Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig fortvila, flau å skamfull over dette.. Jeg var i butikken her en dag å brukte selvskanningskassen, der "glemte" jeg å slå inn 4 varer og når jeg skulle betale så kom det opp tilfeldig kontroll. En ansatt i butikken kom bort å tok kontrollen å så at det var 4 varer jeg ikke hadde scanna inn. Jeg beklaget så mye å sa at jeg hadde det veldig travelt å ikke fikk med meg alt. Hun slo inn alle varene på ny og jeg betalte for alt sammen. Dagen etterpå kommer butikksjefen å sier han vil snakke med meg. Kommer inn på kontoret hans og han sier jeg blir anmeldt pga jeg prøvde å stjele disse varene som hadde en verdi på 96kr. Jeg ble helt måløs å prøvde å forklare at jeg trodde jeg hadde fått med meg alt men pga dårlig tid og stress så gjorde jeg ikke det. Han hadde sett på overvåkingskamera at han mente tydelig at dette ble gjort med vilje. Men allikevel ble jeg anmeldt og følte meg så presset at jeg ikke fikk frem ett ord å skrev under.. Er så redd for hva som skjer videre nå med denne anmeldelsen at jeg er konstant kvalm, får ikke sove å spiser ikke. Beløpet er jo lite og jeg betalte jo for varene.. hva kan jeg forvente meg av denne saken??

Anonymkode: 8ebd0...221

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke.

Hva så du for deg av konsekvenser da du tok valget om å stjele?

Tror du butikkene kan overleve med at det er fritt frem å stjele så lenge du betaler de få gangene du blir tatt?

Anonymkode: 35863...792

• Liker 20
Skrevet

Det blir vel bot og saken vil være på uttømmende politiattest i 2 år.

Synd at kjeltringer utnytter selvbetjente kasser men det er bra at kameraovervåkningen fungerer.

Anonymkode: 8a86d...7b6

• Liker 14
Skrevet

Å glemne em ting kan skje, men fire..... Hadde ikke trodd deg jeg heller.

Anonymkode: 57130...d3d

• Liker 42
Skrevet

Hvordan er det mulig å glemme å skanne fire ting? Så stresset og travelt hadde du det ikke. Så glad de tok deg, og håper boten svir.

Anonymkode: cdde7...b61

• Liker 14
Skrevet

Det blir nok ingen sak videre, men de anmelder alle som nasker... Jeg glemte å betale for en maskara jeg hadde lagt i lomme en gang og fikk 6 mnd utestengelse for kjøpesenteret🙈😂 Den stakk opp av lomma, jeg hadde hendene full av andre varer å glemte den når jeg betalte...

Anonymkode: f816e...856

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det blir nok ingen sak videre, men de anmelder alle som nasker... Jeg glemte å betale for en maskara jeg hadde lagt i lomme en gang og fikk 6 mnd utestengelse for kjøpesenteret🙈😂 Den stakk opp av lomma, jeg hadde hendene full av andre varer å glemte den når jeg betalte...

Anonymkode: f816e...856

Samme hvor fulle hendene er så putter men ikke småting i lommene. Da er man bare dum.

Tror like lite at dette var et uhell som at TS "glemte" fire varer.

Anonymkode: 57130...d3d

• Liker 25
Skrevet

Ville ikke trodd deg jeg heller. Man «glemmer» ikke 4 varer. Strengt tatt skal det være vanskelig å glemme en eneste vare, all den tid man faktisk må bekrefte at alle varer er scannet før man kan gå videre til betaling. Ikke gå i selvbetjent om du ikke evner å sjekke at alt er scannet! Selv går jeg aldri i selvbetjent om jeg har mer enn 3-4 varer, fordi det er mitt ansvar å påse ar alt er scannet inn. Flere varer erlik mer jobb for meg, da går jeg likegodt i betjent. Spekulativ opptreden av deg, en vare ville du muligens kommet unna med, men 4, det blir for dumt.

Anonymkode: 71e7e...831

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det blir vel bot og saken vil være på uttømmende politiattest i 2 år.

Synd at kjeltringer utnytter selvbetjente kasser men det er bra at kameraovervåkningen fungerer.

Anonymkode: 8a86d...7b6

Nope ikke bot.

Anonymkode: 40f59...9f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er skikkelig fortvila, flau å skamfull over dette.. Jeg var i butikken her en dag å brukte selvskanningskassen, der "glemte" jeg å slå inn 4 varer og når jeg skulle betale så kom det opp tilfeldig kontroll. En ansatt i butikken kom bort å tok kontrollen å så at det var 4 varer jeg ikke hadde scanna inn. Jeg beklaget så mye å sa at jeg hadde det veldig travelt å ikke fikk med meg alt. Hun slo inn alle varene på ny og jeg betalte for alt sammen. Dagen etterpå kommer butikksjefen å sier han vil snakke med meg. Kommer inn på kontoret hans og han sier jeg blir anmeldt pga jeg prøvde å stjele disse varene som hadde en verdi på 96kr. Jeg ble helt måløs å prøvde å forklare at jeg trodde jeg hadde fått med meg alt men pga dårlig tid og stress så gjorde jeg ikke det. Han hadde sett på overvåkingskamera at han mente tydelig at dette ble gjort med vilje. Men allikevel ble jeg anmeldt og følte meg så presset at jeg ikke fikk frem ett ord å skrev under.. Er så redd for hva som skjer videre nå med denne anmeldelsen at jeg er konstant kvalm, får ikke sove å spiser ikke. Beløpet er jo lite og jeg betalte jo for varene.. hva kan jeg forvente meg av denne saken??

Anonymkode: 8ebd0...221

Mammaen min ble tatt for å naske 1 leppestift. 

Sef. hun glemte den men de i butikken mente at hun stjålet den og henta vekter som ringte politiet og meg.

Jeg ledde som f. av hele saken ,politiet kjørte mamma hjem og hun fikk brev i posten senere med 2 år prøvetid.

Verst av alt var at mamma var så lei seg ,skamfull ,gråt masse og kunne ikke tro det som skjede. Gikk tom hos lege for full sjekk ......

Anonymkode: 4f074...a11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sef. hun glemte den men de i butikken mente at hun stjålet den og henta vekter som ringte politiet og meg.

Jeg ledde som f. av hele saken ,politiet kjørte mamma hjem og hun fikk brev i posten senere med 2 år prøvetid.

Verst av alt var at mamma var så lei seg ,skamfull ,gråt masse og kunne ikke tro det som skjede. Gikk tom hos lege for full sjekk ......

Du ledde...? 🤔

Anonymkode: 47223...0bd

• Liker 23
Skrevet

Selv om det var en forglemmelse - så HAR man jo stjålet varen. Om det var uaktsomt eller ikke skiller jo uansett ikke loven på. 

Hvis man bare kunne slippe unna med det ved å si «åh, jeg glemte å betale for denne leppestiften, jeg betaler for den nå», så er jo det en åpen invitasjon til å naske. Man kan aldri med 100 prosent sikkerhet vite om det var med vilje eller en ærlig feil. 

Forstår at det er trasig å bli beskyldt for å stjele når det var en ærlig feil, men hva skal butikken gjøre? Du må ta ansvar for feilen. På en annen side, ingens liv har noen sinne ramlet sammen av å bli tatt for å naske for en hundrelapp. Dette er ikke en alvorlig forbrytelse. Dette går fint, du må bare ta straffen og gå videre i livet! 

Anonymkode: c1ec3...d92

• Liker 4
Skrevet

Skal du til USA i nærmeste fremtid? 

Skrevet
FastShadesKåre skrev (1 minutt siden):

Skal du til USA i nærmeste fremtid? 

Ikke nå lenger i alle fall. 

Anonymkode: 45352...294

• Liker 5
Skrevet

Du skriver i hovedinnlegget ditt, TS - at du "glemte" (du skrev selv glemte i hermetegn) å scanne fire varer... En liten freudiansk glipp der eller?

Og fire varer - virkelig? Jeg kan skjønne at en vare sklir for kjapt over scanneren til at den blir registrert altså, men med fire varer hadde jeg nok som butikksjef vært skeptisk til din forklaring jeg også!

• Liker 8
Skrevet

Du burde nektet å vedta noe som helst. Det er egentlig ikke tyveri før du har forlatt butikken med varene, og det er i bunn og grunn opp til butikken å bevise at hensikten din var å stjele. Tipper saken hadde blitt henlagt.

Høres egentlig rart ut hele greia. Hver gang jeg har blitt tatt ut i tilfeldig kontroll har de bare trykket meg videre, uten å kaste så mye som et blikk på varene mine (som da gjerne allerede er pakket ned i sekken uansett)

Anonymkode: 762ad...d8d

• Liker 5
Skrevet

uff skjønner du har det vondt❤️Det ordner seg. En liten notis på vandelsattest som du kanskje må forklare om du skal adoptere barn en dag. Du blir dessverre utelukket som kandidat i politiet, forsvaret, fengselsvesenet. Men ikke alle trenger å jobbe der heller👍Ikke stress, det er ikke krise❤️

• Liker 2
Skrevet

Dette er risikoen med å betale i selvskanningen: de kan ta deg for det uansett om det var med vilje eller et uhell. Jeg betaler aldri der om jeg har flere varer enn jeg kan telle på én hånd. Tryggere å gå til vanlig kasse, da er det ikke din feil om du betaler for lite.

Anonymkode: f6212...d2d

• Liker 3
Skrevet

Det skjer ikke noe annet enn at saken henlegges på bevisets stilling eller saksbehandlerkapasitet. 

Men at du klarer å slurve med deg fire varer som ikke scannes tror jeg ikke noe på, og skjønner godt at butikksjefen ikke gjør det heller. 

Anonymkode: 0b1c8...2ea

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva betyr ledde?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...