Gå til innhold

Mannen min klarer ikke å si han elsker meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det siste året hatt det litt turbulent. Fordi jeg mener han brøt tilliten vår. Ikke fysisk utro altså. Det har vært en del krangling. Han er redd for å få meg sint, sier han går på eggeskall rundt meg. At jeg mener alt han gjør er feil. Å derfor synes han det er vanskelig å si at han elsker meg?! Vi har vært sammen i 23 år. Han sier bestandig at han er glad i meg når vi legger oss. Jeg føler meg jo ikke elsket. Føler han holder litt avstand på en måte. Han aner ikke hva jeg kan gjøre for at det ikke skal være slik. Jeg har nå sagt at jeg flytter fra han. Hvis han føler slik rundt meg, og ikke klarer å si at han elsker meg, så er det vel best å gjøre det slutt?! Vi har to barn.. Noen råd? 

Anonymkode: 02357...fb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han elsker deg ikke da men syns vel det er handy å bli i forholdet. Du burde ikke settle for less her, dump han og finn deg en som virkelig elsker deg og ikke en som er sammen med deg bare av vane og for at det føles trygt å ha etablert seg med noen 

Anonymkode: 3b394...b8d

• Liker 2
Skrevet

Så mannen din sier han må gå på eggeskall rundt deg, fordi du er så misfornøyd?

Og svaret ditt er at han må si han elsker deg? Ellers flytter du?

Mangler det noe her i dette innlegget? 😛

Er det bare han som skal forgude deg?

• Liker 19
Skrevet

Ord betyr lite, handlinger betyr mer.  Du legger for mye betydning i et ord.

Anonymkode: 42bda...36f

• Liker 4
Skrevet

Man trenger å høre det iblant, men enig i at handling forteller alt. 

Anonymkode: 899f6...9ed

Skrevet

Han sier han er glad i deg men det er ikke bra nok?

Anonymkode: 882e2...45a

• Liker 2
Skrevet

Visst han går på eggeskall så er det vel du som er problemet. Kanskje han vil få det bedre om du drar?

• Liker 8
Skrevet
Pilleville skrev (1 minutt siden):

Visst han går på eggeskall så er det vel du som er problemet. Kanskje han vil få det bedre om du drar?

Ja det er nettopp det jeg sier også. Hvis han har det sånn med meg bør jeg jo dra. Men det vil han ikke at jeg skal.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Han sier han er glad i deg men det er ikke bra nok?

Anonymkode: 882e2...45a

Glad i er jeg i mange. Jeg elsker bare en. For meg er det forskjell å være glad i noen, og det å elske noen.. 

Ts

• Liker 3
Skrevet
MizzVic skrev (31 minutter siden):

Så mannen din sier han må gå på eggeskall rundt deg, fordi du er så misfornøyd?

Og svaret ditt er at han må si han elsker deg? Ellers flytter du?

Mangler det noe her i dette innlegget? 😛

Er det bare han som skal forgude deg?

Jeg er vel ikke misfornøyd. Men han såret meg. Å derfor har det vært en del krangling det siste året. Som jeg har sagt til han, så trenger jeg å føle meg elsket og høre at han elsker meg, for å komme over tillittsbruddet. Han har gjort ting jeg ikke setter pris på. Dermed reagerer jeg kanskje på ting som f.eks når han legger til kvinnelige bekjentskaper på FB, holder meldinger skjult for meg, bytter passord på tlf. Han blir da sint på meg fordi jeg ikke liker slike ting, og dermed krangler vi. Å derfor sier han at han er redd for å gjøre meg sint... 

Ts 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du elsker han, men vil dra, han elsker ikke deg fordi du oppfører deg dårlig eller han ikke får sagt meningene sine.

Dere trenger parterapi.

Han later til å være alt for medgjørlig slik du fremstiller det. Men dere trenger en tedjepart mulig det er best å gå  men dere må prate først.

Endret av Flintis
  • Liker 1
Skrevet

Ett par ord vil ikke forandre problemet mellom dere.

Parterapi. Det er det verdt etter så mange år.

(Man kan forøvrig elske flere personer enn en)

• Liker 4
Skrevet

Høres ikke ut som om han elsker deg lenger. Å si "er glad i deg" ved leggetid holder jo ikke. Det er jo ikke sikkert han tenker at han trenger å ha elsket deg hele tiden for å bli i forholdet heller. Kan du presisere hva du legger i "ikke fysisk utro"? Hvis han er følelsesmessig bundet og /eller tiltrukket av en annen kan dette være nok til at både han og du bør gå og (igjen) da elsker han deg faktisk ikke. Forstår at denne teorien kan være hard, fint om du kan utdype. 

Anonymkode: 6be1e...e16

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Glad i er jeg i mange. Jeg elsker bare en. For meg er det forskjell å være glad i noen, og det å elske noen.. 

Ts

Helt enig. Det skal ikke være noe problem å si man elsker kjæresten sin! 

Anonymkode: 3b394...b8d

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke alle som finner det naturlig å si « jeg elsker deg» . Mange sier de er glad i deg istedenfor, men betydningen er den samme. 
Det virker litt svulstig med den elsker deg-stilen. Det har også litt med hva du er vant med. For meg er dette litt mere sånn som du får høre i film og på Tvn . 
Om en mann hadde gjort det slutt med meg fordi han ikke var fornøyd med å høre at jeg var glad i han , ja så værsågod. 
Det er bare ord, handling betyr mye mer 

Anonymkode: a6826...319

• Liker 1
Skrevet

Vi pratet mer etter jeg skrev innlegget her. Å da sier han at han elsker meg.. Han er jo snill og god mot meg, og gjør "alt" for meg. Men jeg er en person som synes det er godt å høre "jeg elsker deg". Men å høre at han må gå på eggeskall, og er engstelig for at jeg skal bli sint og at det skal bli krangling var jo absolutt ikke gøy å høre. Å at han derfor sliter med å si de tre ordene. Jeg må sikkert jobbe med meg selv også. Men jeg sliter litt med sjalusi og å stole på han.

Han var ikke fysisk utro, men hadde interesse for ei han jobbet med. 

Ts 

• Liker 1
Skrevet

jeg sier heller ikke særlig ofte til fruen at "jeg elsker". det ligger ikke naturlig for meg. jeg viser det via handling. kan det være likens for Deres mann? 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje gå litt i deg selv. Og hør på mannen din. Han går egge skall rundt deg. Og da lurer jeg på om du blir veldig sinna for det minste lille og kritiserer han for det meste. Siste kontrollen han har da over seg selv, er vel at du ikke skal bestemme om eller når han skal si han elsker deg. Det er vel noe han vil spare til det føles bra ut mellom dere. Noe det tydeligvis ikke gjør pr,nå. Jeg hadde heller ikke brukt elsker deg, til noen som forlangte det. 

Jeg tror mannen din elsker deg mye og drømmer bare om en ting og det er et godt og rolig liv sammen med deg. Men du står i veien for den lykken, om du får mannen din til å føle seg helt feil hele tiden. Hva elsker du ved han? Elsker du han? Viser du at du elsker han på ordentlig? Sier du koselige ting uten forbehold? Vet du hva mannen din vil og ønsker i livet? Hvis du ikke vet det, så tør han ikke dele det med deg, i frykt for at også det skal være feil, eller drømmer du bare avfeier. 

Sorry, men jeg får skikkelig vondt av mannen din her. Han bare holder jo ut i håp om at alt skal bli riktig igjen. 

Anonymkode: 81356...58b

Skrevet
SidFernwilter skrev (2 minutter siden):

jeg sier heller ikke særlig ofte til fruen at "jeg elsker". det ligger ikke naturlig for meg. jeg viser det via handling. kan det være likens for Deres mann? 

Kjenner jeg føler meg heldig som har en mann som sier han elsker meg hver dag, viser det hver dag og mener det virkelig.

Mens jeg sa det knapt tilbake, fordi det ikke lå naturlig for meg. Så tenkte jeg at her må jeg skjerpe meg, i et forhold gir man og får. Det koster meg egentlig ingenting å si "jeg elsker deg". Var litt rart i begynnelsen, men det er faktisk ganske koselig å høre at man blir elsket hver dag. 

Og mannen til TS viser det jo ikke via handling, han lusker rundt og blir betatt av andre. 

Anonymkode: 8f856...b82

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi pratet mer etter jeg skrev innlegget her. Å da sier han at han elsker meg.. Han er jo snill og god mot meg, og gjør "alt" for meg. Men jeg er en person som synes det er godt å høre "jeg elsker deg". Men å høre at han må gå på eggeskall, og er engstelig for at jeg skal bli sint og at det skal bli krangling var jo absolutt ikke gøy å høre. Å at han derfor sliter med å si de tre ordene. Jeg må sikkert jobbe med meg selv også. Men jeg sliter litt med sjalusi og å stole på han.

Han var ikke fysisk utro, men hadde interesse for ei han jobbet med. 

Ts 

Det virker som dere har «låst» dere litt på hver deres kant? Som andre sier - hva med parterapi? Jeg tror dere har et veldig fint forhold i bunn..og det ville jeg ikke ha forkastet uten å ha jobbet med det først. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...