AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Del Skrevet 24. november 2021 Vi bygger hus, og tilpasser mht. bodplass nå. Etter at vi ble en familie merker jeg at vi trenger mye mer plass til innelagring. Har bra bodplass ute, men synes det er så mye sesongklær, leker og barneutstyr. Hvor stor innebod ca har dere i huset? Synes dere den er passe stor? Anonymkode: 8d5eb...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Del Skrevet 25. november 2021 Ingen bod, valgte heller større vaskerom, og det går fint. Det er såpass romslig at sesongklær ikke må ryddes bort, verken fra gang eller soverom. Har en stor integrert skyvedørsgarderobe på gjesterommet, der alt av sengetøy, handklær, duker, brettspill, diverse utstyr, er. Og tilsvarende på kontoret, der bøker, kontorsaker, permer, innkjøpte gaver, gavepapir, elektrisk, med mer er. Samt vaskerom med gode lagringsmuligheter. Har råloft, og isolert utebod. Så julepynt, kofferter, og slikt, oppbevares der. Samt fryser, tørrvarer, kjøkkenutstyr som ikke er ofte i bruk, med mer. Tenker at en bod, med mindre man har veldig godt system, bare bidrar til at man glemmer hva som egentlig er der, og oppbevarer mye mer enn man egentlig trenger. Mens større skap bidrar til godt og oversiktlig system. Anonymkode: 56c2b...56a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa09 Skrevet 25. november 2021 #3 Del Skrevet 25. november 2021 Vi er fem og har tre inneboder på ca 10-14 m2 hver i vårt nye hus i tillegg til 3 walk-in garderober på ca 3, 4 og 13 m2. Synes fortsatt det er litt lite men det går akkurat da jeg har det veldig ryddig og med gode systemer på oppbevaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsDoubtfire Skrevet 25. november 2021 #4 Del Skrevet 25. november 2021 Har en bod i yttergangen på ca 8kvm . Selve yttergangen er 12kvm så har sånn sett god lagringsplass 😊 Vi er en familie på 2 voksne og 3 barn, alle har mye sko, jakker osv 😅 Vi har ikke gjort noe foreløpig med yttergangen men når vi skal pusse opp så beholder vi jo inneboden👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #5 Del Skrevet 25. november 2021 To boder inne. De er fullt av klær, verktøy og dritt. Anonymkode: 31cdc...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Del Skrevet 25. november 2021 Vi har en romslig bod - men bor i leilighet. Den er som et mindre soverom vil jeg anslå. Ved husbygging hadde jeg nok ikke prioritert for mye plass til lagring - men heller vært stålnøye på å tenke aktive ting/plagg fremfor å skulle lagre mye man egentlig aldri bruker. Om man sjeldent går på ski kan man like godt leie osv. Så: ved flytting hadde jeg forsøkt å få en nøye oversikt over det som kan slippe å bli med i neste bolig. Det jeg hadde prioritert var: - plass til fryseboks/skap - Kunne henge vinterjakker/sko/bunad etc (pakke bort sommer/vintergarderobe) - Høytidspynt Eventuelt ha en oversiktelig skapinmredning i gang eller liknende «passivt» oppholdsrom hvor man kan organisere mesteparten. Jeg hadde nok mest ønsket en kombinasjon av vaskerom, mulighet for å spyle/vaske skitne ting og planter osv - og så hatt lagringstingene i skap der. Anonymkode: d2152...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #7 Del Skrevet 25. november 2021 Vi har kjeller på 40 kvm i tillegg til walk in-closet, men ingen innebod. Savner et sted å sette støvsuger og slike ting. Vi har eget vaskerom med egen inngang. Merker at vi trenger plassen, da jeg samler på alt mulig og har mange møbler stående som jeg vil pusse opp. Tenker at minst 20 kvm må man ha, om man skal lagre sesongklær og utstyr, julepynt og diverse. Anonymkode: d00b6...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #8 Del Skrevet 25. november 2021 Skulle jeg bygd nå skulle jeg hatt en bod på str med en halvannen garasje😱 Vi har 3 boder og et stort vaskerom, men jeg får aldri stor nok plass til 3 barn sine ting, høytider og annet rot.. Anonymkode: 2f00f...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #9 Del Skrevet 25. november 2021 Vi har 40 kvadrat 🙂. Hyller på alle vegger, to frysere, våpenskap og div treningsapparater. I tillegg har vi utebod og loft på garasje. Anonymkode: 0ee14...