AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Noen som har erfaring med enten saluki eller greyhound? Er nysgjerrig på disse rasene, men er få som kjenner til dem... Anonymkode: 5ce6f...6a1
Teppe Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Gå inn på nettsidene til myndeklubben og greyhoundklubben. Se om de har grupper på facebook osv. Har selv ikke erfaring med disse rasene desverre.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Jeg har hatt saluki. Min store hundekjærlighet i livet var det, selv om jeg har hatt mange hunder. Man må være klar over at det er en krevende hund. Den trenger eier som er spesielt opptatt av hund og å bruke tid på den. Salukier skårer som regel dårlig på intelligenstester for hunder, men det er rett og slett fordi de ikke gidder ting de finner meningsløst, og slike tester passer vanlige tjenesteivrige hunder. Jeg har senere hatt raser som skårer høyt på slike tester, og selv om de er mye enklere å trene opp ,fordi de er så ivrige på å være til tjeneste, så var salukien den desidert smarteste. Det var en hund som kunne planlegge, forsøke å skjule en plan, og utføre når øyeblikket var riktig. Det er en hund som må oppdras konsekvent gjennom livet, for de slår seg ikke en gang for alle til ro med sin plassering i flokken, som hunder flest. De vil utfordre sin plassering i flokken, og ha respekt for dem de har over seg, ikke mye for dem under seg. Så det er ikke en hund jeg ville sendt små barn på tur med, og tro at dem ville lye dem like godt som meg selv, fordi den er godt trent i lydighet. Den kan likevel være en god familiehund for familier som er bevisst dette, og lærer barna å håndtere den godt. De er svært kjærlige og lojale. Alt i alt en fantastisk hund, men ikke hund for mennesker som vil ha en veldig enkel hund. Anonymkode: 9ff1d...c65 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 En jeg kjenner har greyhound og sier at det ikke er en rase for de fleste. En seriøs oppretter vil ikke selge til deg hvis du ikke skal bruke den aktivt. Greyhound - Hunderaser - AlleHunderaser.com Anonymkode: b5d37...768
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Mynder altså Sære fine hunder. Anonymkode: bb316...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå