Alvea Skrevet 24. november 2021 #1 Del Skrevet 24. november 2021 Jeg synes lyset blir mye finere med downlights og er mye penere/anonymt å se på enn slike runde dumme vi har i dag. Vi har gang, stue og kjøkken i ett. Tror ikke vi hadde trengt mange downlights kanskje 10-15 stk? Hele boligen er liten (60kvm) så vi tenker å selge om ca 2 år(jeg håper på før, men mannen mener vi må spare mer)… Ville dere gått for downlights? I så fall, hva tenker dere noe sånt ville ha kostet? Tror dere boligen vil bli mer attraktiv av det? Boligen er fra 2015 så den er egentlig moderne, men har i dag: Andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 25. november 2021 #2 Del Skrevet 25. november 2021 Downlights er såååå 2013. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 25. november 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 25. november 2021 Alterego666 skrev (3 timer siden): Downlights er såååå 2013. Tuller du nå? Har du andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Del Skrevet 25. november 2021 Alvea skrev (På 24.11.2021 den 21.57): Jeg synes lyset blir mye finere med downlights og er mye penere/anonymt å se på enn slike runde dumme vi har i dag. Vi har gang, stue og kjøkken i ett. Tror ikke vi hadde trengt mange downlights kanskje 10-15 stk? Hele boligen er liten (60kvm) så vi tenker å selge om ca 2 år(jeg håper på før, men mannen mener vi må spare mer)… Ville dere gått for downlights? I så fall, hva tenker dere noe sånt ville ha kostet? Tror dere boligen vil bli mer attraktiv av det? Boligen er fra 2015 så den er egentlig moderne, men har i dag: Andre tips? Og hvordan har dere tenkt å sette opp disse downlightsene egentlig? Man må trekke kabler i tak og vegger.......... Anonymkode: f71b5...c69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #5 Del Skrevet 25. november 2021 Downlights ville jeg aldri hatt igjen. Hadde det i det forrige huset, og ble så lei av det. Synes det er finere og hyggeligere med vanlige taklamper. Downlights er dessuten så utdatert. Anonymkode: 3ce53...7aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Del Skrevet 25. november 2021 Jeg har aldri likt downlights, har det på badet, men aldri i verden om de kommer i andre rom. Anonymkode: 70c72...177 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #7 Del Skrevet 25. november 2021 Har downlights både på bade og i stue/kjøkken, elsker det. Er 3 meter under taket så passer veldig godt med downlights her. Anonymkode: 0eaec...311 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #8 Del Skrevet 25. november 2021 Fikk satt inn 5 downlights av elektriker i gangen nylig. 1350 kr pr spot, han brukte ca to timer på jobben. Har ikke fått regning enda, men regner med at det blir ca 10 000 kr. Anonymkode: 34da3...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 26. november 2021 #9 Del Skrevet 26. november 2021 Alvea skrev (11 timer siden): Tuller du nå? Har du andre forslag? Les de andre kommentarene. Downlights er kostbart og utdatert. Kjøpe pene lamper. Lest deg opp på smart belysning som f.eks. Philips Hue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #10 Del Skrevet 26. november 2021 Alterego666 skrev (4 minutter siden): Les de andre kommentarene. Downlights er kostbart og utdatert. Kjøpe pene lamper. Lest deg opp på smart belysning som f.eks. Philips Hue. Men alle nyere boliger har jo downlights i omtrent alle rom..? Bortsett fra stue og kjøkken hvor det er viktig å ha en fancy taklampe. Anonymkode: 4ce2e...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 26. november 2021 #11 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men alle nyere boliger har jo downlights i omtrent alle rom..? Bortsett fra stue og kjøkken hvor det er viktig å ha en fancy taklampe. Anonymkode: 4ce2e...c31 Da er du heldig som slipper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #12 Del Skrevet 26. november 2021 Innspill fra en som er på jakt etter å kjøpe leilighet : downlights er et stort minus. Syns ikke det er pent i det hele tatt og det å fjerne downlights igjen er for stor jobb til at man gidder å kjøpe en leilighet som har det. Anonymkode: d41d9...fd1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #13 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fikk satt inn 5 downlights av elektriker i gangen nylig. 1350 kr pr spot, han brukte ca to timer på jobben. Har ikke fått regning enda, men regner med at det blir ca 10 000 kr. Anonymkode: 34da3...600 Herregud 10.000 for noe så heslig. Anonymkode: d41d9...fd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #14 Del Skrevet 26. november 2021 Vi har akkurat pusset opp og har kombinert downlights med taklamper, pendler og vegglamper. De brukes som punkt/allmennbelysning og hvert punkt er veldig gjennomtenkt. Tegnet opp en grundig belysningsplan etter å ha lest meg masse opp på forhånd. På 80 kvm har vi totalt 11 spotter fordelt på 3 rom. Anonymkode: 26851...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #15 Del Skrevet 26. november 2021 Skjønner ikke de som hater på downlights her? Er de plassert bra er det perfekt, anonym generell belysning. Er bare stygt om man setter for mange (stjernehimmel), setter de i boks eller for nære veggen så det blir slike «lys-buer» langs veggen. Hvis man setter de med riktig avstand og antall så får man kjempe god belysning, mye deiligere enn mørke stuer med en taklampe og gulvlamper overalt. Men hver sin smak. Anonymkode: 04312...353 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #16 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke de som hater på downlights her? Er de plassert bra er det perfekt, anonym generell belysning. Er bare stygt om man setter for mange (stjernehimmel), setter de i boks eller for nære veggen så det blir slike «lys-buer» langs veggen. Hvis man setter de med riktig avstand og antall så får man kjempe god belysning, mye deiligere enn mørke stuer med en taklampe og gulvlamper overalt. Men hver sin smak. Anonymkode: 04312...353 Du skjønner ikke at folk har forskjellig smak? Jeg er en av de som aldri har likt downlights, jeg synes det er stygt uansett. Jeg ville definitivt ikke kjøpt en leilighet hvor jeg måtte legge nye tak uten downlights! Vi har ikke mørk stue, vi har koselig og praktisk belysning som vi liker. Anonymkode: 70c72...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 26. november 2021 #17 Del Skrevet 26. november 2021 Vi bygde nytt i 2010 og flyttet inn i 2011, vi har spotter i alle rom, men vi bruker dem som basislys og så har vi lamper overalt for å skape soner og stemning.. Jeg ville ikke ettermontert, jeg ville byttet ut lampene i taket med noe mer moderne som passer inn i forhold til interilr osv og tilført nye i form av lyssoner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #18 Del Skrevet 26. november 2021 Enig med de som sier downlights er veldig 2000-2010. Det er kanskje praktisk i enkelte rom som bad og gang, men fint er det ikke og veldig ut. Anonymkode: 76741...14f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #19 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skjønner ikke at folk har forskjellig smak? Jeg er en av de som aldri har likt downlights, jeg synes det er stygt uansett. Jeg ville definitivt ikke kjøpt en leilighet hvor jeg måtte legge nye tak uten downlights! Vi har ikke mørk stue, vi har koselig og praktisk belysning som vi liker. Anonymkode: 70c72...177 Skrev «hver sin smak», hvis du leste, så jo jeg forstår det? Jeg sa jeg ikke forsto hatet. en ting er å ikke foretrekke noe, men mange her skriver at de ikke engang ville kjøpt et sted med de. Ikke er det vanskelig å bli kvitt downlight heller, må ikke legge nytt tak, bare ta dem ut av taket, borr ut gipshull i samme strl, fest de og sparkle/mal over. Uansett, som jeg igjen sa, hver sin smak. Anonymkode: 04312...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #20 Del Skrevet 26. november 2021 Hva er det som er heslig med downlights, dere som mener det? Trodde downlights var kommet for å bli😆 er det noe som er dårlig er det lampa ts har bilde av i HI. Downlights er 100 ganger bedre og skaper stemning? Hva syns dere om lysskinner da? Er det og ut?🧐 Anonymkode: 4ce2e...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå