Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til den første svangerskapskontroll om 30min og har glemt å ta morgenurin i et prøveglass. Har ikke tid til å gjøre det nå. Jeg er på jobb nå. 

Kan jeg få ta urinprøven på legekontoret?

Anonymkode: 8ca3e...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal til den første svangerskapskontroll om 30min og har glemt å ta morgenurin i et prøveglass. Har ikke tid til å gjøre det nå. Jeg er på jobb nå. 

Ja :) 

Anonymkode: b137c...bb9

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde aldri med urinprøve i mine to svangerskap for jeg er en surrekopp. Null stress å bare tisse i en kopp både på legekontoret og hos jordmor

Anonymkode: a9c78...090

Skrevet

Du er helt sikkert ikke den første. På helsestasjonen er de veldig nøye med å minne oss på å ta med urinprøve, og det er sikkert av erfaring. På legekontoret tar de også imot ikkegravide, og jeg har selv tid det i kopp på legekontoret med uvi.

Det er en økt risiko for at du slår ut på sukker i urinen, siden du ikke har fastet. Hvis det skjer kan du bli bedt om å komme med morgenurin senere. 

Anonymkode: 18476...302

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er en økt risiko for at du slår ut på sukker i urinen, siden du ikke har fastet. Hvis det skjer kan du bli bedt om å komme med morgenurin senere. 

Anonymkode: 18476...302

Jepp, skjedde meg da jeg var nygravid førstegangsmamma :) får kanskje krangla seg til en tissekopp uansett men syntes det var bedre å komme tilbake dagen etterpå for å være sikker :) 

Anonymkode: 4219c...813

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...