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bopera Skrevet 25. november 2021 #10 Del Skrevet 25. november 2021 Det verste jeg vet, er når gulvplassen blir betraktelig mindre fordi man propper soverommene fulle av skap. Så vi har walk-in til alle soverom, walk-in i gangen til ytterklær og sko, en bod på 10 m2 i 1. etasje, en bod på 12 m2 i 2. etasje, samt et vaskerom med lagring. Vi har også en bod i garasjen, samt en utebod på 18 m2. Vi er kun to, og det er relativt fullt overalt. Jeg har satt inn et stort skap på kontoret mitt, og har til og med måtte benytte en av walk-in-garderobene som tilhører det ene gjesterommet. Man undervurderer som regel hvor mye lagring man trenger, så jeg hadde heller planlagt mer lagringsplass enn jeg trodde jeg trengte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #11 Del Skrevet 25. november 2021 bopera skrev (20 minutter siden): Det verste jeg vet, er når gulvplassen blir betraktelig mindre fordi man propper soverommene fulle av skap. Så vi har walk-in til alle soverom, walk-in i gangen til ytterklær og sko, en bod på 10 m2 i 1. etasje, en bod på 12 m2 i 2. etasje, samt et vaskerom med lagring. Vi har også en bod i garasjen, samt en utebod på 18 m2. Vi er kun to, og det er relativt fullt overalt. Jeg har satt inn et stort skap på kontoret mitt, og har til og med måtte benytte en av walk-in-garderobene som tilhører det ene gjesterommet. Man undervurderer som regel hvor mye lagring man trenger, så jeg hadde heller planlagt mer lagringsplass enn jeg trodde jeg trengte. Det er et godt innspill når man bygger.Har ikke et eneste frittstående skap eller kommode. Vi valgte helintegrerte skap både i gang og på soverom. Da går de i ett med veggen. I stedet for at man må installere store "klosser" i alle rom etterpå, og taper gulvplass man hadde regnet med. Walk-in er greit på soverommet. Men valgte det bort i øvrige rom. Særlig i gangen tenkte jeg at det da bare blir til at man bruker knagger, i stedet for å gå inn i et eget rom og henge fra seg jakka. Anonymkode: 56c2b...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #12 Del Skrevet 25. november 2021 Snuppa09 skrev (12 timer siden): Vi er fem og har tre inneboder på ca 10-14 m2 hver i vårt nye hus i tillegg til 3 walk-in garderober på ca 3, 4 og 13 m2. Synes fortsatt det er litt lite men det går akkurat da jeg har det veldig ryddig og med gode systemer på oppbevaring. Oi, det var sykt masse! Vi har valgt bod på 5 kvm, men jeg har muligheter for å utvide litt. Ser nå som den bygges at det kanskje blir litt lite når man skal kunne sette unna tøy, leker, støvsuger osv. Vil ikke ha noe på gulvet nå, så robotstøvsugeren bare kan kjøre rundt hele huset 😄 Anonymkode: 8d5eb...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #13 Del Skrevet 25. november 2021 Vi har en på ca 10 kvm og en på ca 8. Siste brukes til mat, drikke osv. Syns vi har mer enn nok plass, men vi oppbevarer ikke ting som ikke er i bruk ofte Huset vårt er fra 1960-tallet, en tid hvor man hadde oppbevaring. Vi har også et stort loft. Virker som at nybygg verken har store boder eller loft? Anonymkode: 111a4...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #14 Del Skrevet 25. november 2021 Har 1 bod i kjeller der diverse oppbevares, ca 9 m2. Sannsynligvis mest rot. Et kontor/bod i nærheten til kjøkken ca 7 m2 hvor vi har kontorting, ekstra kjøleskap, fryseboks, div kjøkkenutstyr, kakebokser, søppelsortering osv. 2 boder i tilknytning til innebygd garasje på ca 5 m2 hver, med rett over 3 meter takhøyde. Har ikke utebod så her oppbevares utemøbler, ski, sykler, trampoline, verktøy, blomsterpotter, turutstyr etc. Savner en kaldere bod inne til oppbevaring av tørrvarer. Anonymkode: 9e2ec...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #15 Del Skrevet 25. november 2021 Har innvendig bod på 15kvm og det holder akkurat, da har vi også stort loft på ca 50kvm, vedbod og sportsbod. Tre i familien. Anonymkode: a4d09...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #16 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er et godt innspill når man bygger.Har ikke et eneste frittstående skap eller kommode. Vi valgte helintegrerte skap både i gang og på soverom. Da går de i ett med veggen. I stedet for at man må installere store "klosser" i alle rom etterpå, og taper gulvplass man hadde regnet med. Walk-in er greit på soverommet. Men valgte det bort i øvrige rom. Særlig i gangen tenkte jeg at det da bare blir til at man bruker knagger, i stedet for å gå inn i et eget rom og henge fra seg jakka. Anonymkode: 56c2b...56a Her og. Innebygde doble skyvedørsgarderober på soverommene og i entreen. Joda, gulvplassen min blir jo sånn sett mindre, men det er regnet med og ser penere og renere ut. Anonymkode: a4d09...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa09 Skrevet 25. november 2021 #17 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oi, det var sykt masse! Vi har valgt bod på 5 kvm, men jeg har muligheter for å utvide litt. Ser nå som den bygges at det kanskje blir litt lite når man skal kunne sette unna tøy, leker, støvsuger osv. Vil ikke ha noe på gulvet nå, så robotstøvsugeren bare kan kjøre rundt hele huset 😄 Anonymkode: 8d5eb...54c Det burde du gjøre om på, det vil garantert bli for lite og du ender med rot rundt omkring. Mye bedre med litt mindre plass som er ryddig en å ende opp med skuffer og skap overalt og rot.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå