb, men de må tas på jobb. Gjerne samme dag. Så man kommer med symptomer/i dårligere form også presses til å jobbe ved negativ test. Kollegene blir jo sure også om test er negativ og man vil dra hjem grunnet formen. Da blir de jo underbemannet og ikke lett å få tak I vikar på minuttet når vakten har startet. Anonymkode: b29b0...7b1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja definitivt. På min arbeidsplass er det så mye fravær, og sjefen blir sur og grinete hvis man er syk. Folk kommer i dårlig form etter å ha fått negativ test, har gjort det selv i det siste. Blir aldri frisk heller, fordi jeg sliter meg ut på jobb. Anonymkode: 7a1af...e36 Samme her. Sjefen sier reglene for å være hjemme med nyoppståtte symptomer ikke gjelder i barnehage så lenge testen er negativ. Hjelper ikke at det ikke er korona når man ikke har nok folk pga vanlige sykdommer heller Anonymkode: f3d56...7de
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 Samme her, helsevesenet. Hoster som en gal og får ikke sove pga det. Hes og nesten ikke stemme. Men får beskjed om å komme på jobb, bruke munnbind og ta en hurtigtest. Er den negativ, flott da er det bare å jobbe på! Skulle tro det ikke fantes andre sykdommer lenger 🙄 jeg er syk, men det er ikke covid, så da må jeg jobbe allikevel. Akkurat som om forkjølelse ikke er smittsomt liksom 🙄 Anonymkode: cf904...16a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her, helsevesenet. Hoster som en gal og får ikke sove pga det. Hes og nesten ikke stemme. Men får beskjed om å komme på jobb, bruke munnbind og ta en hurtigtest. Er den negativ, flott da er det bare å jobbe på! Skulle tro det ikke fantes andre sykdommer lenger 🙄 jeg er syk, men det er ikke covid, så da må jeg jobbe allikevel. Akkurat som om forkjølelse ikke er smittsomt liksom 🙄 Anonymkode: cf904...16a Da må du sette grenser for deg selv. Det er bare å si at du ikke er frisk nok til å komme på jobb. End of story. Sjefen trenger ikke noen gjennomgang av symptombildet ditt for å verifisere om du har en god nok grunn. Forsår at det kan være vanskelig, men du sier deg jo faktisk villig til å jobbe. Er så klart tvilsom praksis at de vil ha masse annen smitte rundt, men vi alle i helsevesenet vet jo hvor desperate de er. Anonymkode: f1730...4ba 4
Meadow Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Samme her, helsevesenet. Hoster som en gal og får ikke sove pga det. Hes og nesten ikke stemme. Men får beskjed om å komme på jobb, bruke munnbind og ta en hurtigtest. Er den negativ, flott da er det bare å jobbe på! Skulle tro det ikke fantes andre sykdommer lenger 🙄 jeg er syk, men det er ikke covid, så da må jeg jobbe allikevel. Akkurat som om forkjølelse ikke er smittsomt liksom 🙄 Anonymkode: cf904...16a Ring og si at du er syk, du trenger ikke å forklare deg. Du må bare svare på om det er koronarelatert eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Samme her, helsevesenet. Hoster som en gal og får ikke sove pga det. Hes og nesten ikke stemme. Men får beskjed om å komme på jobb, bruke munnbind og ta en hurtigtest. Er den negativ, flott da er det bare å jobbe på! Skulle tro det ikke fantes andre sykdommer lenger 🙄 jeg er syk, men det er ikke covid, så da må jeg jobbe allikevel. Akkurat som om forkjølelse ikke er smittsomt liksom 🙄 Anonymkode: cf904...16a Kan du skrive avvik? Det er alvorlig. Du kan jo ha RS også kan dets Internett videre til et barn som i verste fall kan dø. Vi skal ikke være hysterisk, men syk er syk. Hvis man høres syk ut (hoster mye eller hes), så kan man ikke skjule det heller. Da mener jeg at man ikke har noe på jobb å gjøre. Tror jeg skal begynne å si "jeg er syk". Og om de spør mer, si "jeg sa jeg var syk, jeg må få sjans å bli frisk". Ingen trenger vite noe. Man gir jo beskjed ved positiv test. Men sykdom kan være mye mer enn forkjølelse. Anonymkode: b29b0...7b1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 Joda det er greit at jeg ikke trenger å si hvordan syk jeg er, men når jeg er super hes og hoster så antar de jo at jeg ringer pga det. Vært ganske trasig på jobb de siste dagene og da de eldre faktisk ikke hører hva jeg sier og de pårørende er livredde for meg når de hører hvor es jeg er og hvordan jeg hoster 😩 får lyst til å ta teip å skrive over hele brystet: «har nettopp testet negativ».. Anonymkode: cf904...16a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 Hvis du ikke er i form til å dra på jobb, så må du holde deg hjemme. Sjefen er voksen, og må ta ansvar for regulering av egne følelser. Det er ingen som takker oss for å gå på jobb som syk og smittsom heller - snarere tvert om. Jeg er hjemme selv i dag, sår hals, hoste, hodepine og rennende nese. Tre negative koronatester, men jeg er ikke i form til å jobbe, og jeg ønsker også å unngå smitte på kollegaer og brukere. Selv om det ikke er korona. Anonymkode: efd54...b6b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #14 Skrevet 2. desember 2021 Ja, jeg har gått på jobben med forskjøelse og hodepine. Er umulig å skaffe vikar. 9 småbarn på 2 ansatte er vanskelig. Hilsen barnehage 🤷♀️🤷♀️ Er bare å spise Paracet Anonymkode: c9594...283
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå