AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #21 Skrevet 25. november 2021 Honey Dew skrev (Akkurat nå): Hva betyr ledde? Feil bøyning av å le tenker jeg... Anonymkode: 594f9...6f2 1
Honey Dew Skrevet 25. november 2021 #22 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feil bøyning av å le tenker jeg... Anonymkode: 594f9...6f2 Åja, da er det lo. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #23 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er risikoen med å betale i selvskanningen: de kan ta deg for det uansett om det var med vilje eller et uhell. Jeg betaler aldri der om jeg har flere varer enn jeg kan telle på én hånd. Tryggere å gå til vanlig kasse, da er det ikke din feil om du betaler for lite. Anonymkode: f6212...d2d HI hadde det travelt og det er ofte lang kø i betjente kasser. Jeg har måttet trykke på hjelp-knappen fordi jeg ikke fikk scannet inn par varer. En gang jeg hadde det travelt ga jeg blaffen, varen kostet ti kroner. Jeg bruker selvbetjente kasser når det er kø, selv om jeg har mange varer. Jeg tror ikke du får bot og heller ikke at det kommer på rullebladet ditt. Politiet har ikke tid til sånne ting. De er underbemannet. Anonymkode: 0c9c0...14e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #24 Skrevet 25. november 2021 FastShadesKåre skrev (43 minutter siden): Skal du til USA i nærmeste fremtid? Har ingenting å si. Anonymkode: 0a685...0e8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #25 Skrevet 25. november 2021 Skjønner at det er flaut! Men som andre sier, det ordner seg. Tenker også det er bare positivt for deg at du fikk deg en liten stokk nå. Så gjør du ikke samme tabben igjen. Foreslår enkelt system, du setter kurven på en side, tar og og en vare, skanner de, og legger de på andre siden - omtrent nøyaktig slik de gjør i kassa. Da er risikoen for forglemmelse eller tabbe minimal, uansett hvor stresset man er, for det går helt automatisk. 👌 Tenk at selvbetjeningskasser er en gode vi fikk nettopp fordi de aller fleste er ærlige. De er superkjekke og sparer tid og stress til mange. Ikke minst også ansatte. Men da må vi faktisk være ærlige, sånn at det fungerer. Anonymkode: 8bdd9...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #26 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ingenting å si. Anonymkode: 0a685...0e8 Å si for hva? Forklar hva du mener. Anonymkode: 0c9c0...14e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #27 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): HI hadde det travelt og det er ofte lang kø i betjente kasser. Jeg har måttet trykke på hjelp-knappen fordi jeg ikke fikk scannet inn par varer. En gang jeg hadde det travelt ga jeg blaffen, varen kostet ti kroner. Jeg bruker selvbetjente kasser når det er kø, selv om jeg har mange varer. Jeg tror ikke du får bot og heller ikke at det kommer på rullebladet ditt. Politiet har ikke tid til sånne ting. De er underbemannet. Anonymkode: 0c9c0...14e Ja, forstår godt at folk bruker de lell. Men poenget er at det blir da bare ditt ansvar at betalingen går riktig for seg. Det blir sikkert ofte lite konsekvenser av det ja. Eller man kan vel bortvises/få utestengelse av den butikken hvis de mener du nasker flere ganger. Anonymkode: f6212...d2d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #28 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Selv om det var en forglemmelse - så HAR man jo stjålet varen. Om det var uaktsomt eller ikke skiller jo uansett ikke loven på. Anonymkode: c1ec3...d92 Jo, det er jo nettopp det loven skiller på. For å straffes for mindre tyveri, må man ha handlet forsettlig. Ikke nok at man «glemte seg», altså uaktsomhet.foreslår at du leser straffeloven selv 😊 Når det er sagt forstår jeg første innlegget til TS som at hun gjorde det med vilje? I så fall kan hun nok vente seg et forelegg (eller en påtaleunnlatelse) i posten. Anonymkode: 44ae1...55c 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #29 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner at det er flaut! Men som andre sier, det ordner seg. Tenker også det er bare positivt for deg at du fikk deg en liten stokk nå. Så gjør du ikke samme tabben igjen. Foreslår enkelt system, du setter kurven på en side, tar og og en vare, skanner de, og legger de på andre siden - omtrent nøyaktig slik de gjør i kassa. Da er risikoen for forglemmelse eller tabbe minimal, uansett hvor stresset man er, for det går helt automatisk. 👌 Tenk at selvbetjeningskasser er en gode vi fikk nettopp fordi de aller fleste er ærlige. De er superkjekke og sparer tid og stress til mange. Ikke minst også ansatte. Men da må vi faktisk være ærlige, sånn at det fungerer. Anonymkode: 8bdd9...0e1 Selvbetjente kasser er ikke kun positivt. Mange mister jobben fordi det ikke er behov for de butikkansatte. Ts vil ikke få bot. Det kommer an på hvor hun bor. I de fleste byer har ikke politiet rom for små saker. Anonymkode: 0c9c0...14e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #30 Skrevet 25. november 2021 Nå var det jo også slik at TS ble plukket i kontroll, sluppet fri, men sjefen ville snakke med henne dagen etter. 4 varer er for mange til bare være forglemmelse. Og det er sikkert heller ikke første gangen. Det kan også være at sjefen i butikken har flere videoer av TS der hun lar være å betale for et par ting, og han har merket det for en stund siden. TS, hvis du tenker at det kan være tilfelle, så ville jeg kanskje ikke begynt å krangle nå på den boten. Derimot hvis det er virkelig første gang, da kan du jo protestere. Anonymkode: 8bdd9...0e1 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #31 Skrevet 25. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Selvbetjente kasser er ikke kun positivt. Mange mister jobben fordi det ikke er behov for de butikkansatte. Ts vil ikke få bot. Det kommer an på hvor hun bor. I de fleste byer har ikke politiet rom for små saker. Anonymkode: 0c9c0...14e Selvbetjente kasser er positivt! Butikkene nedbemanneræt allerede før, men de få ansatte på jobb måtte både betjene kasser og kunder og legge ut varer og rydde. Nå fikk de bedre tid til andre oppgaver enn det kjedeligste av alle, kasse. Anonymkode: 8bdd9...0e1 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #32 Skrevet 25. november 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Selvbetjente kasser er ikke kun positivt. Mange mister jobben fordi det ikke er behov for de butikkansatte. Ts vil ikke få bot. Det kommer an på hvor hun bor. I de fleste byer har ikke politiet rom for små saker. Anonymkode: 0c9c0...14e Har du statistikk eller kilder på dette? Jeg tror det er en seiglivet myte. Anonymkode: 762ad...d8d 1
Gjest loveli Skrevet 25. november 2021 #33 Skrevet 25. november 2021 Du har et ansvar når du bruker selvskanningsstasjonen. Dersom du ikke klarer å forholde deg til reglene som er der så får det selvfølgelig konsekvenser. Hvis du ikke vil ha konsekvenser for feil du gjør så må du bli stortingspresident eller noe. Eller så får du begynne å bruke vanlig kasse. Man glemmer ikke å scanne 4(!!!) ting!
Gjest loveli Skrevet 25. november 2021 #34 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): HI hadde det travelt og det er ofte lang kø i betjente kasser. Jeg har måttet trykke på hjelp-knappen fordi jeg ikke fikk scannet inn par varer. En gang jeg hadde det travelt ga jeg blaffen, varen kostet ti kroner. Jeg bruker selvbetjente kasser når det er kø, selv om jeg har mange varer. Jeg tror ikke du får bot og heller ikke at det kommer på rullebladet ditt. Politiet har ikke tid til sånne ting. De er underbemannet. Anonymkode: 0c9c0...14e Håper du i det minste slo inn en vare til verdi av 20kroner når du ikke scannet dine to varer til 10kroner? Eller tenkte du at butikken skal betale for at du har dårlig tid? Kanskje du slo inn et par ekstra wienerbrød neste dag for å i det minste gjøre opp for deg? Skulle alle i Norge tatt 20 kroner fra butikkene i året hadde det blitt et tap på 100.000.000,00,-. Hva skjer med det moralske passet til enkelte?
RockyRose Skrevet 25. november 2021 #35 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Feil bøyning av å le tenker jeg... Anonymkode: 594f9...6f2 Dialekt tenkjer eg 😉 Vi seier "eg ledde"
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #36 Skrevet 25. november 2021 Dette var jo dumt, var det bare en forglemmelse eller var det faktisk forsøk på nasking? Uansett så kan jo dette beklageligvis få konsekvenser, i verste fall en kort fengselsstraff eller bot. Rent praktisk så var det jo kanskje litt dumt at du faktisk gikk tilbake dagen etter, det er jo mye kameraovervåkning i butikker i dag, og kameraopptak fra dagen før vil normalt være tilgjengelig. Sånn i praksis ville jeg kanskje ha ventet en god stund med å gå tilbake til samme butikk dersom jeg visste med meg selv at jeg hadde glemt det. Anonymkode: ca0e7...0e7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #37 Skrevet 25. november 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Har du statistikk eller kilder på dette? Jeg tror det er en seiglivet myte. Anonymkode: 762ad...d8d Det sier seg selv. Bedrifter vil ha lavest mulig lønnsutgifter, men ikke så dårlig at tjenesten/varene de tilbyr ikke blir for dårlig til å være konkurransedyktige. Maskiner og at vi gjør jobben selv i butikken gjør at butikkansatte ikke trenger å gjøre samme jobben, som frigir tid og kapasitet som nedjusterer arbeidsstokken og lønnsutgiftene. Hvorfor ellers skulle butikker ha selvbetjening? For å være den stiligste mest innovative matbutikken? Anonymkode: 10d8f...992 1
Ugresset Skrevet 25. november 2021 #38 Skrevet 25. november 2021 Du nasket bevisst fire varer og du ble tatt. Skjerp deg! 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #39 Skrevet 25. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det sier seg selv. Bedrifter vil ha lavest mulig lønnsutgifter, men ikke så dårlig at tjenesten/varene de tilbyr ikke blir for dårlig til å være konkurransedyktige. Maskiner og at vi gjør jobben selv i butikken gjør at butikkansatte ikke trenger å gjøre samme jobben, som frigir tid og kapasitet som nedjusterer arbeidsstokken og lønnsutgiftene. Hvorfor ellers skulle butikker ha selvbetjening? For å være den stiligste mest innovative matbutikken? Anonymkode: 10d8f...992 Det sier seg aldeles ikke selv. Alt du gjør er å synse. Anonymkode: 762ad...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #40 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er skikkelig fortvila, flau å skamfull over dette.. Jeg var i butikken her en dag å brukte selvskanningskassen, der "glemte" jeg å slå inn 4 varer og når jeg skulle betale så kom det opp tilfeldig kontroll. En ansatt i butikken kom bort å tok kontrollen å så at det var 4 varer jeg ikke hadde scanna inn. Jeg beklaget så mye å sa at jeg hadde det veldig travelt å ikke fikk med meg alt. Hun slo inn alle varene på ny og jeg betalte for alt sammen. Dagen etterpå kommer butikksjefen å sier han vil snakke med meg. Kommer inn på kontoret hans og han sier jeg blir anmeldt pga jeg prøvde å stjele disse varene som hadde en verdi på 96kr. Jeg ble helt måløs å prøvde å forklare at jeg trodde jeg hadde fått med meg alt men pga dårlig tid og stress så gjorde jeg ikke det. Han hadde sett på overvåkingskamera at han mente tydelig at dette ble gjort med vilje. Men allikevel ble jeg anmeldt og følte meg så presset at jeg ikke fikk frem ett ord å skrev under.. Er så redd for hva som skjer videre nå med denne anmeldelsen at jeg er konstant kvalm, får ikke sove å spiser ikke. Beløpet er jo lite og jeg betalte jo for varene.. hva kan jeg forvente meg av denne saken?? Anonymkode: 8ebd0...221 Hvorfor skriver du "glemte"? Npr du skriver det slik så antar jeg at du forsøke rå formidle at du faktisk unnlot å scanne de varene med vitende og vilje. Hvorfor dro du tilbake til samme butikk igjen? Anonymkode: abfad...b76 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå