AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Overskriften sier vel det meste. Jeg har følelser for min FWB/KK/FF (kjært barn har mange navn 🙈) og slipper derfor ikke andre menn ordentlig til. Dette er en relasjon som har vart i mange år og jeg har ikke noe nåværende ønske om å bryte den, da jeg koser meg sammen med han. Jeg er også klar over at han er "på jakt", men ikke gjør noe med noen andre. Vi har avtale om eksklusivitet. Siden han er "på jakt", er det en del forventninger blant felles venner om at også jeg skal vere det. Jeg kan ta meg noen sveiperunder på Tinder og gjerne chatte litt med noen aktuelle, men stopper med det. Blir aldri til at vi møtes, da jeg (som nevnt) har disse følelsene for FWB. Mange har gitt opp på å forstå hvorfor vi ikke bare blir sammen, men der må vel "feilien" sies å ligge hos han. Enten har han ingen romantiske følelser, eller så benekter han dem, eller så har han dem, men bare tenker at jeg ikke er den type dame han kan se for seg å bli kjæreste med. Jeg har barn, noe som selvsagt kompliserer ting i tillegg. Han er typisk "evig singel" og har lite/ingen ordentlig forholdserfaring fra før. Vi snakker om en mann over 40 år. Det å være sammen med ham gir meg glede og sommerfugler i magen, jeg ønsker ikke p stoppe relasjonen. Samtidig mener som sagt andre at jeg burde være åpen for beilere. Hva tenker det o'store KG om denne problemstillingen? Anonymkode: 43e0d...624
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Er vel helt åpenbart at du ikke burde være FF med noen du har følelser for. Han er på jakt og kan dumpe deg når som helst, kom deg ut å finn en ny du også, helst i forkjøpet av han! Huff tenk så mange år du har kastet bort på å være runkevotten til en som når som helst vil bytte deg ut.. Anonymkode: cfc4b...c50 7
ClausSaus Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Overskriften sier vel det meste. Jeg har følelser for min FWB/KK/FF (kjært barn har mange navn 🙈) og slipper derfor ikke andre menn ordentlig til. Dette er en relasjon som har vart i mange år og jeg har ikke noe nåværende ønske om å bryte den, da jeg koser meg sammen med han. Jeg er også klar over at han er "på jakt", men ikke gjør noe med noen andre. Vi har avtale om eksklusivitet. Siden han er "på jakt", er det en del forventninger blant felles venner om at også jeg skal vere det. Jeg kan ta meg noen sveiperunder på Tinder og gjerne chatte litt med noen aktuelle, men stopper med det. Blir aldri til at vi møtes, da jeg (som nevnt) har disse følelsene for FWB. Mange har gitt opp på å forstå hvorfor vi ikke bare blir sammen, men der må vel "feilien" sies å ligge hos han. Enten har han ingen romantiske følelser, eller så benekter han dem, eller så har han dem, men bare tenker at jeg ikke er den type dame han kan se for seg å bli kjæreste med. Jeg har barn, noe som selvsagt kompliserer ting i tillegg. Han er typisk "evig singel" og har lite/ingen ordentlig forholdserfaring fra før. Vi snakker om en mann over 40 år. Det å være sammen med ham gir meg glede og sommerfugler i magen, jeg ønsker ikke p stoppe relasjonen. Samtidig mener som sagt andre at jeg burde være åpen for beilere. Hva tenker det o'store KG om denne problemstillingen? Anonymkode: 43e0d...624 En liten filosofisk betraktning… Mon tro hvorfor det er slik at en dame i et forhold der hun ikke kan ta ham for gitt, og hvor hun vet at hun blir dumpet hvis hun ikke oppfører seg, vil ha en tendens til å fremdeles snakke om "sommerfugler i magen" selv etter (sitat) mange år? Kanskje noe både guttene og jentene på KG med fordel kunne reflektere litt over? 🙂 Endret 25. november 2021 av ClausSaus
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Huff tenk så mange år du har kastet bort på å være runkevotten til en som når som helst vil bytte deg ut.. For et menneskesyn du har. Hun sier hun har kost seg, og hatt det bra i relasjonen. Ethvert fast forhold kan også gå i oppløsning etter x år. ClausSaus skrev (2 timer siden): Kanskje noe både guttene og jentene på KG med fordel kunne reflektere litt over? 🙂 Problemet er at de fleste ikke ønsker denne nerven av usikkerhet, selv om den kanskje skaper den nødvendige spenningen. Vi vil være avslappet sammen med en partner vi føler oss trygg på. Det må finnes andre måter å ikke ta hverandre for gitt, enn å ha en slags terrorbalanse. Gutt 53 Anonymkode: c75a8...bfe 2
ClausSaus Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): For et menneskesyn du har. Hun sier hun har kost seg, og hatt det bra i relasjonen. Ethvert fast forhold kan også gå i oppløsning etter x år. Problemet er at de fleste ikke ønsker denne nerven av usikkerhet, selv om den kanskje skaper den nødvendige spenningen. Vi vil være avslappet sammen med en partner vi føler oss trygg på. Det må finnes andre måter å ikke ta hverandre for gitt, enn å ha en slags terrorbalanse. Gutt 53 Anonymkode: c75a8...bfe "Terrorbalansen" er der uansett. Det er når den går i glemmeboken at ting blir farlige. Hvilken reell visshet kan du ha om at kjæresten din ikke går fra deg i morgen? Hvordan vet du det? Det gjør du ikke. Du bare antar det. Men ved å anta det, og derfor ta kjæresten for gitt, øker du sannsynligheten for at h*n til slutt får nok og forlater deg. Det er ikke "behagelig" å ha en liten nagende frykt for å bli dumpet. Men det er veldig sunt for relasjonen å ikke kunne ta hverandre for gitt. Endret 25. november 2021 av ClausSaus 2
Majer Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 Han får oppleve forholdsfølelsen samtidig som han får ligge med andre. Vinn-vinn for han, men hvorfor er du med han om det potensielt kan ødelegge for deg på sikt? 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 4.11): Overskriften sier vel det meste. Jeg har følelser for min FWB/KK/FF (kjært barn har mange navn 🙈) og slipper derfor ikke andre menn ordentlig til. Dette er en relasjon som har vart i mange år og jeg har ikke noe nåværende ønske om å bryte den, da jeg koser meg sammen med han. Jeg er også klar over at han er "på jakt", men ikke gjør noe med noen andre. Vi har avtale om eksklusivitet. Siden han er "på jakt", er det en del forventninger blant felles venner om at også jeg skal vere det. Jeg kan ta meg noen sveiperunder på Tinder og gjerne chatte litt med noen aktuelle, men stopper med det. Blir aldri til at vi møtes, da jeg (som nevnt) har disse følelsene for FWB. Mange har gitt opp på å forstå hvorfor vi ikke bare blir sammen, men der må vel "feilien" sies å ligge hos han. Enten har han ingen romantiske følelser, eller så benekter han dem, eller så har han dem, men bare tenker at jeg ikke er den type dame han kan se for seg å bli kjæreste med. Jeg har barn, noe som selvsagt kompliserer ting i tillegg. Han er typisk "evig singel" og har lite/ingen ordentlig forholdserfaring fra før. Vi snakker om en mann over 40 år. Det å være sammen med ham gir meg glede og sommerfugler i magen, jeg ønsker ikke p stoppe relasjonen. Samtidig mener som sagt andre at jeg burde være åpen for beilere. Hva tenker det o'store KG om denne problemstillingen? Anonymkode: 43e0d...624 Og nettopp derfor strever kvinner mer med fwb relasjoner enn menn. Det er disse følelsene som er vanskelig å fornekte. Anonymkode: 1910d...35a 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 Jeg synes at du skal fortsette å være en uforpliktende sexpartner til denne mannen som han kan bruke når han vil og inntil han finner noe bedre. Sånn, det var vel det du ville høre? Anonymkode: 4775e...1a8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #10 Skrevet 28. november 2021 Jeg har aldri hatt følelser for en fwb, men når jeg har en fwb trives jeg med å ha det slik det er. Jeg søker ikke etter noen andre, og setter pris på det samme fra den jeg er med. Hvis jeg hadde fått følelser for en fwb, så hadde jeg nok trukket meg unna. Det er en rask vei til kjærlighetssorg. Han viser jo ganske tydelig at det ikke blir noe mer enn dette her. Anonymkode: 187ca...712 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #11 Skrevet 28. november 2021 Huff, at du orker 😕 Hvordan vil det føles den dagen han plutselig finner ei han vil slå seg til ro med? Hadde blitt kjempelei meg om det var én jeg egentlig var veldig glad i. Anonymkode: b74d5...a58 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #12 Skrevet 29. november 2021 Majer skrev (På 27.11.2021 den 18.36): Han får oppleve forholdsfølelsen samtidig som han får ligge med andre. Vinn-vinn for han, men hvorfor er du med han om det potensielt kan ødelegge for deg på sikt? Vi er eksklusive, han ligger ikke med andre. TS Anonymkode: 43e0d...624
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #13 Skrevet 29. november 2021 Hva er du ute etter, TS? Ønsker du en FF/KK/FWB eller ønsker du et forhold? For akkurat nå står du fast i førstnevnte og det lukker døren til sistnevnte. Jeg tror at du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å bli værende i denne relasjonen, og når den en gang ryker, blir det vanskeligere dess mer tid som går. Jeg forstår at det er vanskelig og at du ikke ønsker å bryte, men hva tror du er best for deg på sikt? Anonymkode: ebc01...a92 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #14 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er du ute etter, TS? Ønsker du en FF/KK/FWB eller ønsker du et forhold? For akkurat nå står du fast i førstnevnte og det lukker døren til sistnevnte. Jeg tror at du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å bli værende i denne relasjonen, og når den en gang ryker, blir det vanskeligere dess mer tid som går. Jeg forstår at det er vanskelig og at du ikke ønsker å bryte, men hva tror du er best for deg på sikt? Anonymkode: ebc01...a92 TS her 🙂 Det er jeg veldig usikker på....altså, hva jeg egentilig ønsker meg for framtiden på den fronten. Akkurat nå (og i overskuelig fremtid) er livet mitt rikelig komplisert nok pga. barnas far og omstendigeter rundt det. Å få en kjæreste hadde kun komplisert ting... Samtidig, så føler jeg jo et visst "press" fra samfunnet/venner/familie om i det minste "være på utkikk" etter en potensiell kjæreste... Så da prøvde jeg det, anonymt, på Tinder av alle plasser 🙈 Til min store overraskelse "klaffet" det verbalt med den ene av de mange som svipa. Har skrevet med han noen uker og han virker jo som en koselig kar, der vi både har endel felles referanser, samt humor og noen felles interesser. Han bor dog et godt stykke unna (ca. 3 timer..?) og har omtrent like dårlig forhold til sine barns mor som jeg har til mine barns far. Derfor er uansett det meste vi kunne blitt på sikt, kjærester/særboere. Så var det dette med kjemi da...som er så skummelt. Hva viss jeg ikke liker han når vi møtes? Vet fra før at kjemi er 100 ganger viktigere for meg enn utseene. Og VIL jeg virkelig forsøke dette?? Når jeg er tilfreds med den relasjonen jeg allerede har? Kommer jeg til å angre om jeg ikke møter han? Hvordan er det å ha en kjæreste som bor så langt borte eventuellt? Anonymkode: 43e0d...624
Blått Skrevet 30. november 2021 #15 Skrevet 30. november 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Vi er eksklusive, han ligger ikke med andre. TS Anonymkode: 43e0d...624 At han ikke ligger med andre, betyr jo ikke at han ikke dater. 1
Blått Skrevet 30. november 2021 #16 Skrevet 30. november 2021 On 11/25/2021 at 4:11 AM, AnonymBruker said: Overskriften sier vel det meste. Jeg har følelser for min FWB/KK/FF (kjært barn har mange navn 🙈) og slipper derfor ikke andre menn ordentlig til. Dette er en relasjon som har vart i mange år og jeg har ikke noe nåværende ønske om å bryte den, da jeg koser meg sammen med han. Jeg er også klar over at han er "på jakt", men ikke gjør noe med noen andre. Vi har avtale om eksklusivitet. Siden han er "på jakt", er det en del forventninger blant felles venner om at også jeg skal vere det. Jeg kan ta meg noen sveiperunder på Tinder og gjerne chatte litt med noen aktuelle, men stopper med det. Blir aldri til at vi møtes, da jeg (som nevnt) har disse følelsene for FWB. Mange har gitt opp på å forstå hvorfor vi ikke bare blir sammen, men der må vel "feilien" sies å ligge hos han. Enten har han ingen romantiske følelser, eller så benekter han dem, eller så har han dem, men bare tenker at jeg ikke er den type dame han kan se for seg å bli kjæreste med. Jeg har barn, noe som selvsagt kompliserer ting i tillegg. Han er typisk "evig singel" og har lite/ingen ordentlig forholdserfaring fra før. Vi snakker om en mann over 40 år. Det å være sammen med ham gir meg glede og sommerfugler i magen, jeg ønsker ikke p stoppe relasjonen. Samtidig mener som sagt andre at jeg burde være åpen for beilere. Hva tenker det o'store KG om denne problemstillingen? Anonymkode: 43e0d...624 Kan godt være at hans manglende erfaring gjør at han ikke sier så mye. Kan være du må være pådriveren her...? Jeg har ingen erfaring selv med å ha følelser for FWB.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #17 Skrevet 30. november 2021 Blått skrev (17 timer siden): Kan godt være at hans manglende erfaring gjør at han ikke sier så mye. Kan være du må være pådriveren her...? Jeg har ingen erfaring selv med å ha følelser for FWB. Godt mulig 🤷🏼♀️ Anonymkode: 43e0d...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå