Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #1 Del Skrevet 10. oktober 2002 hvor mye jobber dere utenom når dere er fulltidsstudenter? og hvor er det mulig å få tak i jobber som kan kombineres med fulltidsstudier? på forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #2 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hei du! Det spørs jo hva du mener med heltidsstudent, da. Det er jo ikke så mange utdanninger hvor man er på skolen fra 08.00. til 17.00 - de fleste er vel bygget opp rundt noen forelesninger/undervisning og så litt tid til egenstudium? Jeg studerer journalistikk, og leverte akkurat timeliste for forrige måned. 85 timer..... .... altfor mye............ men jeg trenger pengene...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest innom... Skrevet 10. oktober 2002 #3 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har tatt mange vakter på et sykehus, og hadde fast avtale om å jobbe hver 3. helg. Kveldsvakter er ikke så verst betalt på sykehus, sykehjem og div. institusjoner. Dessuten trenger de ofte ekstravakter. Jeg jobbet mellom 50 og 60% da jeg studerte, dvs opp mot 3 dager hver uke. Lykke til da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #4 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg jobber for tiden ingen ting ved siden av skolen. Føler ikke at jeg har tid til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 10. oktober 2002 #5 Del Skrevet 10. oktober 2002 Vi jobber nok alt for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica-ikke innlogget Skrevet 10. oktober 2002 #6 Del Skrevet 10. oktober 2002 Mens jeg studerte jobbet jeg nesten hver lørdag og noen dager i uka, som regel en, men også en del ganger 2-3 dager. Studerte på høgskole, hadde 1 dag i uke fri og mellom 3 og 6 timer på skolen de andre dagene. Ikke noe problem å jobbe ved siden av skolen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. oktober 2002 #7 Del Skrevet 10. oktober 2002 Da jeg gikk på skole jobbet jeg 3 kvelder i uka og annenhver helg. Tok på meg litt ekstra jobb i blant også. Det ble vel mellom 20 og 30 timer pr uke og reddet meg fra studielånshelvetet. Har aldri tatt opp studielån jeg. Men jeg har heller ikke studert mye og lenge da. Det meste har jeg fått i forbindelse med jobben. Utdanning med lønn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 10. oktober 2002 #8 Del Skrevet 10. oktober 2002 Student i over 6 år og fremdeles et år igjen her. Klarte meg uten lån i 1,5 år; jobbet mer enn jeg studerte hjemme i Norge. Så reiste jeg utenlands, tok opp lån og fikk det travelt... Nå blir det jobb i ferier om de ikke er for korte. Midt i studiene tok jeg et år av, der jeg hadde 3 jobber samtidig; myyye for mye, men jeg trengte pengene (i tillegg til feriejobbing) for å kunne klare meg greit siste tiden av studiene og samtidig sette av penger til bruk etter endte studier. "Greit" som student er for meg å handle hva jeg vil uten å kikke for mye på pris i dagligvaren. Ta meg lunsj ute om jeg ikke smører matpakke den dagen. Spise middag ute etpar ganger i uken om jeg føler for det. Ha råd til å reise hjem etpar ganger i semesteret. Bo i en fin leilighet for meg selv. Ikke behøve tenke på hvor mye varmtvann jeg bruker, eller hvor mange lamper jeg kan ha stående på. Betale mobilregningene mine Selvsagt er det slitsomt å jobbe i ferier; men jeg jobber heldigvis med noe som er svært relevant for studiene mine. Og selvsagt strekker pengene aldri til på slutten av semesteret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vibeke igjen... Skrevet 10. oktober 2002 #9 Del Skrevet 10. oktober 2002 Ja..hvor få tak i jobb man kan kombinere med studier... Jeg har fått mine jobber igjennom venner og familie, annonser i avisene og direkte henvendelse til den bedriften jeg ville jobbe i. Butikkjobber, jobb på sykehus o.l. har det gått i for min del. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 10. oktober 2002 #10 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har vært heldig å få meg en jobb som jeg kan kombinere med skolen. Jeg har et mål som er å jobbe over 40 timer per måned, det er ikke så mye, men bedre enn ingenting.... Og jeg klarer meg uten studielån *jippi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 11. oktober 2002 #11 Del Skrevet 11. oktober 2002 Hei, jeg jobber bare i sommerferien, men da jobber jeg ganske mye også. Begynner å jobbe i slutten av mai, og slutter i slutten av august. Fagrelevant jobb, til og med! :D I tillegg har jeg fullt lån & stipend. Klarer meg bra, bor i studentleilighet med samboeren min, kan feste litt, spise god mat osv. MEN har aldri råd til å dra på ferie! Om jeg skulle jobbet mer, så ville jeg nok ikke jobbet mer en en dag i uka, ellers ville det gått for mye utover studiene. Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. oktober 2002 #12 Del Skrevet 11. oktober 2002 Hei Jeg har vært såkalt heltidsstudent, helt til jeg fant ut at jeg måtte jobbe litt. Dette i seg selv blir en dårlig ide, selv om jeg vet at man må jobbe for å overleve. Selv har mine studier bare forflyttet seg og forflyttet seg. Man blir alt for glad i penger. Så ringer de og hører om du kan komme nu og da og så tenker man...tja...hvorfor ikke, det blir jo penger av det. Vel, cluet er å ha beinhard disiplin med deg selv. Ikke jobb mer enn 20 - 30% hvis du er heltidsstudent. Det skaper bare problemer. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kamomilla Skrevet 11. oktober 2002 #13 Del Skrevet 11. oktober 2002 Studie er en jobb! mye hardere å studere enn å jobbe.. Jobber som støttekontakt 10t i mnd og annenhver lørdag 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 11. oktober 2002 #14 Del Skrevet 11. oktober 2002 Da jeg gikk på skole i fjor jobbet jeg hver mandag, tirsdag, onsdag, fredag etter skoletid, og om lørdagen! Studenter trenger tydligvis mer stipend. Mitt dekket så vidt husleien i fjor. Skolen gikk til helvete fordi jeg jobbet så mye :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå