AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Vi har en 7 uker gammel baby som er skikkelig klistermerke. Helt fra dag 2 har vi ikke kunnet legge han ned og han samsover inntill meg på natten. På dagen sover han på meg eller i bæresele. Vi har et storesøsken som var lik og hos henne var soving etter 4 mnd et mareritt med oppvåkning hver time, byssing, pupp og vond samsoving for mor. Jeg er livredd dette gjentar seg med den nye babyen siden han også er klistermerke. Er det flere som har hatt klistermerkebarn hvor søvnen ikke ble katastrofe i 4-6mnd alderen? Anonymkode: 3f531...4c3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Jeg hadde det, han nektet å sove andre steder enn inntil meg. Det er forsåvidt et problem nå også for han sovner kun inntil meg ved byssing, men jeg klarte å legge han ned i sengen når han hadde sovnet tungt for da sov han videre. Om han våknet så var det lett å hysje han ned i søvn igjen for da var han så trøtt. Men han sover kun i egen seng ved kveldstid og sover der frem til midnatt og så må han over i min seng dersom jeg skal få sjangs på litt søvn. Det var sikkert ikke svaret du ville ha men 😅 Anonymkode: 94d29...228
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Ja, med min var det verst i starten, så gradvis bedre. Det begynte med at han kun sov på meg, så kunne han sove på far, så kunne han sove ved siden av meg osv. Fikk han over i egen seng og fikk kuttet nattammingen da han var 7 mnd, da var han ikke klistremerke lenger. Fortsatt glad i kos og nærhet, men ikke på den samme desperate måten. Anonymkode: d2058...633
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde det, han nektet å sove andre steder enn inntil meg. Det er forsåvidt et problem nå også for han sovner kun inntil meg ved byssing, men jeg klarte å legge han ned i sengen når han hadde sovnet tungt for da sov han videre. Om han våknet så var det lett å hysje han ned i søvn igjen for da var han så trøtt. Men han sover kun i egen seng ved kveldstid og sover der frem til midnatt og så må han over i min seng dersom jeg skal få sjangs på litt søvn. Det var sikkert ikke svaret du ville ha men 😅 Anonymkode: 94d29...228 Inntil som at han ligger på puppen, eller slik at du kan bevege deg? Samsoving skremmer meg ikke, men det å måtte ligge i en statisk ammestilling uten å kunne røre en muskel i 8t i strekk tar knekken på meg 😅 ikke lett med de klistermerkene 😅 Anonymkode: 3f531...4c3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, med min var det verst i starten, så gradvis bedre. Det begynte med at han kun sov på meg, så kunne han sove på far, så kunne han sove ved siden av meg osv. Fikk han over i egen seng og fikk kuttet nattammingen da han var 7 mnd, da var han ikke klistremerke lenger. Fortsatt glad i kos og nærhet, men ikke på den samme desperate måten. Anonymkode: d2058...633 Så bra! Gjorde dere noe for å tilvenne egen seng? Anonymkode: 3f531...4c3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra! Gjorde dere noe for å tilvenne egen seng? Anonymkode: 3f531...4c3 Vi prøvde jo egentlig å tilvenne til egen seng fra han var nyfødt, men da var det bare hylgråt. Ved 7 mnd begynte han å gråte "vanlig" for så å klare å finne roen selv. Vi gjorde altså ikke noe spesielt, det var ungen som ble klar. Anonymkode: d2058...633
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Begge mine har vært klistremerker, og ingen av dem ble det spesielt verre ved 4-6 måneder. Den som var verst, måtte riktignok bysses i søvn i månedsvis, og trengte samsoving på nattestid til langt over året. Den andre ble klar for å sove alene veldig mye tidligere, uten at vi hadde gjort noe spesielt for det. Babyen endret seg helt av seg selv. Anonymkode: c8cc0...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå