Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man skal kjøpe bil og har lånebevis. Men bilen man skal kjøpe er på lavere summ en lånebevis  og man trenger litt ekstra penger denne måneden. Og rentene på billån er betraktelig lavere en ett kredittlån. er det innefor og spørre bilselger om at lånebevis betales ut og resterene overføres til meg? Blir jo da som et billigere kredittlån for min del.

Anonymkode: c9c6a...c50

Skrevet

Du kan spørre, men svaret blir nei. 

I tillegg er det dumt å ha høyere pant i bilen enn det den er verd. 

Anonymkode: 8feba...1c3

Skrevet

Nei, billån har sikkerhet i bilen. Du som låntaker ser aldri pengene, de går direkte fra bank til selger.

• Liker 1
Skrevet
Summeer skrev (15 timer siden):

Nei, billån har sikkerhet i bilen. Du som låntaker ser aldri pengene, de går direkte fra bank til selger.

TS mener nok at selger skal betale ut resten av lånet, men kan ikke se for meg at noen selger vil godta det.

I tillegg er det ganske enkelt for selger bare beholde pengene siden det må skrives høyere sum i kontrakten, og det er neppe veldig enkelt gå videre med det for kjøper om selger skulle gjøre det 😅

Anonymkode: 32495...074

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Om man skal kjøpe bil og har lånebevis. Men bilen man skal kjøpe er på lavere summ en lånebevis  og man trenger litt ekstra penger denne måneden. Og rentene på billån er betraktelig lavere en ett kredittlån. er det innefor og spørre bilselger om at lånebevis betales ut og resterene overføres til meg? Blir jo da som et billigere kredittlån for min del.

Og rentene på lånet til Lånekassen er enda billigere enn billånet, for ikke å snakke om betalingsbetingelsene i forhold til det.

Så hvis du trenger penger, så vet du hvor du kan få det. Meld deg opp i et par helt sånn Retard-Fag som til og med Julius fra Dyreparken hadde greid å få karakter E (bestått) i, så har du penger.

For å ellers svare på ditt spørsmål, nei, bilselgeren overfører ikke noe som helst til deg. Lånebevis er inntil den summen det gjelder. Om du velger å kjøpe billigere bil enn det maksimale beløpet på lånebeviset, så er det rett og slett opp til deg. Men du får ikke mellomleddet, nei.

Anonymkode: b1c69...b0e

• Liker 4
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Bilselgeren orker garantert ikke den slags rot i sitt eget regnskap bare for å gjøre deg en tjeneste.

Anonymkode: 7e05a...41e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...