Gå til innhold

Var sinnsykt kvalm i 1. graviditet, men spydde aldri. Denne gangen spyr jeg hele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var helt elendig kvalm i første graviditet, men hadde aldri spytrang eller brekninger. 

Nå i 2. graviditet er jeg ca like kvalm (heller mindre), men jeg spyr hver dag, og brekker meg ved den minste lille påkjenning og lukt. osv. 

Er så lei av dette oppkastet. Samtidig er det litt deilig å få lettet på trykket når det blir som verst også. 

Noen som har opplevd det? Rart det kan være så forskjellig.

Anonymkode: adeca...9b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke rart at det er så forskjellig. Det er to forskjellige graviditeter :) noen opplever sterkere symptomer etter hvert sv.skap

Anonymkode: 1b40c...af2

• Liker 2
Skrevet

Det kan nok være forskjellig :) bare pass på at om du ikke holder væske nede på 24 timer kan det være lurt med IV. 

Anonymkode: bcd0e...114

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke rart at det er så forskjellig. Det er to forskjellige graviditeter :) noen opplever sterkere symptomer etter hvert sv.skap

Anonymkode: 1b40c...af2

Ja, men greia er at symptomene ikke er sterkere, heller noe svakere. Men denne gangen reagerer kroppen min med å kaste opp, mens det ikke var en greie forrige gang. Var enda kvalmere forrige gang, men det var liksom ikke et alternativ for kroppen. Ts

Skrevet

Helt vanlig at det er forskjell :) Har hatt et svangerskap der jeg kastet opp masse uten å være veldig kvalm, ett der jeg bare var litt kvalm og kastet ikke opp og ett svangerskap der jeg var så utrolig kvalm at jeg ble sykemeldt, selv om jeg ikke kastet opp 😆

Anonymkode: 866ed...5ee

Skrevet

Ikke helt det samme, men jeg var også sinnsykt kvalm i min graviditet, uten å kaste opp. Jeg har alltid hatt vanskelig for å kaste opp ved kvalme, selv om jeg har vært skikkelig kvalm. I etterkant av graviditeten har jeg plutselig lettere for å bli kvalm og brekke meg/kaste opp hvis jeg f.eks har spist for lite. Jeg har rett og slett mye lavere terskel for oppkast enn jeg hadde før graviditeten. Det kan jo kanskje være noe sånt med deg også? At første graviditet tøyde den strikken så langt at du nå har blitt en sånn som spyr?

Anonymkode: 8fa55...9c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Var helt elendig kvalm i første graviditet, men hadde aldri spytrang eller brekninger. 

Nå i 2. graviditet er jeg ca like kvalm (heller mindre), men jeg spyr hver dag, og brekker meg ved den minste lille påkjenning og lukt. osv. 

Er så lei av dette oppkastet. Samtidig er det litt deilig å få lettet på trykket når det blir som verst også. 

Fikk du gutt første gangen, mange kaster opp mer med jente, kanskje du får det nå.

Anonymkode: 89c41...a7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke helt det samme, men jeg var også sinnsykt kvalm i min graviditet, uten å kaste opp. Jeg har alltid hatt vanskelig for å kaste opp ved kvalme, selv om jeg har vært skikkelig kvalm. I etterkant av graviditeten har jeg plutselig lettere for å bli kvalm og brekke meg/kaste opp hvis jeg f.eks har spist for lite. Jeg har rett og slett mye lavere terskel for oppkast enn jeg hadde før graviditeten. Det kan jo kanskje være noe sånt med deg også? At første graviditet tøyde den strikken så langt at du nå har blitt en sånn som spyr?

Anonymkode: 8fa55...9c9

Det kan høres riktig ut.

Har som du sier tidligere hatt veldig høy terskel for å spy tidligere. Også i andre anledninger. 

Men virker som når jeg først begynte å spy i dette svangerskapet, så er det bare ingen vei tilbake. Spyr av den minste ting. 

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fikk du gutt første gangen, mange kaster opp mer med jente, kanskje du får det nå.

Anonymkode: 89c41...a7c

Var jente forrige gang da jeg ikke spydde :S Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, jeg hadde hyperemesis første svangerskap, men spydde aller mest i andre da jeg hadde «vanlig» svangerskapskvalme!

Anonymkode: 98169...b78

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 15.48):

Ja, jeg hadde hyperemesis første svangerskap, men spydde aller mest i andre da jeg hadde «vanlig» svangerskapskvalme!

Anonymkode: 98169...b78

Ok! Vi er flere altså. 

Kom til å tenke på at det har jo blitt et par omgangssyker siden vi fikk barnehagebarn, så kanskje jeg har brutt gjennom barrieren for oppkast under diverse omgangssyker. Forrige gang jeg ble gravid som 25-åring tror jeg det var minst 10 år siden sist gang jeg kastet opp. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...