Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjer nok ikke så mye med akkurat denne episoden, men siden du er anmeldt og om det skjer igjen så vil den nok ha betydning. 
Men dette ble jo gjort bevisst fra din side, og butikksjefens ord står sterkere enn ditt ord. 

Så du bør nok ikke «glemme» så mye som en drue igjen.

Anonymkode: 0a3d1...ea6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det sier seg aldeles ikke selv. Alt du gjør er å synse.

Anonymkode: 762ad...d8d

Hvorfor tror du butikkene har selvbetjente kasser? Det er jo noe som reduserer behovet for manuelle kasser. Nei, de manuelle kassene forsvinner ikke helt fordi det alltids er noen kunder som ikke greier å bruke de selvbetjente og man trenger en backup hvis noe skjer med de selvbetjente, men man reduserer jo behovet til 1-2 manuelle kasser i butikker som før ofte hadde 5-6 manuelle kasser. 

Anonymkode: ca0e7...0e7

• Liker 1
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)

Husk at du kan trekke tilståelsen din. Da blir kanskje saken henlagt. Forklar at du følte deg presset til å tilstå at du stjal når det egentlig kun var et uhell. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det sier seg aldeles ikke selv. Alt du gjør er å synse.

Du må gjerne si hva som er synsing. Eller tenker du at det er synsing å definere en kopp til å være en gjenstand som man kan fylle med væske, eller en stol til å være ett sitteredskap også?

Anonymkode: 10d8f...992

• Liker 1
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jævlig mye beskyldinger her da, sitter i kassa selv, og det er fortere gjort enn dere tror å gjøre feil - selv for oss "proffe". Flere kunder har kommet tilbake og påpekt at feil strekkode på 6packen med øl er slått inn, da har de bare betalt for 1 istedenfor 6, så ja fort gjort!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, forstår godt at folk bruker de lell. Men poenget er at det blir da bare ditt ansvar at betalingen går riktig for seg.

Det blir sikkert ofte lite konsekvenser av det ja. Eller man kan vel bortvises/få utestengelse av den butikken hvis de mener du nasker flere ganger. 

Anonymkode: f6212...d2d

loveli skrev (54 minutter siden):

Du har et ansvar når du bruker selvskanningsstasjonen. Dersom du ikke klarer å forholde deg til reglene som er der så får det selvfølgelig konsekvenser. Hvis du ikke vil ha konsekvenser for feil du gjør så må du bli stortingspresident eller noe.

Eller så får du begynne å bruke vanlig kasse.

Man glemmer ikke å scanne 4(!!!) ting! 

Man har ansvar for å scanne alle varene på selvscanneren, og man har ansvar for å legge alle varene på rullebåndet når man går i betjent kasse. Det ene er ikke et tyngre ansvar enn det andre. Selvbetjeningskassene er satt opp så du har uscannede varer på en side og ferdigscannede på den andre. Det er umulig å gjøre feil om man er et normaltfungerende menneske. Men det er klart mulig å stjele. 

Anonymkode: 35863...792

• Liker 4
Skrevet

Å si for hva? Forklar hva du mener. 

Anonymkode: 0c9c0...14e

Forklar hva du spør om.

Anonymkode: 309cc...015

Skrevet

Jeg må le når jeg hører om folk som blir tatt i butikktyveri. At de ikke "skjønte" hvordan pakken med kjøttkaker plutselig befant seg på innerlomma. 

Minner meg om han presten som "falt" over en potet mens han hang opp kjøkkengardinene. Og måtte på legevakten for å få hjelp til å få ut poteten fra rumpa🤭🤭

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man har ansvar for å scanne alle varene på selvscanneren, og man har ansvar for å legge alle varene på rullebåndet når man går i betjent kasse. Det ene er ikke et tyngre ansvar enn det andre. Selvbetjeningskassene er satt opp så du har uscannede varer på en side og ferdigscannede på den andre. Det er umulig å gjøre feil om man er et normaltfungerende menneske. Men det er klart mulig å stjele. 

Hvorfor siterte du meg egentlig?

Tydeligvis roter jo TS når hun ikke klarer noe så enkelt som å scanne inn alle varene sine i selvbetjeningskassen, da er det kanskje best å bruke vanlig kasse? Regner med hun ikke "glemmer" 4 ting da, med mindre hun bruker lommene som handlekurv...

Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Jeg må le når jeg hører om folk som blir tatt i butikktyveri. At de ikke "skjønte" hvordan pakken med kjøttkaker plutselig befant seg på innerlomma. 

Minner meg om han presten som "falt" over en potet mens han hang opp kjøkkengardinene. Og måtte på legevakten for å få hjelp til å få ut poteten fra rumpa🤭🤭

Hvorfor måtte han til legevakten for det egentlig, er det ikke bare å vente? En bæsj er ikke så ulikt en potet og vil lett komme ut igjen. Med mindre han stappa den største folierte bakepoteten oppi der da.

Skrevet

Skjønner at det er flaut! Men som andre sier, det ordner seg. Tenker også det er bare positivt for deg at du fikk deg en liten stokk nå. Så gjør du ikke samme tabben igjen. 

Foreslår enkelt system, du setter kurven på en side, tar og og en vare, skanner de, og legger de på andre siden - omtrent nøyaktig slik de gjør i kassa. Da er risikoen for forglemmelse eller tabbe minimal, uansett hvor stresset man er, for det går helt automatisk. 👌

Tenk at selvbetjeningskasser er en gode vi fikk nettopp fordi de aller fleste er ærlige. De er superkjekke og sparer tid og stress til mange. Ikke minst også ansatte. Men da må vi faktisk være ærlige, sånn at det fungerer. 

Anonymkode: 8bdd9...0e1

Selvbetjeningskasser er ikke et «gode» de som handler har «fått», det er kun innført for å redusere butikkenes lønnsutgifter og la kundene ta jobben selv (ubetalt og uten at vareprisene reduseres)

Selvbetjente kasser er positivt! Butikkene nedbemanneræt allerede før, men de få ansatte på jobb måtte både betjene kasser og kunder og legge ut varer og rydde. Nå fikk de bedre tid til andre oppgaver enn det kjedeligste av alle, kasse. 

Anonymkode: 8bdd9...0e1

Og du tror virkelig at butikkene har behov for like høy bemanning når kundene tar kassa-jobben selv? :klo: 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvsagt er det mulig å gjøre feil selv om man er et «normaltfungerende» menneske. De som jobber i butikk og har fått opplæring i både kassasystemet og PLU-koder gjør også feil... 🙄

Anonymkode: 4747b...27f

• Liker 3
Skrevet
Hannah80 skrev (8 minutter siden):

Tja. Hvis man er veldig stressa hender det man faktisk kan gjøre dumme ting som å legge ting i lommene hvis man glemmer seg, helt reelt. 

Men det er jo selvsagt dumt det også, fordi man like fullt blir tatt for nasking hvis det er kontroll. 

Anonymkode: ca0e7...0e7

Skrevet

Selvscanning-kasser er en flott ting, slipper kassakø. Jeg bruker dem uansett hvor mange varer jeg har handlet. 

Scannere som man holder i hånden og scanner varene med etter hvert, er verre. En gang ble en vare ikke scannet og jeg ble kjempeflau! Ble plukket ut i tilfeldig kontroll den gangen. Har vært blånøye etter det, det holdt med en gang!

Anonymkode: afa5e...ee1

• Liker 1
Skrevet
FastShadesKåre skrev (2 timer siden):

Skal du til USA i nærmeste fremtid? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke nå lenger i alle fall. 

Anonymkode: 45352...294

Dette er jo bare sprøyt. Tror dere virkelig amerikanske myndigheter har innsyn i det norske strafferegisteret?

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må gjerne si hva som er synsing. Eller tenker du at det er synsing å definere en kopp til å være en gjenstand som man kan fylle med væske, eller en stol til å være ett sitteredskap også?

Anonymkode: 10d8f...992

Det er synsing å ikke underbygge påstandene dine med kilder. Eksemplene dine om kopper og stoler er ikke relevant for tema.

Skrevet

Kommer til å bli henlagt for et så lite beløp men det blir registrert på deg at du er anmeldt. 

Skrevet
23 minutter siden, skruttveig said:

Jævlig mye beskyldinger her da, sitter i kassa selv, og det er fortere gjort enn dere tror å gjøre feil - selv for oss "proffe". Flere kunder har kommet tilbake og påpekt at feil strekkode på 6packen med øl er slått inn, da har de bare betalt for 1 istedenfor 6, så ja fort gjort!

Men de fleste skriver da at de kan forstå at man kan glemme en vare eller ikke få slått inn en vare..det spesielle er jo at det er fire varer som er "glemt". Pleier du å gjøre feil med fire varer per kunde? Ellers enig med deg i at det er fort gjort mht 1 vare her og der. Kanskje til og med to, men fire? 

Anonymkode: d5078...39b

• Liker 4
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Ja hvis man har veldig mange varer, er nybegynner på de selvbetjente som jeg fortsatt er (står og slår inn treigt og matcher en og en med skjermen flere ganger som en gammal dame, fordi jeg er redd for nettopp det som skjedde med TS) og har det travelt i tillegg kan det jo skje... jeg har slått inn kanskje 4-5 varer feil på samme kassalapp i det verste covid-julerushet i fjor, da var det jo dobbeltscanning som var problemet, så det ble for mye istedenfor for lite.. men man lærer seg jo å høre at det er for mange pip og korrigerer det før man ber kunden betale. Ser mange nye ansatte ikke klarer å registrere dette, så da er det kanskje det samme for kundene? 

Skrevet

Du glemte 4 ting? Sorry, den tror jeg ikke på.

Anonymkode: 351f9...c04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...