AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #61 Skrevet 25. november 2021 Ts skriver «glemte» så det er jo ikke vanskelig å forstå at det ble gjort med hensikt. Irriterende at alle driver å diskuterer om det er gjort med vilje.. Det er jo ikke det ts lurer på Anonymkode: 2565b...3b3 4
Gjest theTitanic Skrevet 25. november 2021 #62 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er risikoen med å betale i selvskanningen: de kan ta deg for det uansett om det var med vilje eller et uhell. Jeg betaler aldri der om jeg har flere varer enn jeg kan telle på én hånd. Tryggere å gå til vanlig kasse, da er det ikke din feil om du betaler for lite. Anonymkode: f6212...d2d Risikoen burde være butikken sin når de skal erstatte kassepersonale med selvbetjening. Det er lett å velge feil vare eller overse noe. 4 ting er riktignok en vel stor forglemmelse, men mange sliter med organisering og glemsomhet.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #63 Skrevet 25. november 2021 theTitanic skrev (16 minutter siden): Risikoen burde være butikken sin når de skal erstatte kassepersonale med selvbetjening. Det er lett å velge feil vare eller overse noe. 4 ting er riktignok en vel stor forglemmelse, men mange sliter med organisering og glemsomhet. Ja, hvorfor blir ikke alle mennesker fulgt av minst én politimann hele dagen og natten? Folk må jo tross alt passes på når de ferdes ute hvor det er så mange regler å forholde seg til! Eller så kan man faktisk forvente at folk oppfører seg? Anonymkode: 0618f...b19
Liberal Skrevet 25. november 2021 #64 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det blir vel bot og saken vil være på uttømmende politiattest i 2 år. Synd at kjeltringer utnytter selvbetjente kasser men det er bra at kameraovervåkningen fungerer. Anonymkode: 8a86d...7b6 Dette er bare tull. En sak som dette havner hverken på vanlig eller uttømmende politiattest!
Gjest Nimbus2000 Skrevet 25. november 2021 #65 Skrevet 25. november 2021 Kaur skrev (2 timer siden): Kommer til å bli henlagt for et så lite beløp men det blir registrert på deg at du er anmeldt. Blir det henlagt når TS har innrømt at hun er skyldig? Da er det jo null jobb for politiet å sende henne et forelegg og skrive tyv på rullebladet hennes. Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør. Men om trådstarter trekker tilståelståelsen så blir det mer jobb for politiet å sende henne forelegg. Da må de bevise at hun gjorde det med vilje og at det ikke var et uhell. Det gidder de nok ikke for noen tikroninger.
Gjest Nimbus2000 Skrevet 25. november 2021 #66 Skrevet 25. november 2021 (endret) theTitanic skrev (1 time siden): Risikoen burde være butikken sin når de skal erstatte kassepersonale med selvbetjening. Det er lett å velge feil vare eller overse noe. 4 ting er riktignok en vel stor forglemmelse, men mange sliter med organisering og glemsomhet. Fordelen til trådstarter er at "enhver rimelig tvil skal komme tiltalte til gode". I tillegg til at politiet må prioritere hvilke saker de skal ta og da blir nok denne saken nedprioritert. Det er jo egentlig ikke et tyveri. For trådstarter har jo betalt for varene. Det vil være forsøk på tyveri av varer for under 100 kroner. Og hvor tiltalte mener det var et uhell. Så trekker trådstarter tilståelsen så vil jeg si hun har gode kort på hånden. Ville vært rart om politiet skal prioritere denne saken. Politiet vet også at folk under press kan tilstå ting de ikke har gjort. Endret 25. november 2021 av Nimbus2000
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #67 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er skikkelig fortvila, flau å skamfull over dette.. Jeg var i butikken her en dag å brukte selvskanningskassen, der "glemte" jeg å slå inn 4 varer og når jeg skulle betale så kom det opp tilfeldig kontroll. En ansatt i butikken kom bort å tok kontrollen å så at det var 4 varer jeg ikke hadde scanna inn. Jeg beklaget så mye å sa at jeg hadde det veldig travelt å ikke fikk med meg alt. Hun slo inn alle varene på ny og jeg betalte for alt sammen. Dagen etterpå kommer butikksjefen å sier han vil snakke med meg. Kommer inn på kontoret hans og han sier jeg blir anmeldt pga jeg prøvde å stjele disse varene som hadde en verdi på 96kr. Jeg ble helt måløs å prøvde å forklare at jeg trodde jeg hadde fått med meg alt men pga dårlig tid og stress så gjorde jeg ikke det. Han hadde sett på overvåkingskamera at han mente tydelig at dette ble gjort med vilje. Men allikevel ble jeg anmeldt og følte meg så presset at jeg ikke fikk frem ett ord å skrev under.. Er så redd for hva som skjer videre nå med denne anmeldelsen at jeg er konstant kvalm, får ikke sove å spiser ikke. Beløpet er jo lite og jeg betalte jo for varene.. hva kan jeg forvente meg av denne saken?? Anonymkode: 8ebd0...221 Dersom alle skulle «glemt» 4 varer når de hadde handlet på selvbetjent… Anonymkode: 5f989...8dc 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #68 Skrevet 25. november 2021 Det er så fint med selvbetjente kasser! Da trenger man stort sett aldri å betale for alle varene. Jeg har spart så mye penger på selvbetjente kasser. Synd du ble tatt, TS. Men ikke gi opp. Neste gang slipper du unna! Anonymkode: 5f508...9ec
Lill3My Skrevet 25. november 2021 #69 Skrevet 25. november 2021 Bruker alltid selvbetjening. Går mye fortere og blir mer bevisst på hvor mye ting koster. Setter kurven på en side og pose eller ransel på den andre siden. Scanner en vare, setter den i baggen, scanner neste vare osv. skjønner ikke hvordan en da kan hoppe over eller glemme å slå inn flere ting 1
Mezzosoprena Skrevet 25. november 2021 #70 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor tror du butikkene har selvbetjente kasser? Det er jo noe som reduserer behovet for manuelle kasser. Nei, de manuelle kassene forsvinner ikke helt fordi det alltids er noen kunder som ikke greier å bruke de selvbetjente og man trenger en backup hvis noe skjer med de selvbetjente, men man reduserer jo behovet til 1-2 manuelle kasser i butikker som før ofte hadde 5-6 manuelle kasser. Anonymkode: ca0e7...0e7 Du tror at ansatte i dagligvarebransjen bare sitter å scanner varer i kassa, liksom? Jeg er enig med den som sier at dette bare er synsing - et bittelite googlesøk gir blant annet dette - fra nettsiden Fri Fagbevegelse (min utheving): Kristiansen forteller at han ikke kjenner til noen tilfeller hvor antall ansatte har gått ned på grunn av de nye kassene. – Vi har tatt over varepåfylling fra leverandørene, så mange butikker har måttet øke antall ansatte. Vi trenger de ansatte vi har, sier han. Kassene kommer heller ikke til å være avgjørende for bemanningssituasjonen i framtida. Den største trusselen er grensehandel og netthandel, mener han. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #71 Skrevet 25. november 2021 48 minutter siden, Teatrica said: Du tror at ansatte i dagligvarebransjen bare sitter å scanner varer i kassa, liksom? Jeg er enig med den som sier at dette bare er synsing - et bittelite googlesøk gir blant annet dette - fra nettsiden Fri Fagbevegelse (min utheving): Kristiansen forteller at han ikke kjenner til noen tilfeller hvor antall ansatte har gått ned på grunn av de nye kassene. – Vi har tatt over varepåfylling fra leverandørene, så mange butikker har måttet øke antall ansatte. Vi trenger de ansatte vi har, sier han. Kassene kommer heller ikke til å være avgjørende for bemanningssituasjonen i framtida. Den største trusselen er grensehandel og netthandel, mener han. Og leverandørenes ansatte, som ikke lengre gjør varepåfylling? Anonymkode: 10d8f...992
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #72 Skrevet 25. november 2021 Du glemte ikke noe som helst, du gamblet med å stjele og ble tatt. Heldigvis. Min lokale matbutikk forsøkte selvbetjeningskasser i to år, men måtte slutte fordi folk stjal som ravner. Det er ikke noen forglemmelse, det er noe dere gjør med viten og vilje. Håper du gremmes og skjems over dette i lang tid, og er mer ærlig heretter. Lokalbutikken gikk for øvrig ikke ned i antall ansatte med selvbetjeningskasser, faktisk ansatte de flere. Anonymkode: 6e2b2...211
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #73 Skrevet 25. november 2021 Been there, done that. Heldigvis løste det seg i konfliktrådet, og jeg sitter nå her med denne saken helt ute av verden. Ekstremt skamfullt der og da, men det går heldigvis over med tiden, og man lærer med den ene gangen man har blitt tatt. Det er vel derfor de slår så hardt ned på det også fordi virkningen av det er så effektiv. Anonymkode: fac36...5d8
Fredrikke26 Skrevet 25. november 2021 #74 Skrevet 25. november 2021 Du har vel ikke glemt deg her, men selvfølgelig lov å prøve seg hvis det får deg til å føle deg bedre...😉 Det går heldigvis fort over og har ikke noen store konsekvenser for deg!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #75 Skrevet 30. november 2021 On 11/25/2021 at 7:53 PM, AnonymBruker said: Og leverandørenes ansatte, som ikke lengre gjør varepåfylling? Anonymkode: 10d8f...992 Dette er jo oftest sjåførene som måtte komme inn og kjappe seg å legge ting på hyllene, eller som oftest bare kjøre inn en palle på lager og stikke av 😳🙈 Jeg tviler på at de får mindre jobb, akkurat. Ikke på grunn av selvbetjeningskasser ihvertfall, men av netthandel - kanskje. Men det trengs transportbud der også jo. Anonymkode: 8bdd9...0e1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #76 Skrevet 21. juni 2022 Jeg har selv vært så stressa at jeg har vært en annen plass i hodet og glemt å scanne noen av varene jeg tok med til selv skanning kassa. . Dreiv og styrte frustrert med snus-valg på skjermen da de var fri for de to typene jeg brukte, glemte helt at det var flere varer jeg ikke hadde slått inn.. For sen på jobb i tillegg. Jeg oppdaget det heldigvis hjemme om kvelden, og dro på butikken med det samme de åpnet morgenen etter.. Men jeg turte ikke si i fra så jeg plukket de samme varene jeg hadde glemt å slå inn dagen før, og slo de inn to ganger og betalte og dro😅 Fy flate jeg hadde dødd om det hadde vært kontroll den dagen før ass.. Anonymkode: 44b33...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå