Gå til innhold

Du som er, eller har vært servitør - hva synes du om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en dame i tidlig 30 årene, som gjerne går og spiser alene på restaurant. Spesielt om jeg tar meg en bytur kan jeg finne på å spise et stort måltid + 1-3 glass alkohol alt etter hvor mye jeg koser meg på stedet!

Føler jeg har fått et par dømmende blikk, ikke fra andre gjester, men fra servitører som serverer meg. De synes kanskje at det er rart at jeg drikker alene eller? Jeg vet ikke. Hva tror du?

Av og til når jeg har vært på bytur har jeg tatt restaurantbesøk relativt tidlig på dagen, på hverdager. Og bestilt en drink eller to, før det er "akseptert" på døgnet å skulle kose seg med en drink.

Anonymkode: 68dde...e57

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det ser koselig og harmonisk ut :) Tenker ikke noe rart om det

Anonymkode: 51a2e...f73

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke synes det var rart. Hørtes koselig ut :)

• Liker 2
Skrevet

TS her

Det var fint å høre! Jeg dømmer vel kanskje meg selv mest. Selv om jeg liker meg på restaurant alene føles det litt tabu/feil å bestille alkohol, men jeg synes liksom at det hører med til måltidet når jeg skal kose meg litt ekstra

Skrevet

Jeg pleide tenke "en gjest som ønsker alkohol til maten, akkurat som vanlig, akkurat som 99% av de voksne gjestene"

Jeg orket aldri bruke tid på å fundere på at du var alene, om du var på jobbreise, om du trivdes alene, om du ble sviktet på en date, om mannen din var forsinket, om du hadde noe å feire, om du hadde jobbet overtid og trengte mat, om du var nyinnflyttet, på besøk, på konferanse, pusset opp kjøkken, hadde mistet vannet hjemme eller om du var ensom, bare fordi du som en av mange gjester satt alene... Litt på samme måte som jeg heller ikke funderte på om to stk som spiste sammen var kjærester, venner, søsken, på sin første date, på makeup-date, første kvelden uten barn, eller alle andre hundre ulike grunner til å gå ut å spise og ha noe godt i glasset.

Så nei, gjestene er i grunn sjeldent så spennende at jeg som servitør brukte mer enn ett halvt sekund på å fundere hvorfor de valgte spise ute istedet for hjemme.

Anonymkode: 140ee...d04

• Liker 8
Skrevet

Har jobbet som servitør, også på Stortinget. Brydde meg aldri om hva de bestilte. Det var alkoholservering der også, men de færreste tok vin til maten. Der var enkelte frekke sånn at jeg ikke fikk rydda av bordet. Da la middagstallerkner under bordet, i vinduskarmen, og når jeg sa unnskyld giddet få av dem å flytte litt på seg så jeg fikk ryddet. 

Det fikk jeg kjeft av sjefen for, at alt ikke gikk til oppvasken. Så ikke rart på en som spiste og drakk andre steder jeg jobbet på. De virker jo selvstendige i følge meg, siden du spør. 

Anonymkode: e91cd...887

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 22.52):

Hei,

Jeg er en dame i tidlig 30 årene, som gjerne går og spiser alene på restaurant. Spesielt om jeg tar meg en bytur kan jeg finne på å spise et stort måltid + 1-3 glass alkohol alt etter hvor mye jeg koser meg på stedet!

Føler jeg har fått et par dømmende blikk, ikke fra andre gjester, men fra servitører som serverer meg. De synes kanskje at det er rart at jeg drikker alene eller? Jeg vet ikke. Hva tror du?

Av og til når jeg har vært på bytur har jeg tatt restaurantbesøk relativt tidlig på dagen, på hverdager. Og bestilt en drink eller to, før det er "akseptert" på døgnet å skulle kose seg med en drink.

Om servitørene ser rart på deg hadde jeg gitt faen i. Å leve livet ditt etter beste vilje uavhengig av andre gir deg stor respekt i min bok 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg reagerte aldri på at en person som var alene ønsket drikke til maten. Det jeg kunne reagere på var folk som kom å kjøpte en øl for så å drikke den opp på to minutter også gå videre. Eller folk som kjøpte et glass rødvin og styrta det ved baren for så å kjøpe et nytt. Så du trenger virkelig ikke å bekymre deg.

Anonymkode: 21566...e5f

Skrevet

Fint å få svar fra dere :)
Takk skal dere ha alle sammen!

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...