AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Hei! Jeg lurer på hvordan man regner vektoppgangen når man er gravid dersom man gikk ned i vekt begynnelsen? Jeg gikk ned 10kg i første trimester pga kvalme, og har nå i uke 20 gått opp igjen 2 kg. hørt at man er anbefalt å legge på seg rundt 12 kg i svangerskapet. Skal jeg da regne 12 kg fra startvekt før jeg ble gravid, eller fra den laveste vekten jeg var på i graviditeten? Vet forresten at det er veldig vanlig å legge på seg både mye mer og mye mindre, men skriver 12 kg kun for å få forklart hva jeg mener litt bedre 😊 Hvor mye gikk du opp i din graviditet, og hvilke uker la du mest på deg? Syns du det var vanskelig psykisk å se vekten øke? Anonymkode: 55d73...b0f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Du teller vanligvis fra vekten du hadde før du ble gravid. Men det er mulig man ser annerledes på det når du gikk ned så mye i starten. Høres jo litt voldsomt ut å ønske en vektoppgang på minst 22 kg. Jeg gikk opp ca 25 kg forrige gang da. Syntes egentlig ikke det var så ille å forholde meg til. Spiste omtrent som vanlig, men la på meg masse likevel så jeg følte liksom ikke jeg hadde så mange valg 🤷♀️ kroppen fikk bare styre på som den ville på en måte. Viste seg å være riktig for meg, for jeg gikk ned enda mer ila ammetiden. Greit å ha litt å gå på. Anonymkode: fe8b9...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Pleier vel å regne ut i fra startvekt før graviditeten. Men hvis du har greid å gå ned 10 kg, så har du kanskje litt å gå på? Gikk selv opp 14 kg og taklet det helt fint. Følte mest på at magen ble større egentlig, selv om man selvfølgelig la på seg andre steder også så merket jeg ikke ås mye til det. Anonymkode: f165c...100
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Startvekt som gravid er startvekt som gravid, punktum. Anonymkode: 558f1...d73
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 Spiller ingen rolle, så lenge magen og ungen vokser som den skal Anonymkode: 71582...3b4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg lurer på hvordan man regner vektoppgangen når man er gravid dersom man gikk ned i vekt begynnelsen? Det var jo et bra spørsmåm det Anonymkode: 803aa...4d3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Jeg lurer på hvordan man regner vektoppgangen når man er gravid dersom man gikk ned i vekt begynnelsen? Jeg gikk ned 10kg i første trimester pga kvalme, og har nå i uke 20 gått opp igjen 2 kg. hørt at man er anbefalt å legge på seg rundt 12 kg i svangerskapet. Skal jeg da regne 12 kg fra startvekt før jeg ble gravid, eller fra den laveste vekten jeg var på i graviditeten? Vet forresten at det er veldig vanlig å legge på seg både mye mer og mye mindre, men skriver 12 kg kun for å få forklart hva jeg mener litt bedre 😊 Hvor mye gikk du opp i din graviditet, og hvilke uker la du mest på deg? Syns du det var vanskelig psykisk å se vekten øke? Anonymkode: 55d73...b0f Litt skummelt at du spør det siste spørsmålet når du er på kun +2 kilo. Forøvrig regner man fra startvekt i graviditet Anonymkode: 71582...3b4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det var jo et bra spørsmåm det Anonymkode: 803aa...4d3 😂😂😂 ups Anonymkode: 55d73...b0f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Litt skummelt at du spør det siste spørsmålet når du er på kun +2 kilo. Forøvrig regner man fra startvekt i graviditet Anonymkode: 71582...3b4 Var ikke noe jeg har kjent på selv mtp det siste spørsmålet - men har et familiemedlem som tok vektoppgangen svært tungt selv om hun ikke la på seg mer enn anbefalt, så var bare nysgjerrig på om det var «normalt» å føle seg litt dårlig psykisk når man går masse opp i vekt på kort tid (til tross for at det er noe annet å legge på seg under en graviditet VS å legge på seg vanlig)😊 jeg er jo som sagt bare 20 uker og har nettop fått matlysten tilbake så jeg regner med at kiloene kommer fort fremover 😂 Anonymkode: 55d73...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå