Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

For et år siden var kjæresten min utro med en kollega på fest. Så vidt jeg vet var det "bare" klining, men vet jo ikke helt sikkert. Det hadde i tillegg vært flørting mellom dem over en periode. Jeg fant det ut fordi en venninne / kollega av han fortalte meg det noen uker etter det skjedde. I løpet av de ukene jeg ikke visste noe, var kjæresten min annerledes mot meg, så jeg merka at det var noe. Da jeg konfronterte han, innrømte han det og la seg flat. Han gjorde det han kunne for at jeg ikke skulle gå fra han. 

Men, han jobber fortsatt med denne kollegaen, og de er også venner. Vi har avstandsforhold, så jeg er ikke en del av hverdagslivet hans. Jeg har kjent meg trygg på at han ikke føler noe for henne, men så dukker det med jevne mellomrom opp ting som trigger meg ift det som skjedde. Jeg har også et inntrykk av at hun egentlig er interessert i mer enn vennskap, noe som er basert på ting jeg har hørt fra felles venner. Men jeg sliter også fordi han fortsatt er venn med henne. For meg føles det til tider som at vennskapet er viktigere for han enn vårt forhold. 

Er dette forholdet liv laga når jeg klarer ikke å komme over det som skjedde? Føles som om jeg betaler prisen for noe han har gjort, det skal jo ikke være sånn? 

Anonymkode: bee60...fcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil snu på flisa og si at det er ikke liv laga når han er utro. Ikke nedverdige deg selv til å godta noe sånt, menn som holder på med flere kvinner samtidig er ikke noe å samle på. I tillegg har han vist at han har utrolig lite respekt for deg. 

En god partner skal aldri gjøre at du føler deg usikker eller utrygg! 

Anonymkode: 5b204...53f

• Liker 14
Skrevet

Var igjennom et brudd for noen år siden etter utroskap. Jeg virkelig prøvde å stole på partneren min igjen, men klarte ikke å fortsette forholdet. Prøvde noen mnd, men tillitten var ødelagt. Hver gang vi ikke var sammen, lurte jeg på hvem han var sammen med. Det gnagde så i meg at jeg valgte å gå.

Anonymkode: 99ed1...2e7

• Liker 3
Skrevet

Så lenge han fortsetter å være venn med henne, viser han hvor lojaliteten hans ligger. 

Anonymkode: 8e2dd...30b

• Liker 10
Skrevet

Noen klarer å komme over utroskap, andre ikke.

Jeg føler at når noen er utro, så har de valgt mellom partneren og sviket. Hva var viktigst for dem? Da trenger jeg ikke å velge, for da har de vist at jeg er andrevalget.

Nå er jo klining mindre alvorlig enn sex, men på den andre side, så hadde de en langvarig flørt + at han ikke hadde tenkt å fortelle det til deg. OG de er fortsatt venner.

Du klarer ikke å komme over det. Tror du han er typen til å gjøre slikt igjen? Han ville nok holdt det hemmelig denne gangen også i såfall.

Kanskje terapi kunne vært noe. Men om det tar vekk dine vonde følelser, så kurerer det nok ikke en umoralsk mann.

Jeg tilga en utro mann. Han var utro igjen. Jeg har selv vært utro én gang i ungdommen. Jeg slo opp med vedkommende, for jeg elsket han ikke. Jeg kunne aldri vært utro mot noen jeg elsker. Og det var stygt av meg. Jeg har aldri vært det siden. Jeg skammer meg for det jeg gjorde.

Anonymkode: b2088...860

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener at det at han holdt det skjult for deg og at du måtte få vite det av en tredjepart, det er det verste egentlig. Og at han har endret null og niks i oppførsel. Så hvordan skal du klare å stole på han?

Anonymkode: b9f09...ed0

• Liker 2
Skrevet

Det tar lang tid å komme over utroskap, ett år er ikke lenge nok i de fleste tilfeller. At noe dukker opp som trigger, er også helt normalt. Det kan hende du aldri kommer over det, tilgivelsen ligge hos deg. Om du ikke klarer å tilgi og gå videre, bør du gjøre det slutt. Klarer du å tilgi, stole på og legge det bak deg, er det mulig å gå videre med forholdet. Men tilgivelse og, spesielt, tillit tar tid å bygge opp. Det er bare du som kan bestemme om det er verdt det, om tilliten kan gjenoppstå og om du til slutt klarer å legge det bak deg. Det kan komme snikende eller aldri komme i det hele tatt... Du må kjenne godt etter i deg selv. Svarer ligger hos deg. 

Anonymkode: db4aa...5d1

• Liker 2
Skrevet

Man kommer aldri over det og får det aldri bra igjen før man dumper han og går videre 

Anonymkode: fb16f...e28

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde aldri fortsatt å være sammen med en som har vært utro, og spesielt ikke i et avstandsforhold. Har selv vært i det i flere år, og uten fullstendig tillit vil det ikke vare. Jeg hadde gått videre.

Anonymkode: 588d2...1f5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er dette forholdet liv laga når jeg klarer ikke å komme over det som skjedde?

Selvfølgelig klarer du ikke å komme over dette, han har innrømmet det fordi han måtte og du kan rett og slett ikke vite om du har fått hele historia. Pris deg lykkelig for at du ikke har investert mer i forholdet og at det er relativt praktisk å bryte med denne karen. Og så finner du deg en mer solid partner.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det tar lang tid å komme over utroskap, ett år er ikke lenge nok i de fleste tilfeller. At noe dukker opp som trigger, er også helt normalt. Det kan hende du aldri kommer over det, tilgivelsen ligge hos deg. Om du ikke klarer å tilgi og gå videre, bør du gjøre det slutt. Klarer du å tilgi, stole på og legge det bak deg, er det mulig å gå videre med forholdet. Men tilgivelse og, spesielt, tillit tar tid å bygge opp. Det er bare du som kan bestemme om det er verdt det, om tilliten kan gjenoppstå og om du til slutt klarer å legge det bak deg. Det kan komme snikende eller aldri komme i det hele tatt... Du må kjenne godt etter i deg selv. Svarer ligger hos deg. 

Anonymkode: db4aa...5d1

Tilgivelse betinger en omvendelse hos vedkommende du skal tilgi! Om ikke dette er på plass er tilgivelse helt meningsløst! Så det å "klare å tilgi" avhenger at partner har omvendt seg og ikke driver med slike ting lenger, da kan en tilgivelse skje med den prosessen det omfatter. I TS tilfelle har jo ikke dette skjedd, mannen holder på med denne kollegaen enda som en "venn" hva i alle dager er dette for noe?  Så svaret ligger ikke hos henne! Det ligger hos hennes mann og hans handlinger og ikke noe annet sted. Derfor er utroskap så ekstremt vanskelig å komme seg over og videre etter om man har som hensikt å redde forholdet. Det som skjer i de aller fleste tilfeller er at den som er sveket prøver over en tid, så går det ikke allikevel. Ofte basert på at den som har vært utro bare er lei seg over å bli tatt på fersken, ikke selve handlingen. Da er veien kort til ny utroskap. Legge det  bak seg uten en endring hos partner er ren selvskading og utrolig naivt. Hadde aldri funnet meg i at en partner som var utro selv med "bare klining" hadde fortsatt å være venn med den personen det gjaldt.

Skulle han ha reddet dette forholdet måtte han ha blokkert all kontakt med denne damen, og så om han virkelig mente alvor skiftet arbeidsplass. Først da kunne en slik prosess ha startet der TS kunne begynt å vurdere å tilgi, og så legge de bak seg. Før dette er på plass er det helt urealistisk at dette vil gå over tid. Hun vil føle seg utrygg  i dette forholdet for all fremtid når dette ikke skjer. Det er bare ikke verdt det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble, og angrer den dag i dag. 20 år etterpå. Men går sikkert snart… *null selvrespekt *

Anonymkode: aa9ff...5f3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde aldri fortsatt å være sammen med en som har vært utro, og spesielt ikke i et avstandsforhold. Har selv vært i det i flere år, og uten fullstendig tillit vil det ikke vare. Jeg hadde gått videre.

Anonymkode: 588d2...1f5

Har dere barn? Hvis ikke, gå.

Har opplevd noe tilsvarende selv, og han la seg langflat, gråt, ville ikke miste meg osv. Jeg valgte å tilgi ham. 

Vi hadde det veldig bra i mange år, før han var utro igjen. Da hadde vi plutselig barn og full pakke. Angrer så sinnsykt på at jeg ikke gikk første gangen. Det er nok ikke slik at man en gang er utro, er man alltid utro, men har man først trådt over en slik grenser er man absolutt kapabel til å være det igjen.

Det er vanskelig å gå siden man føler at man har investert så mye og at det blir et stort tap, men man finner faktisk noe bedre!

Anonymkode: 902aa...48f

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke dette her er noe som du trenger å godta. 

Anonymkode: 4302f...561

• Liker 2
Skrevet

Never settle for less! Er han utro vil han være det igjen. 

Anonymkode: 5b204...53f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...